recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver-valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receiver-valg

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:19
Det er lige før jeg køber den Yamaha og jeg har en receiver
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:37
Også jeg, Stampe. Sidder virkelig og overvejer, om jeg ikke skal skifte nu. Den er billigere, end jeg gav for min "gamle" Yamaha 771, som ellers er en del svagere end den :S
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:42
Sjovt han lige præcis bruger det argument, jeg var seriøst ved at få et HJERTESTOP da hifiklubben bruchure kom forleden...

Der kom de med den sang fra de varme lande, om målinger etc... DENON ER IKKE EN DYT BEDRE end de andre!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
NRMadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2014
Sted: Aalborg, Danmar
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NRMadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:54
Der er vist rimelig bred enighed om Yamaha RX-A830 fremfor Denon :D 

Kan i anbefale nogle andre, bedre højtalere/ andet højtalersæt til samme pris, eller er deres Argon et fornuftigt bud til de billige penge?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 13:56
Du kan få nogle bedre, hvis du køber brugt og går efter samme budget.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 14:07
[QUOTE=NRMadsen]Der er vist rimelig bred enighed om Yamaha RX-A830 fremfor Denon :D 

Kan i anbefale nogle andre, bedre højtalere/ andet højtalersæt til samme pris, eller er deres Argon et fornuftigt bud til de billige penge?

hvis det skal være kompakt :)
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NRMadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 14:12
Ja, der er jo nok mere værdi for pengene ved at købe brugt, højtalere bliver jo ikke sådan lige for gamle. Har også været ved at kigge. Men har ikke lige fundet noget interessant inden for regionen. 
Er også ret hovedsageligt på udkig efter nogle små kompakt-højtalere til ophæng på væg. Vi har ikke så stor en stue, så vi er ikke ude i noget større end disse Argon 6350 fronthøjtalere.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 14:16
Mon ikke vi skal prøve at forholde os til hvad trådstarter virkelig har behov for?

Nu er budgettet så lige blevet fordoblet, men mon det er blevet dobbelt så godt? Når nu trådstarter ikke har forstand på området så vil mit råd være at købe den denon og det sæt argon. Så har du også et sted hvor du kan få service og hjælp til din receiver. Det vil jeg mene er mere værd for dig end den ekstra power du kan få i den yamaha.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af NRMadsen NRMadsen skrev:

Ja, der er jo nok mere værdi for pengene ved at købe brugt, højtalere bliver jo ikke sådan lige for gamle. Har også været ved at kigge. Men har ikke lige fundet noget interessant inden for regionen. 
Er også ret hovedsageligt på udkig efter nogle små kompakt-højtalere til ophæng på væg. Vi har ikke så stor en stue, så vi er ikke ude i noget større end disse Argon 6350 fronthøjtalere.

Hva med dette http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-sattelitsystemer-boston-xs-51-se-nr1504-p-1192.html det er da et ret godt sæt til under 5 k for det hele

Kan se du er fra Aalborg så du er da velkommen til at komme forbi og høre mit og får du problemer med opsætning osv så hjælper jeg gerne efter bedste evne
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NRMadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 14:49
Tusind tak, det skal jeg skrive bag øret. Nu må vi se, hvornår jeg får handlet :-) Gerne snart. 
Angående det sæt, du lige linker til, så vil jeg jo gerne kunne høre det et sted inden jeg køber. Men disse små højtalere kan vel næppe spille ligesom Argons 6350, som jeg jo synes spiller fint til prisen.

Hvis vi vender tilbage til det med Hifiklubbens Denon AVR-x1100 vs. den foreslåede Yamaha A830, så kan jeg meget hurtigt forstå, at den er bedre end Denon AVR-x1100 i følge jeres kompetente meninger. 
Men er der ikke en, der måske gider skrive ganske kort, HVORFOR den er bedre - for det er også det her med lige at få en forståelse for hvorfor. For de ting, jeg kigger efter i specifikationerne, der ligner de meget hinanden (?) 

og angående det her med effekt, står der således for A830: 

• 160W pr. kanal (4 ohms, 1 kHz, 0.9 % THD, 1 ch driven [European Model])
  • 100W pr. kanal (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09 % THD, 2 ch driven)
  • 160W pr. kanal (8 ohms, 1 kHz, 10 % THD, 1 ch driven, JEITA)

og således for denon x1100:

Udgangseffekt ( 8ohm/2-kanal/20-20.000Hz/0,05THD ) ( vs. Harman Kardon ) : 80 wat
  • Udgangseffekt ( 6ohm/2-kanal/DIN/0,7THD ) : 120 watt
  • Udgangseffekt ( alle kanaler samtidigt ) : -
  • Udgangseffekt ( 6ohm/1-kanal/IEC/1kHz ) ( vs. Onkyo, Sony, Pioneer, Yamaha ) : 145 watt

Jeg stoler på jeres dom om, at Yamaha'en er bedre end Denon'en, men det kunne være rart med en der ville forklare hvorfor, i stedet for at 'det er den bare'

Redigeret af NRMadsen - 28-Oktober-2014 kl. 15:16
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af NRMadsen NRMadsen skrev:

Yamaha 100W pr. kanal (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09 % THD, 2 ch driven)

Denon x1100: Udgangseffekt ( 8ohm/2-kanal/20-20.000Hz/0,05THD ) ( vs. Harman Kardon ) : 80 watt

Der har du forskellen........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 17:50
Jeg synes du skal lytte til de 2 receivere inden du køber. Så måske du skal vælge højtalere først. Så kan du prøve recieverne hjemme hos dig selv og på lige netop dine højtalere.
Jeg er personlig vild ned denons lyd hvor i mod jeg ikke bryder mig om yamahs.. Men det er på mine højtalere og efter mine ører. Jeg havde valgt denonen uden at blinke og så kan det godt være den anden har mere power men hvad hjælper det hvis den lyder ad helvede til. Denonen er tilmed billigere så er det råd til dyrere og bedre højtalere. Så kan du spare sammen til en effektforstærker med tiden eller en kraftigere denon receiver.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu