|
Surround lyder lidt tamt |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg tror jeg forhører mig om den Denon.
Og JakobSkaarup det kan være jeg tager dig på ordet :)
Redigeret af jjmikkel - 12-August-2015 kl. 20:06 |
||
![]() |
||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
|
Du siger bare til :)
|
||
![]() |
||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
|
? |
||
![]() |
||
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
|
hmm...jeg kan ikke huske om jeg forsøgte mig med det i starten eller om jeg kastede mig over kalibreringen. Jeg tror jeg endte med at kalibrere som noget af det første. Det skal dog siges at ingen af højtalerne står mange dB fra 0... (som jeg tænker er ingen kalibrering). Hvad tænker du da?
|
||
![]() |
||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
|
Min erfaring er at kalibrering på de billigere receivere intet godt gør. Det lyder typisk væsentligt bedre uden. Det jeg tænker på er det auto setup du laver vha målemikrofonen. Prøv at slå det fra.
|
||
![]() |
||
damkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
|
Jeg startede også i sin tid med en billig Sony souround receiver og jeg glemmer aldrig den dag da jeg købte min første "rigtige" receiver.
Alt blev MEGET bedre, både lyd kvaliteten, lydtrykket og ikke mindst surround effekten. Jeg er overbevist om at jo bedre receiver jo bedre lyd. Hvis du ikke har brug for de nyeste lyd formater så køb en brugt hvor man kan få en virkelig lækker sag til ikke mange penge, ellers køb det du har råd til :-) Jeg tvivler på at du nogen sinde bliver glad for den du har. Smut ned til en forhandler og lån en hjem, bare for at få det be eller afkræftet!!! |
||
![]() |
||
H.Thoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 100 |
|
Hvor længe siden er det du købte Reciveren i elmutanten?
Husk de har 14 dages fuld returret. |
||
![]() |
||
|
Det er ca et halvt år siden, så ingen returret :).
Planen er nu at jeg har købt Denon´en, og henter den senere i dag. Jeg glæder mig til om jeg kan høre en forskel.
|
||
![]() |
||
H.Thoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 100 |
|
Mon ikke du bliver ganske tilfreds :) Det er ihvertfald et skridt op ad |
||
![]() |
||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
|
Så anskaf lige en bette effekt også... Det er højst sandsynligt derfor du oplever det er mudret..
Generelt skal du op i en meget høj klasse hvis du skal kunne drive 5 højttalere... Processor + effekt er ABSOLUT det bedste... |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Ja udover at det bestemt ikke ser ud til at den Sony er den stærkeste bjørn, så ville jeg pege på subwooferen. Dén kommer der aldrig en god biooplevelse ud af. Mit bud er at en udskiftning til en ordentlig sub og deling af alle højttalere til sub ved 80Hz vil give dig en meget bedre oplevelse end du har nu. Redigeret af Trumle - 14-August-2015 kl. 10:33 |
||
![]() |
||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
|
Helt enig med Trunten...
![]() En brugt SVS (på sigt evt.) vil bøllebanke enhver DALI sub, uanset hvilken.. Udover det, vil du også få et løft i selve Surround effekten med Denon'en, det er der slet ingen tvivl om. Er dog stadig af den holdning, at en 3311 heller ikke kan sparke dine højttalere nok igang til bulder og brag i film, men det er en gid start. En effekt på sigt, vil gavne RIGTIG meget. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |