recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receivere 2014
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receivere 2014

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 19:11
@ Chaospling

Den der med at Audyssey xt32 skulle være det bedste og at det er noget alle mener.. Det kommer godt nok an på hvem du spørger, i forhold til hvad og hvordan du har tænkt dig at stille dit grej op/bygge dit rum.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 19:39
Ja vi ved jo alle sammen godt hvad der er det bedste
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ja vi ved jo alle sammen godt hvad der er det bedste


Nu når vi snakker receivere med Atmos, så er dirac desværre ikke med i opløbet længere Thomas.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det giver i min verden ikke mening at have to EQ'er efter hinanden.


Hmm så har jeg en DSPeaker til overs, hvis jeg vælger en receiver med en EQ'er, der også tager sig af subwoofer'en. Var det ikke sådan, at AccuEQ ikke tager sig af fronterne og subben?

Vil du mene at den EQ, som man bruger som nr. 2, vil begynde at ødelægge, hvad EQ nr. 1 lige har "ordnet"? Eller er nr. 2 bare overflødig?

@Therien: Ja jeg tænkte nok, at nogen ville have en anden mening om det, men i en Onkyo tråd på indtil videre 10 sider på avsforum.com, så var alle stort set ærgerlige over Onkyos valg og ville ikke vælge en Onkyo receiver fra denne sæson, og mange af dem er store Onkyo fans ellers; så det tog da lige min opmærksomhed. Når jeg siger "alle" så mener jeg 100%, men jeg kan have overset nogen.

Eller nogle som kunne svare på dette:

Vedr. Denons X7200 og X5200 er forskellene bl.a. 32 bit DAC vs 24 bit DAC og AL32 Processing Plus vs. AL24 Processing Plus. Er der nogen, der ved hvad dette betyder, og om det er tydelige forskelle?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 20:18
Hmm - men selvfølgelig er de nævnte onkyo fans glade for audussey, men det jo mest fordi de nu må nøjes med accu, havde de prøvet andre systemer som eftersigende er bedre, så var de nok også trætte af audussey ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ja vi ved jo alle sammen godt hvad der er det bedste

Yes! Parametrisk ftw Clap
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:


Vil du mene at den EQ, som man bruger som nr. 2, vil begynde at ødelægge, hvad EQ nr. 1 lige har "ordnet"? Eller er nr. 2 bare overflødig?

Det kan sagtens give mening, at have to EQ'er, men har man dét, er det et tegn på at én af EQ'erne er for ringe til at klare opgaven alene.

Har man f.eks. en Pioneer receiver som ikke gør noget for bassen, så kan det bestemt hjælpe at have en DSPeaker i kæden også. Men man kan så spørge sig selv om det er den bedste løsning at køre med et system som kræver ekstra komponenter for at fungere...
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ja vi ved jo alle sammen godt hvad der er det bedste


Nu når vi snakker receivere med Atmos, så er dirac desværre ikke med i opløbet længere Thomas.

Det er rigtig nok. Lige nu er PC udgaven hardware limiteret. Men mon ikke PC´ere følger med på atmos bølgen med 10/12 kanals lyd før eller siden. Og til den tid vil Dirac formentlig sende en opdatering ud. 

Jeg får ikke Atmos før jeg kan få det igennem Dirac.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:


Hmm så har jeg en DSPeaker til overs, hvis jeg vælger en receiver med en EQ'er, der også tager sig af subwoofer'en. Var det ikke sådan, at AccuEQ ikke tager sig af fronterne og subben?

Vil du mene at den EQ, som man bruger som nr. 2, vil begynde at ødelægge, hvad EQ nr. 1 lige har "ordnet"? Eller er nr. 2 bare overflødig?


Det er klart at hvis du har en EQ der ikke håndterer subben, så giver det fint mening at have en separat sub-EQ - det kalder jeg ikke "at have to EQ'er efter hinanden", det har du jo så netop ikke. Men problemet med at have to EQ'er efter hinanden, er blandt andet at de fleste algoritmer sætter en begrænsning på hvor meget de booster signalet, fordi det kan være skadeligt for højttalerne at booste for meget. Men EQ nummer to "ved" ikke at du måske allerede har boostet et givent frekvensområde, så du kan risikere at lave en korrektion der er farlig for højttalerne.

Og derudover så er der det mere pragmatiske i det - hvis det gavner at have en EQ nummer to, så er det fordi EQ nummer et er dårlig, og så skal den ikke være der.

Min filosofi er at man skal bruge så lidt EQ som muligt - men ikke mindre.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 10:46
Det her er en udtale fra Onkyo vedr. AccuEQ:

"Many calibration systems apply equalization to all channels. This in turn results in your speaker producing an “Equalized Sound” not the natural sound of your speakers.

The main benefit of AccuEQ is that it does not apply an Equalized effect to Front channels and Subwoofer. This allows the natural sound of your speakers to be heard while taking into consideration things such as room furnishings, speaker distance and speaker type.

We will continue to refine AccEQ as we move forward to make it the best calibration system available."

Lidt sjovt... Sub og fronter bliver altså kalibreret i forhold til omgivelserne, men de får ikke en "equalized effect"... Jeg tør ikke sige, hvad dette kommer til at betyde, men det bliver spændende at høre om folks erfaringer i løbet af efteråret.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2014 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Det her er en udtale fra Onkyo vedr. AccuEQ:

"Many calibration systems apply equalization to all channels. This in turn results in your speaker producing an “Equalized Sound” not the natural sound of your speakers.

The main benefit of AccuEQ is that it does not apply an Equalized effect to Front channels and Subwoofer. This allows the natural sound of your speakers to be heard while taking into consideration things such as room furnishings, speaker distance and speaker type.

We will continue to refine AccEQ as we move forward to make it the best calibration system available."

Lidt sjovt... Sub og fronter bliver altså kalibreret i forhold til omgivelserne, men de får ikke en "equalized effect"... Jeg tør ikke sige, hvad dette kommer til at betyde, men det bliver spændende at høre om folks erfaringer i løbet af efteråret.
Det er en ret "løs" beskrivelse Onkyo kommer med. Hvis de mener, at de har en form for øvre frekvens de korrigerer op til, så giver det mening. Hvis de derimod kun sætter delay/level og ellers ikke gør noget på sub/fronts, er AccuEQ komplet ubrugeligt. 
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2014 kl. 14:28
Jeg vil lige se, om jeg kan finde hele udtalelsen.

Tror I desuden, at det vil være muligt at lave et fælleskøb på nogle af disse receivere?

Jeg er nok selv mest interesseret i en Denon X5200, selvom det nok betyder, at jeg så vil have en DSPeaker til overs. Der er desuden det, at de forrige modeller pludselig faldt betydeligt i pris i Hifi-klubben ca. et ½ år efter, at de kom på markedet, så måske det samme vil ske med de nye modeller.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu