recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Supra strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Supra strømskinne

Besvar Besvar Side  <1 45678 21>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Skriver du egentlig bare for at skrive ?

Nej, jeg har forsøgt at lytte mig frem til en forskel - jeg har vitterligt prøvet at være med i en test. Men jeg fandt ingen signifikant forskel.

Derfor afviser jeg ikke at andre kan høre forskel.
Henrik har aldrig prøvet at lytte efter om der er forskel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Armani@ TAK!

Øhh du glemte da vist lige og svare på spørgsmålet Wink

Igen dette setup leverer varen i allerhøjeste grad, ja faktisk har jeg ikke lagt øre til noget endnu der kan hamle op med det, selvom jeg har lyttet til meget dyre setup´s i både HFK, TapeConnection og AV-Connection. Det er blevet lagt vægt på:
Akustikken
Gode højttalere med rigeligt membran areal
Masser af effekt
Aktive delefiltre
Rumkorrektion

Om jeg så smed nogle 100kr/m audiofile kabler på hele lortet, jeg vil ikke kunne høre en fløjtende fis forskel. Jo i de første minutter vil jeg have fornemmelsen af det er blevet bedre(har prøvet), men kender efterhånden min underbevisthed/placebo djævel så godt, at jeg ved, ligeså snart de billige kabler kommer på igen, så lyder det fuldstændigt lige så godt!

Nej slet ikke. Du beviste på smukkeste vis at højttalerne IKKE er forbundet med lakridskabler, men med et bedre kabel.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 23:53
Okay. Fordi kablerne er hvide så kan man selvfølgelig ikke kalde det for lakrids. Jeg bøjer mig i støvet.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Har både fornuften og videnskaben påvist at udstråling fra 230VAC ALDRIG kan påvirke et anlæg.
Har både fornuften og videnskaben påvist at filter på 230VAC ALDRIG kan påvirke et anlæg.  

Det skal rigtigt meget til for at indstråle støj i et 230V strømkabel. Hvis det er tilfældet hvor du bor, så overrasker det mig at din computer og router osv. overhovedet virker, for så ville selv en laptop på batteri have voldsomme problemer i så kraftigt et magnetfelt.

Og hvis du har så meget støj på din 230V-forsyning af det skaber hørbare effekter i dit anlæg, så bør du klage til dit elselskab og/eller producenten af dit udstyr, for en af delene er tydeligvis defekt.

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Jeg har en Furutech e-50, men manglede udtag.
Jeg lånte hos en forhandler en WireWorld fordeler boks samt en fra Vibex. 
Lyden var forskellig og jeg foretrak Vibex som den mest organiske lyd.

Kan vi få noget mere konkret på dette? Hvordan var ændringen i frekvensgangen? Var der mindre forvrængning?

"Organisk" er et udefinerbart begreb som ikke er specielt konkret. Lad os få nogle håndgribelige fakta på bordet i stedet.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Skriver du egentlig bare for at skrive ?

Nej, jeg har forsøgt at lytte mig frem til en forskel - jeg har vitterligt prøvet at være med i en test. Men jeg fandt ingen signifikant forskel.

Derfor afviser jeg ikke at andre kan høre forskel.
Henrik har aldrig prøvet at lytte efter om der er forskel.

Klaus

Jeg ser ingen grund til at spilde min tid på meningsløse lyttetest når der findes utallige resultater som disse, som bakker videnskaben og alt hvad jeg har lært om strømkabler 100% op:

Nemlig at der overhovedet ingen funktionel forskel er på strømkabler der er lavet af tilstrækkeligt ledende materiale (kobber, aluminium, sølv...) af tilstrækkelig tykkelse til at bære den ønskede strømstyrke.

Forsyningskabler er et problem som for længst er løst. Der er ikke noget mysterie, der er ikke noget magi og det skulle undre mig rigtigt meget hvis det skulle ændre sig. Men hvis der alligevel mod forventning dukker ny viden op som ændrer på det vi ved om strømkabler, så er jeg parat til at blive overbevist såfremt tilstrækkelige beviser kan fremlægges, og deltager gerne i en lyttetest for at konstatere hvorvidt forskellen er hørbar. Det er ikke sket endnu, uanset hvor meget kabel-fantasterne hyler og piver.

Det er rigtigt at man engang (for mange år siden) troede at jorden var flad, fordi det var den bedste teori man havde, baseret på de observationer og tests man kunne lave. Da man så fandt frem til bedre og mere præcise tests, kunne man konstatere at jorden var rund, og tilmed ikke centrum i universet. Det er videnskab! Man fremligger beviser for at de gældende teorier skal opdateres eller helt invalideres til fordel for nye, og menneskeheden bliver klogere som helhed.

"Jeg synes jeg hører en forskel, men jeg har ikke målt eller testet det" er ikke tilstrækkeligt bevis på noget som helst. Beviser skal kunne måles og vejes og kontrolleres, og der skal være en mulighed for evt. at modbevise dem.

I øvrigt så betragter jeg det som en hæder at jeg er bandlyst fra H4A og at Mikkel Gige i ren afmagt truede med at jeg ville høre fra hans advokat. Det kom der i øvrigt aldrig noget ud af, underligt nok.

Redigeret af HenrikStevn - 02-December-2015 kl. 00:36
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Har både fornuften og videnskaben påvist at udstråling fra 230VAC ALDRIG kan påvirke et anlæg.
Har både fornuften og videnskaben påvist at filter på 230VAC ALDRIG kan påvirke et anlæg.  

Det skal rigtigt meget til for at indstråle støj i et 230V strømkabel. Hvis det er tilfældet hvor du bor, så overrasker det mig at din computer og router osv. overhovedet virker, for så ville selv en laptop på batteri have voldsomme problemer i så kraftigt et magnetfelt.

Og hvis du har så meget støj på din 230V-forsyning af det skaber hørbare effekter i dit anlæg, så bør du klage til dit elselskab og/eller producenten af dit udstyr, for en af delene er tydeligvis defekt.

Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Jeg har en Furutech e-50, men manglede udtag.
Jeg lånte hos en forhandler en WireWorld fordeler boks samt en fra Vibex. 
Lyden var forskellig og jeg foretrak Vibex som den mest organiske lyd.

Kan vi få noget mere konkret på dette? Hvordan var ændringen i frekvensgangen? Var der mindre forvrængning?

"Organisk" er et udefinerbart begreb som ikke er specielt konkret. Lad os få nogle håndgribelige fakta på bordet i stedet.

Hvis man klikker her http://hifi2you.dk/index.php/forum/sludder-sladder/77-dagens-grin#479 så kan man få sig et lille indblik i hvad folk mener at kunne høre, når de ved der er skiftet et kabel.

Var du med til det Sven Palvig ?

Selv synes jeg det er overordentligt morsomt, da det er de samme folk der kan høre den mindste modstand blive skiftet.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 05:34
8x100: Genialt :) men det viser tydeligt hvor stærk hjernen er ift hørelsen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 06:23
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Jeg ser ingen grund til at spilde min tid på meningsløse lyttetest når der findes utallige resultater som disse, som bakker videnskaben og alt hvad jeg har lært om strømkabler 100% op:

Dobbelte blindtest?
Nej, okay, jorden er flad i din verden.

Klaus

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 08:53
Kildemanden..

Forstår udemærket godt du valgte og slette din kommentar "når du kun har XTZ, går det jo nok med billige Kina kabler"

Det er de færreste producenter der har noget i sortimentet under 100k hvor byggekvaliteten og dimensionerne kommer i nærheden af XTZ's flagskib.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 09:24
Supra skinnen er fantastisk, jeg har brugt den i køkkenet noget tid og min kaffe har aldrig smagt bedre.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Supra skinnen er fantastisk, jeg har brugt den i køkkenet noget tid og min kaffe har aldrig smagt bedre.

LOL

Klaus
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Hej.
Hvilken kaffe bruger du Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Okay. Fordi kablerne er hvide så kan man selvfølgelig ikke kalde det for lakrids. Jeg bøjer mig i støvet.

Nej fordi de er tykkere end lakrids kabler. Jeg ser ikke et eneste kabel på billedet jeg vil betegne som lakridskabel. Derfor grine smiley'en
Til top

Besvar Besvar Side  <1 45678 21>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu