recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround pre-amp forståelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround pre-amp forståelse

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 15:32
Softwaren er udskudt på ubestemt tid, så hvis jeg selv stod og skulle købe ny receiver ville jeg ikke tænke over DTS-X, men købe noget der kan levere det der fungerer nu, og spare en masse penge.

Men man har jo lov at tænke forskelligt.

Redigeret af strecker - 21-November-2015 kl. 15:32
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 15:44
Det er vel stærkt begrænset, hvor meget der er at spare, ved at vælge noget kun med Atmos? Hvis vi taler processorer har de vel alle (forberedt for) begge dele?

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 15:52
En Marantz av7702 kan erhverves væsentligt billigere end 7702mkII..

Men især når vi snakker receivere er der mange penge at spare.

Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 16:46
Hej

Jeg har netop skiftet min Marantz 7702 ud med en Yamaha CX-A5100. Det kan godt være det er ren placebo, men jeg mener at der er blevet betydelig mere klarhed og præcision i mit lydbillede - kan klart anbefale Yamaha'en, som iøvrigt også (måske Wink) får DTS-X. 

/michael
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 16:58
Tillykke med det grej

Hvis forskellen er betydelig, så er det vel næppe placebo.
Bliver den også brugt kun brugt som switch med eksterne EQ som Marant'en..?

Redigeret af strecker - 21-November-2015 kl. 17:07
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg omformulerer for at undgå ordkløveri.

Der er ingen receivere / processorer på markedet der kan afspille et DTS-X lydspor..

Så vidt jeg kan se, så har Onkyo 2 modeller der understøtter DTS-X:
Onkyo TX-NR646 og TX-NR747
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2015 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg omformulerer for at undgå ordkløveri.

Der er ingen receivere / processorer på markedet der kan afspille et DTS-X lydspor..

Så vidt jeg kan se, så har Onkyo 2 modeller der understøtter DTS-X:
Onkyo TX-NR646 og TX-NR747

De, du forstod heller ikke, hvad Strecker mente. .
Det der tales om, er at div. receivere/processorer er forberedt for DTS-X. Eftersom selve DTS-X software'n ikke er færdigudviklet/endelig, så vil det kræve firmwareopdatering af div. enheder, før det fungerer på dem.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu