|
Surround receiver med god forforstærkerdel ? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Uden at kende din nuværende forstærker, men ville den ikke kunne bruges midlertidigt som effekt? Det var også blot en tanke, da du skrev du vægtede en god forforstærker :)
|
|||
Mvh
Henrik Nielsen |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo, men ikke større end jeg har med min Marantz SR5010 (som også er købt brugt). Klaus
|
|||
JesA
Guld medlem Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig omkring "sovs" til fronterne.........'har tidligere haft en yamaha 2070 hjemme, og selve lyden var fin. MEN; den kunne slet ikke trække mine højtalere ( Vienna Acoustic BCG) - den slog simpelthen fra når at der blev skruet op ( - og det var ikke sådan at jeg spillede/spiller tordnende højt...) Hvilken effekt har du sat på din yamaha ?? Til orientering har jeg netop fået en Nord One hypex effekt forstærker ( "digital", m. hypex nc 500 moduler), og den kan virkelig trække højtalerne med stor "klarhed" i lyden og stram "bas-kontrol", også v. højere volumen.
Redigeret af JesA - 16-Februar-2021 kl. 22:46 |
|||
JesA
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nuv. effektforstærker er Nord One hypex; er en 2 kanals, og min "primær" effekt - skal derfor have en SS receiver der kan trække center + baghøjtalere. Der er nævnt flere yamaha receivere indtil nu; de færreste er indenfor mit (umiddelbare) budget - men jeg tænker også på, om der reelt er nogle forskelle på de forforstærkere som sidder i de forsk. yamaha receivere ? ....'kunne nemt forestille mig at det er een & samme, ihvertfald når at vi taler om 1080/2080/3080-modellerne. Men ret mig gerne om jeg tager fejl ;) Redigeret af JesA - 16-Februar-2021 kl. 22:42 |
|||
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
@jesA jeg har sat en xtz edge 2-300 til hver af mine fronter (brokoblet dem).
Min 3080 slog skruede ned når jeg hørte stereo intet par timer, selv om jeg havde bi-ampet dem via receiveren. Så måtte der mere til. Det drejer sig om JBL SVA2100 de trækker
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
What..... Det har jeg aldrig oplevet Jeg har godt nok kørt min 3060 hårdt, altså spillet højt i længere tid via mit stereo setup hvor jeg køre med B&W 802 D3, og som abolut ikke er nogen nem højtaler at drive, og at det så faktisk er ret tydelig at høre hvornår den mister kontrolen, er en anden ting men lukker ned det gør den ikke, og det vil i øvrigt være en synd at benytte receiver til den type højtalere, der en verden til forskel med et par rigtige kræftværker bag, i hvertfald på nogle 802 D3. Jeg syns jeg læste på et tidspunkt at en 3080 giver mindre effekt til rådighed end f.eks. 3070 og 3060 når der køres 7 eller også var de 9 kanaler, men i stereo var det vist nogle lunde det samme de 3 i mellem sig. Googler lige...
Redigeret af Potter - 17-Februar-2021 kl. 09:54 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
Her link til 3080
Her til 3060 Scroll ned....
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
JesA
Funktioner
Tak(0)
|
||
...spændende effektforstærker du har 'Har iøvrigt også ejet en håndfuld JBL højtalere gennem årerne, og fælles for dem alle var at de nød godt af at få et ordentlig skud" power" bag i Redigeret af JesA - 17-Februar-2021 kl. 10:27 |
|||
JesA
Funktioner
Tak(0)
|
||
POTTER; Jeg har godt nok kørt min 3060 hårdt, altså spillet højt i længere tid via mit stereo setup hvor jeg køre med B&W 802 D3, og som abolut ikke er nogen nem højtaler at drive, og at det så faktisk er ret tydelig at høre hvornår den mister kontrolen, er en anden ting men lukker ned det gør den ikke, og det vil i øvrigt være en synd at benytte receiver til den type højtalere, der en verden til forskel med et par rigtige kræftværker bag, i hvertfald på nogle 802 D3. - du skriver at det er synd at bruge din yamaha 3060 til at trække dine BW, men ER den du bruger, eller har du en effekt til at trække dem ? Ang. det med at yamaha'en "lukker ned" eller ej, så er der noget som tyder på at det afhænger meget af hvilken højtalere man benytter. Men det er mit klare indtryk at BW 802 ikke just er en "nem" højtaler at trække.... Mine erfaringer med yamaha's "nedlukning" er iøvrigt de samme som jeg har med denons receiver - lånte for vel en 10 år siden den kraftigste Denon SS receiver hjem som HK havde; den lavede præcis samme "trick" som yamaha'en; den slog fra! ( endda langt før at det blev "rigtig sjovt") Det er lidt min "lomme-teori", at det skyldes kombinationen af alt for aggressive beskyt. relæer + alt for små strømforsyninger + (dårlige) konstruktioner, som gør at når receiveren møder "svære højtalere" kan de ikke performe. Redigeret af JesA - 17-Februar-2021 kl. 10:22 |
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej, jeg har 2 Setups en stue bio med Yamaha 3060 og nogle Primare A60 i rumpen etc. Og et stereo Setup. I mit stereo Setup har jeg som skrevet B&W 802 D3, og så 2 stk. Mark Levinson No33” ikke h” til at føde dem, jeg har prøvet at sætte Primare A60 på 802 D3 og den gør det faktisk overraskende godt, men er ikke i samme liga som no33, lyden er lidt mere rund og varm og mere energi i no33, men man kunne sagtens nøjes med en A60 det hænger faktisk ret godt sammen, men det syns jeg så ikke det gør med f.eks, en Nad m22, så hellere en Lyngdorf 2400 som faktisk gør det ret godt, og til en fornuftig pris endda, den har dog ikke helt så mange kræfter men god lyd Men når det er lyd, så handler det jo også meget om smag, det meste på marked spiller jo enlig meget godt, mange gange er vi ude i så små detaljer som gør den sidste forskel, men så også kan koste en mindre formue bare lige for at få den sidste halve procent med. Redigeret af Potter - 17-Februar-2021 kl. 10:58 |
|||
|
|||
JesA
Funktioner
Tak(0)
|
||
OH yeah, de sidste små detaljer er de absolut dyreste - og tak for "input" omkring dine effekttrin - interssant at læse! |
|||
avemestr
Bruger Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Elgiganten har i flere omgange haft RX-A2080 på tilbud til 7777 kroner. Mange steder forsøger at få 11-12K for en RX-A1080 i dag. Men jeg vil mene, at man bliver snydt, hvis man går med på dén pris. Udbuddet af relevante forstærkere synes begrænset for tiden af flere årsager: 1) Onkyo og Pioneer ligger underdrejet. I så høj grad, at de har lavet en u-smuk exit fra det amerikanske marked. 2) Sony har lukket fabrikker og det er vist uklart, om de har tænkt sig at lave AVRs i fremtiden. 3) Yamaha og Denon/Marantz har brændt nallerne på den samme HDMI 2.1 chip. Jeg gætter på, at det er årsagen til, at Yamaha ikke er kommet med reelle efterfølgere til AX-R1080 og AX-R2080 endnu. Den eneste fra Avantage-serien der er kommet er næsten identisk med den bedste fra V-serien (og de kan købes for henholdsvis 7500 og 5500 i dag). Alt ovenstående gør, at priserne på "last gen" forstærkere har holdt sig utroligt flot. Det virker til, at lagrene generelt er ved at være tomme, samtidigt med, at der ikke rigtigt kommer nye modeller på markedet. Jeg skal selv ud og have købt en ny AVR, men venter nok til efteråret hvor Denon forhåbentligt kommer med non-defekte udgaver (i x8xxh-serien) og Yamaha har lanceret de modeller de "mangler" at få lanceret i år - igen med en fuldt funktionel HDMI 2.1 chip.
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |