|
Surround, Atmos - Hvordan skal højttalerne hænge? |
Besvar | Side <1 34567> |
Forfatter | ||||
Practical
Bruger Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du skal ikke påstå at DTS kun henviser til Dolby speaker setup fordi de er bange, nu må du stoppe.
Du er ren teori
Redigeret af Practical - 17-August-2018 kl. 12:43 |
||||
ole post
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Ole Hansen
|
||||
ole post
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
sven palvig, når du skriver dts:x placere deres high højtalere bag surround højtalerne, mener du vel surround back højtalerne. har jeg ret
|
||||
Ole Hansen
|
||||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ift. Atmos, så er det bedste tip at se på vinkler mellem højttalerne indbyrdes. Jeg synes der er mange som begår den fejl at bruge Dolby's anvisninger forkert. F.eks. at sige, at venstre/højre loftkanal skal være på samme linje som højre/venstre fronthøjttaler. Det giver i mange tilfælde et dårligt resultat. Højttalerne skal være placeret så vinklen mellem "højttalerpar" er så lig hinanden som muligt. På den måde opnår man korrekt separation. EDIT: Nu er jeg nødt til at spørge ind til Auro snakken. Sven Palvig, du skrev tidligere at du har et 7.1 setup. Vil det sige at dit input går på de ting Auro skriver i sit marketingmateriale og ikke praktiske erfaringer du har gjort dig?
Redigeret af Jonas_h - 17-August-2018 kl. 13:06 |
||||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Dette indlæg startede oprindeligt sådan her:
Enig med Jonas' (oprindelige indlæg), tråden handler om placering af højttalere i et Atmos setup, ikke Auro-3D. Så kan det være nok så godt, men Betamax var også bedre end VHS ... lesson learned. I sidste ende handler det vel også om lydmix og ikke antallet af kanaler/højttalere? Jeg har hørt 5.1 soundtracks som er bedre mixet og giver federe surround-oplevelse end mange 7.1 mix. Så lavede jeg noget andet en times tid, men så læste jeg hele tråden igennem igen, og fik lyst til at tilføje følgende:
Auro Tech. skriver i deres markedsføring dét, som får deres produkt til at fremstå som skide smart og bedre end de andres. Sådan gør man, og det havde jeg også gjort. Så fokuserer man nemlig på dét, og glemmer nemt de ting, som enten er vrøvl eller uden større betydning.
Æh, ja, langt det meste af lyden vil unægteligt komme forfra ... ??!
Jeg indrømmer blankt at jeg ikke har brugt mange kræfter på det, men jeg har ikke kunnet finde noget som underbygger dette. Og uanset hvad, så vil intet formodentlig kunne overbevise mig om, at Auro-3D's 30 graders setup skulle være revolutionerende meget bedre end Dolby's 45 grader. Prøv for sjov at stræk armen lodret over hovedet, så den peger op i loftet. Gnid så fingrene mod hinanden og lad armen vaje svagt fra side til side. Vores geniale hjerne, som hører binauralt og er ligeglad med om vi har ører ovenpå hovedet eller ej, opfatter tydeligt at lyden skifter lokalitet, selv ved langt mindre end 45 grader lodret over vores hovede. Min påstand er derfor, at selve vinklen ikke har så stor betydning som Auro gerne vi få det til at se ud.
Come on, Sven ... det er jo bare dumt. Redigeret af jacobe - 17-August-2018 kl. 14:34 |
||||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Gid filmindustrien ville blive enige om at droppe alt andet end Dolby på consumerudstyr. Slut færdig, en gang for alle, med alle de redundante audiosystemer som ikke bidrager med andet end, at gøre hardwaren dyrere, mere kompliceret og fyldt med fejl og evige opdateringer.
|
||||
ARTISTEN
Super bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 468 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
nu må der skrives Dolby dts auro tec. . alle er fantastiske lydformater , også derfor godt med konkurence, husk auro tec er et datterselskab under barco, jeg vil minde om at barco er verden største operatør af biograf projektore og er beliggende i Belgen. . det er vildt vi har fra de 3 nævnte firmaer soundtrack som er givet til gåsehud, husk altid og læs manualen til reciveren, så gå man ikke helt galt i byen. auro3d er ikke dårligere en de andre men helder ikke bedre. lydingnøre på højt nivau er ansat i alle tre firmaer, tyske gorbi tv har besøgt alle disse firmaer og er begejstret.
|
||||
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
||||
Sven Palvig
Super bruger Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja det er helt rigtigt. [IMG] |
||||
Sven Palvig
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har et 7.1 Dolby Atmos system. Da jeg fik en Marantz AV8805 med indlagt Auro-3D, skulle det selvfølgelig afprøves. Jeg tog de Surround Back og i stedet for placerede som Front High. Som Surround High kunne jeg ikke placere højttalere i samme kaliber, men jeg har et par Roth mindre højttalere. Det gav et løft med oplevelsen. Mere nærværende. Ja helt fantastisk. Jeg lyttede til musik i Auro 9.1, og det var godt. Jeg anskaffede mig flere musik Blue- Ray, kunne jeg skifte imellem Dolby Atmos 5.1.4 og Auro-3D i 9.1 Det var et stort tilbage skridt at gå til stereo. Jeg har afspillet Dolby Atmos Bue-Ray demo disk mange gange. Oplevelsen var meget større afspillet i Auro-3D. Jeg har filmen Jumanji, som er med Dolby Atmos og Auro-3D, og ja oplevelsen er mere intens og voldsom med Auro-3D. |
||||
Sven Palvig
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Sven Palvig
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Practical
Bruger Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
så du har haft 4 højttalere i loftet?
|
||||
Besvar | Side <1 34567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |