|
Surround forstærker, mere effekt |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
nam nam
Ny bruger Oprettet: 13-Marts-2018 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg smider mere effekt på fronterne, bliver lyd billedet så ikke skabt af den nye forstærker der giver ekstra effekt til fronten? Er som sagtmeget tilfreds med dynamikken, klarheden på onkyo TX-RZ900 og ønsker ikke at ændredet lydbillede. Hvis jeg stadig kan beholde tx-rz900 lydbillede og få mere effekt, så lyder det som en god løsning.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19557 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En effektforstærker farver lyden utroligt lidt.
DSP’en i din surroundforstærker farver lyden langt mere. Klaus
|
||
nam nam
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok tak, hvad hedder det der gør man kan koble dem sammen ? Er der noget jeg skal være opmærksom på ved køb af effekt forstærker ? Alder, watt, mærke eller lign.
|
||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1109 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du tilslutter effektforstærkeren til pre out på din surround forstærker..
Mvh Frank
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så kan du prøve dig frem til hvilke højttalersæt du mener er bedst for dine ører på effektforstærker
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
nam nam
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er super, mange tak for jeres råd, jeg vil gå på jagt.
|
||
Gargazol
Junior bruger Oprettet: 11-Maj-2014 Sted: Fensmark Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor i landet er du? det kunne jo være der var nogen omkring dig der har en effekt forstærker du kan teste med inden du køber :)
|
||
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er nok ikke udgangeffekten som sådan der er problemet. Forskellen på 135 og 200 watt er mindre end 3db og i øvrigt er 4 gange 135 watt stadig mere end 2 gange 200 watt. Det er nok nærmere strømforsyningen i recieveren der er for lille til at levere strøm nok til 4 højttalere ved høj effekt. I så fald er det en udmærket ide at bruge en ekstern effektforstærker i god kvalitet men formodentlig vil det give det bedste resultat at koble den til fronthøjtalerne - effektforstærkeren skal have en stor strømforsyning men ikke nødvendigvis en højere udgangseffekt på papiret. Hvis efektforstærkeren har en neutral klang vil den ikke ændre lyden fra din reciever ud over bedre dynamik og kontrol.
Mvh
|
||
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du tjekket om de to ekstra højttalere er korrekt forbundet og ikke er i modfase... Det sluger bassen..
|
||
Ning
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selv tak. Held og lykke med din nye effektforforstærker Det er altid en fornøjelse at debattere her på forum ... Anyway. Jeg skyder det stadig til at det er spild af penge at hælde mere effekt i de højttalere end hvad din Onkyo kan levere. Hvis det lyder af roev, så er det ganske givet en kombination af højttalerne der ikke kan spille højere, THX processoren og/eller dårlig akustik.
Redigeret af Mefisto - 13-September-2018 kl. 16:11 |
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De behøver ikke engang være ude af elektrisk fase for at det kan ske. De kan sagtens være ude af akustisk fase selv om ledningerne er forbundet rigtigt. Multikanal stereo er som at åbne Pandoras æske.
|
||
nam nam
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for jeres fine input... Forstærkeren er pt til reperation, så alt bliver testet igennem inden jeg udvider. Det var venstre bagport som var begyndt at skratte / tabe lyd. Måske dette kunne være det der har været med til at forvrænge ? Ret sikker på kablerne har været rigtige. Mit opslag er lavet så jeg har noget at gå / teste efter når den kommer hjem igen. Mefisto, dit indslag er så tydeligt at du ikke er vild med SA, dit første indslag, der læser du ikke hvad jeg beskriver, og der kritisere du de små enheder, og antager de ikke kan håndtere volume trykket, hvilket de klare fint i stereo, hvor til du endda forslår subwoofer da du antager de mangler bass, hvilket de på ingen måder mangler, selvom enhederne er små. Har du overhovedet hørt højtalerne? Dit næste indslag bliver så rettet til at du stadig holder på at hvis det lyder af roev, hvilket det på ingen måder gør, og som beskrevet, oplever kun fejlen i thx music og ikke i stereo, selv ved endnu højere volume... Men så får du det lige rettet til fra dit første super kvalificeret indslag, at nu er det en kombination af mulig ting, volume niveua (det er det nok ikke når jeg kan spille højere i stereo, uden problemer) thx process (det er en mulighed) dårlig akustik, hvilket jeg kan afvise. Er din vejledning brugbar?
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |