|
Surround forstærker, mere effekt |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvom det kommer fra Mefisto, syntes jeg faktisk du skal lytte lidt til dette:
Han har fat i den lange ende der! Uden målegrej aner du ikke hvad der foregår fasemæssigt når to sæt HT spiller samme signal.
|
|
nam nam
Ny bruger Oprettet: 13-Marts-2018 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er der andre der har beskrevet emnet tidligere i opslaget, er blevet klar over det og beskriver også i mit sidste indslag at hans ene punkt er korrekt antaget. - thx process (det er en mulighed)- men inden vi når der til, virker det bare som tom galde uden rigtig at tjene noget formål / løsning / vejledning, andet at nedgøre, de ting han bruger som argumentation i sit første indslag, er tydligvis ikke et problem som beskrevet, at når det er i stereo kan der spilles meget højere med klarhed, uden problemet opstår, ergo har det intet med enhedernes str. Og igen, er vejledningen brugbar?
Redigeret af nam nam - 14-September-2018 kl. 12:16 |
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
Dvs du fremover vil spille stereo på 2 højttalere som det er tiltænkt, og "problemet" er løst?
|
|
nam nam
Funktioner
Tak(0)
|
jeg vil nok spille musik i thx, ved lav, medium volume, og når der skal spilles højt vil jeg bruge stereo. Det er lidt det mit indslag munder ud i, en løsning så jeg kan spille fuld skrald i thx, men det lader til det er et problem... Jeg tænker jeg skal prøve at finde en effekt foestærker og teste med på et tidspunkt, for hvis det løser problemet så er det helt klart at fortrække
|
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
Der er vist en 3-4 stykker som har påpeget du ikke mangler effekt/at en effekt højest sandsynligt ikke ændrer en dyt Jeg vil sige du har større sandsynlighed for en hørbar forbedring ved enten og koble dine surround HT til i modfase(bytte om på plus & minus), eller afspille noget musik der rent faktisk er optaget i 5.1. At få alle dine enheder til og spille i fase med det samme 2.0 signal er komplet umuligt medmindre du har et elektronisk delefilter på alle dine højttalere
|
|
nam nam
Funktioner
Tak(0)
|
ok det må jeg prøver når en lander på adressen igen, men lidt sjovt det lyder perfekt, selv ved ret høj volume og det så går galt ved helt høj volume, men tak
|
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
Haha "lyder helt perfekt". Det gør stereo i 4 højttalere grundliggende ikke. Du lyder til du slet ikke har brug for hjælp. Men der er heller intet i vejen med konceptet "learning by doing". God fornøjelse
Redigeret af armani-thomas - 14-September-2018 kl. 18:16 |
|
nam nam
Funktioner
Tak(0)
|
uhh ja det er nok ikke helt korrekt iflg audio fil snobberne at høre musik i andet end stereo, men når man synes det lyder fantastisk og mere fyldigt end alm stereo skal man så ikke gøre det? Lige tilføje at det ikke er 4 kanals stereo jeg er ude i men thx music, hvor den deler lyden lidt ud forskelligt, eks kor til baghøjtaler osv. Plus mine baghøjtaler spiller meget lavt, de fylder bare lydbilledet mere ud.... "Ikke behov for hjælp" jo jeg har lært en masse omkring emnet fra nogen plus en retning til hvad jeg læse mere omkring og not so much fra andre.
Mange tak. 😘
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er fedt med musik ud af flere højtaler, det er der ikke tvivl om
Men så bør det være musik der er lavet til det og ikke noget pseudo du prøver at lave. Som jeg skrev i mit første indlæg, prøv at få fat i nogle Super Audio CD'er. Så får du musik i alle højtaler eller noget musik BD eller DVD, hvor der er musik er delt op i de enkelte kanaler. Her er så også forskel om det DD, DTS, Dolby TrueHD, DTS MH Master etc. |
|
nam nam
Funktioner
Tak(0)
|
det vil jeg prøve. Tak
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror du ikke, at du bør overveje dit sprogbrug, og hvem taler ned til hvem. Du piver over en dårlig tone, og sviner derefter andre. Nu ved jeg så ikke hvem du sætter i kategorien audiofil snobber, men en højst besynderlig tilgang til beskrivelse af andre, med en anden tilgang til audio end dig.
|
|
nam nam
Funktioner
Tak(0)
|
😘
Piver ikke konstatere bare nogle vejleder bedre end andre. Mht audiofil, vel sagt med et glimt, men er det noget der er uhørt ? Er opfattelsen af musik målbar eller en personlig oplevelse Redigeret af nam nam - 14-September-2018 kl. 17:48 |
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |