|
Surround og stereo? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er så ikke nogen effekt del i en M17 så det skal du have ved siden af.
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Det korrekt ja men nu ser han også på M27 så syntes ikke der var nogen grund til at nævne det
![]() |
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Også bare så der ingen tvivl var :-)
|
||
![]() |
||
Portuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2012 Sted: Storkøbenhavn Status: Offline Point: 163 |
|
Det er jeg fuldstændig med på, men derkan for der vel godt være 4xhøjttalere, som stereo og ikke surround, hvis M3 bruges sammen med M17 og M27? |
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
|
Ja men så så vil de 2 zone 2 højtalere også spille når du ser surround....
|
||
![]() |
||
Portuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2012 Sted: Storkøbenhavn Status: Offline Point: 163 |
|
Men det er jo også meningen, de er jo baghøjttalere - både i stereo og surround, ikke?. Det er lidt forvirrende :) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Der bruges ikke baghøjttalere i stereo!
Du får ikke surroundlyd ved at sende frontsignal til baghøjttalerne! |
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
|
Portuz - tror du lige skal læse lidt mere om surround inden du begiver dig ud og købe M17 og M27.
|
||
![]() |
||
|
Hvad hedder det så, når man bruger baghøjttalere sammen med fronthøjttalere på et stereoanlæg? |
||
![]() |
||
|
Nej det skal jeg ikke. Surround i sig selv er meget simpelt, men det er at blande dem, som jeg ikke har erfaring med, hvilket netop er derfor jeg henvender herinde. Jeg er HELT med på, at surround 5.1 kræver 2 front, 2 bag, 1 center og 1 sub. Stereo er to kilder som sendes ud via to kanaler. At jeg så har valgt at køre med 2 front og 2 bag, hvor begge zoner er i min stue, som havde jeg 2 bag i surround har absolut intet med mit oprindelige spørgsmål at gøre - det er mit helt eget valg. Jeg har fået svar på, at jeg kan bruge mine 2 fronter mens jeg kører surround - tak. Når du så siger at "de 2 zone 2 højtalere også spille når du ser surround" betyder det så, at de spiller som de 2 bagerste de skal i et surround, eller spiller de på samme kanal som fronterne? |
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
Jeg vil gætte på 2 x stereo ... det har jeg også i mit pc anlæg altså at stereo signal sendes til både front og bag ht'er... men det bliver aldrig surround :-) Du skal bruge stereo til fronterne og med preout til front fra surround forstærkeren. surround bag, subwoofer og center tilsluttes direkte på surround forstærkeren. |
||
![]() |
||
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
|
Behold endelig din Nad M3 til stereo. Som det bliver beskrevet er det muligt ved at bruge den til at drive de to forreste højttalere. Den er simpelt så lækker og velbygget (har selv haft en), fuld balanceret, kæmpe kraftoverskud og velspillende til det den er bygget til, nemlig stereo. Den er efter min menings Nads mesterværk og lyder bedre end fx Nad M2 som klart mangler karisma og indlevelse.
Det et bare kram og saft hele vejen igennem : ) Med de højttalere du har vil det være synd at gå af med den. . Solgte kun min pga manglende brug. |
||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |