recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receivere 2014
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receivere 2014

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 20:17
Jeg vil ikke starte en ny tråd for dette lille spørgsmål:

I hvilken retning skal man lede for at finde en stereo effektforstærker, der skal matche Onkyo-klangen? Altså hvilke mærke vil matche en Onkyo surround receiver?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 20:32
Ah belastende! Så troede jeg lige, at jeg kunne lave et 7.1.4 system med en integreret stereoforstærker fungerende som effektforstærker til mine fronter - nej, det kan ikke lade sig gøre med en X5200. Den eksterne forstærker skal tilsyneladende tilslutte preouts for top rear højttalerne. Man taler dog om, at i en X7200 skulle man have frit slag til at bestemme hvilke højttalere, som skal forstærkes eksternt.

Er der nogle, som følger med i alt dette og kender en Atmos receiver, hvor fronter kan/skal have en ekstern forstærker? Udover Onkyo... Hvad med Pioneer?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 20:55
Jeg håber at Anthem sender en Atmos reciever på gaden. Jeg har ejet både Sony, Technics, Pioneer, Onkyo og Denon, men ingen af dem har leveret en lyd som faldte lige meget i min smag som Anthems MXR 710 gør. Så selv om jeg glæder mig til at får Atmos, så kan jeg simpelthen ikke se mige selv skifter over til et andet mærke.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2014 kl. 21:19
Laver Anthem normalt ikke surround receivere uden en masse dikkedarer, lidt a la NAD? Det lader til, at disse typer producenter lader vente på sig, hvad angår Atmos.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2014 kl. 18:10
Nå, jeg tager det i mig igen. Det er valgfrit hvilke højttalere, der skal ekstern forstærker på. Det er kun, hvis man vælger den brugervenlige opsætning, Dolby Atmos, (hvor 11.1 tilgangen er knap så brugervenlig for nybegyndere), at man bliver tvunget til at forstærkere top rear eksternt.

11.1 opsætningen skulle tilbyde 77 forskellige opsætninger heriblandt de 4, som Dolby Atmos opsætningen tilbyder.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu