|
Supra strømskinne |
Besvar ![]() |
Side <1 45678 21> |
Forfatter | ||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Nej, jeg har forsøgt at lytte mig frem til en forskel - jeg har vitterligt prøvet at være med i en test. Men jeg fandt ingen signifikant forskel. Derfor afviser jeg ikke at andre kan høre forskel. Henrik har aldrig prøvet at lytte efter om der er forskel. Klaus |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Nej slet ikke. Du beviste på smukkeste vis at højttalerne IKKE er forbundet med lakridskabler, men med et bedre kabel. |
||||
![]() |
||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|||
Okay. Fordi kablerne er hvide så kan man selvfølgelig ikke kalde det for lakrids. Jeg bøjer mig i støvet.
|
||||
![]() |
||||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
|||
Det skal rigtigt meget til for at indstråle støj i et 230V strømkabel. Hvis det er tilfældet hvor du bor, så overrasker det mig at din computer og router osv. overhovedet virker, for så ville selv en laptop på batteri have voldsomme problemer i så kraftigt et magnetfelt. Og hvis du har så meget støj på din 230V-forsyning af det skaber hørbare effekter i dit anlæg, så bør du klage til dit elselskab og/eller producenten af dit udstyr, for en af delene er tydeligvis defekt.
Kan vi få noget mere konkret på dette? Hvordan var ændringen i frekvensgangen? Var der mindre forvrængning? "Organisk" er et udefinerbart begreb som ikke er specielt konkret. Lad os få nogle håndgribelige fakta på bordet i stedet.
Jeg ser ingen grund til at spilde min tid på meningsløse lyttetest når der findes utallige resultater som disse, som bakker videnskaben og alt hvad jeg har lært om strømkabler 100% op: Nemlig at der overhovedet ingen funktionel forskel er på strømkabler der er lavet af tilstrækkeligt ledende materiale (kobber, aluminium, sølv...) af tilstrækkelig tykkelse til at bære den ønskede strømstyrke. Forsyningskabler er et problem som for længst er løst. Der er ikke noget mysterie, der er ikke noget magi og det skulle undre mig rigtigt meget hvis det skulle ændre sig. Men hvis der alligevel mod forventning dukker ny viden op som ændrer på det vi ved om strømkabler, så er jeg parat til at blive overbevist såfremt tilstrækkelige beviser kan fremlægges, og deltager gerne i en lyttetest for at konstatere hvorvidt forskellen er hørbar. Det er ikke sket endnu, uanset hvor meget kabel-fantasterne hyler og piver. Det er rigtigt at man engang (for mange år siden) troede at jorden var flad, fordi det var den bedste teori man havde, baseret på de observationer og tests man kunne lave. Da man så fandt frem til bedre og mere præcise tests, kunne man konstatere at jorden var rund, og tilmed ikke centrum i universet. Det er videnskab! Man fremligger beviser for at de gældende teorier skal opdateres eller helt invalideres til fordel for nye, og menneskeheden bliver klogere som helhed. "Jeg synes jeg hører en forskel, men jeg har ikke målt eller testet det" er ikke tilstrækkeligt bevis på noget som helst. Beviser skal kunne måles og vejes og kontrolleres, og der skal være en mulighed for evt. at modbevise dem. I øvrigt så betragter jeg det som en hæder at jeg er bandlyst fra H4A og at Mikkel Gige i ren afmagt truede med at jeg ville høre fra hans advokat. Det kom der i øvrigt aldrig noget ud af, underligt nok.
Redigeret af HenrikStevn - 02-December-2015 kl. 00:36 |
||||
![]() |
||||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
|||
Hvis man klikker her http://hifi2you.dk/index.php/forum/sludder-sladder/77-dagens-grin#479 så kan man få sig et lille indblik i hvad folk mener at kunne høre, når de ved der er skiftet et kabel. Var du med til det Sven Palvig ? Selv synes jeg det er overordentligt morsomt, da det er de samme folk der kan høre den mindste modstand blive skiftet. |
||||
![]() |
||||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|||
8x100: Genialt :) men det viser tydeligt hvor stærk hjernen er ift hørelsen.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|||
Dobbelte blindtest? Nej, okay, jorden er flad i din verden. Klaus |
||||
![]() |
||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|||
Kildemanden..
Forstår udemærket godt du valgte og slette din kommentar "når du kun har XTZ, går det jo nok med billige Kina kabler" Det er de færreste producenter der har noget i sortimentet under 100k hvor byggekvaliteten og dimensionerne kommer i nærheden af XTZ's flagskib. |
||||
![]() |
||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
|||
Supra skinnen er fantastisk, jeg har brugt den i køkkenet noget tid og min kaffe har aldrig smagt bedre.
|
||||
![]() |
||||
|||
LOL Klaus ![]() |
||||
![]() |
||||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|||
Hej. Hvilken kaffe bruger du ![]() |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Nej fordi de er tykkere end lakrids kabler. Jeg ser ikke et eneste kabel på billedet jeg vil betegne som lakridskabel. Derfor grine smiley'en ![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 45678 21> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |