recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver-valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receiver-valg

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 09:08
Nemlig. Det vil være de bedste 200kr, du har givet i dit liv (i forhold til de 3300kr for Denon) 
Til top
NRMadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2014
Sted: Aalborg, Danmar
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NRMadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 09:25
Jeg kan godt se, at den Yamaha, du linker til Nagash, er noget kraftigere end de andre, der ellers har været på tale. 

Men spørgsmålet er så, når jeg køber nogle low budget højttalere som Argon 6350 til front og argon 6340 til baghøjttalere, samt 6344c til center og subwoofer Argon sub10, om man i lydbilledet ville kunne høre forskel om det er en Denon X1100W, Pioner VSX-529 eller Yamaha A830 som laver forstærker-arbejdet.

Vil jeg få noget ud af at kaste de 1500 ekstra efter en receiver, med mit low-budget højttaler-køb, eller kan jeg ligeså godt spare de penge og købe en af de billigere? De ekstra penge til en receiver er måske godt givet ud? 

Redigeret af NRMadsen - 28-Oktober-2014 kl. 09:26
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af NRMadsen NRMadsen skrev:

Jeg kan godt se, at den Yamaha, du linker til Nagash, er noget kraftigere end de andre, der ellers har været på tale. 

Men spørgsmålet er så, når jeg køber nogle low budget højttalere som Argon 6350 til front og argon 6340 til baghøjttalere, samt 6344c til center og subwoofer Argon sub10, om man i lydbilledet ville kunne høre forskel om det er en Denon X1100W, Pioner VSX-529 eller Yamaha A830 som laver forstærker-arbejdet.

Vil jeg få noget ud af at kaste de 1500 ekstra efter en receiver, med mit low-budget højttaler-køb, eller kan jeg ligeså godt spare de penge og købe en af de billigere? De ekstra penge til en receiver er måske godt givet ud? 
JA!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NRMadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 10:02
Det her video opskalering til 4k, som Yamaha A830 kan, er det noget jeg vil få glæde af med mit Samsung UE46ES8005 LED TV? 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 10:10
Lydmæssigt vil RX-A830 være det bedste bud på en receiver, under 5.000,-. Glem så alle de små tekniske ting! Nej du vil ikke kunne bruge 4K-opskalering til en fis, på dit Samsung TV. Men du køber måske (sikkert) et 4K TV indenfor de næste 5 år, og så vil Yamaha'en kunne følge med! Eller du flytter til et sted med en større stue, og får løst til større fronthøjttalere, hér vil Yamaha'en kunne følge med, o.s.v.

Vi tager den lige en gang til: Der er INGEN sammenligning mellem de "børne-receivere" du har kigget på, og så Yamaha'en! Den ekstra effekt vil give dig en langt bedre lyd fra højttalerne, p.g.a. styr over enhederne. Ro i lydbilledet og mere kontrol.

Er der mere du vil spørge om?

M.v.h.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 10:15
Som Henrik skriver, den er fremtidssikret nok for dig...

Ja! Du vil bestemt kunne udnytte det på dine argon, hvem ved måske opgraderer du en dag? Så kan den stadig følge med et niveau op...

Desuden har vi en for dårlig kultur i dk, alt for mange køber hifi efter 80-20 modellen... 80% på højttalere og 20 på elektronik... Man skal ikke undervurdere at have god elektronik bag, selv en god dyr højttaler kan blive røv syg hvis ikke den får strøm og god lyd bag sig😝
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 12:01
Den Denon X1100 er nok ikke helt så slem, som Yamaha 377 og Pioneer 529. Denon'en klarer sig nok OK, men der er det direkte hjernedødt, ikke at bruge de 200kr ekstra.
Yamaha 377 og Poineer 529 ville jeg derimod fraråde til hver en tid. De har knap nok kræfter til, at trække dine to fronter til et tilfredsstillende resultat. Så kan du selv regne på hvad der sker, når de skal trække 5.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NRMadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 12:31
Ja i siger sådan og anbefaler den her Yamaha a830, så jeg spurgte i hifiklubben hvorfor jeg skulle vælge deres denon x1100 frem for Yamaha a830, og ekspedienten i Hifiklubben holder jo på, at jeg skal købe hans Denon. Han argumenterede fx med, at Yamaha bruger en forkert måde at måle udgangseffekt på i forhold til Denon, og at Denon x1100 var den bedste indenfor sin klasse og at den derfor ville spille bedre end Yamahaen. De kunne også have valgt at forhandle Yamaha, men har fravalgt det, som han siger. Denon er dem de andre ser op til, siger han.

Jeg lytter bestemt til hvad der bliver skrevet her på tråden, men når man ingen forstand har på det selv, er det sku nemt at blive vildledt.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 12:35
Man må sige det er en dygtig sælger de har i den hifiklub ;-)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 12:41
Nrmadsen jeg har sendt dig en privat besked
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 12:57
Om Yamaha bruger en forkert måde at måle på, laver stadig ikke om på, at Yamaha'en er klasser bedre. Du kan tage en hurtig pejling, bare ved at kigge på vægten. Denon = 8.6kg, Yamaha = 10.2kg. Det er en meget mere fyldestgivende måling, da det giver et prej om, hvor kraftig en strømforsyning der sidder i. Og i sidste ende er det den, der skal levere kraften til højttalerne.

Det er sikkert meget rigtig, hvad sælgeren siger, hvis ellers han målte en Denon mod en Yamaha i samme klasse. Men de to omtalte, er SLET IKKE i samme klasse. Langt fra endda.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:12
Folk herinde hjælper dig for at være flinke.
Sælgeren i hifiklubben "hjælper" dig for at tjene penge.

Tænk lidt over den og bestem så hvem du helst vil lytte til.

It's a no brainer.

Redigeret af strecker - 28-Oktober-2014 kl. 13:12
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu