recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receiver-valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receiver-valg

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 08:22
Willads - Ja, men så er vi igen klasser under den Yamaha. Og hvis du har givet 2500 for 921'eren for et år siden, så er du decideret blevet snydt. 2500kr var prisen Elmutanten tog for den, når de havde slagtilbud, lige efter den kom på markedet. I 2011!

Berdel - Nu er forskellen på Denon X1100 og Yamaha 830 langt mere, end de 20W. Og selv hvis det kun var de 20W, så ville de 200kr stadig være en virkelig god investering. Kunne du seriøst finde på at vælge den Denon fremfor den Yamaha? Vi snakker 200kr i forskel, og så får du en forstærker fra Yamahas topserie kontra en af Denons "næsten-bundmodeller" Det er jo hjernedødt.

Og det er rigtigt, at HIFI-klubben giver 3 års garanti til medlemmer, men Yamaha giver 3 års fabriksgaranti på egen hånd. Så her er du lige så godt stillet.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 08:25
Der er kun 3 års garanti på advantage serien hos yamaha
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 08:51
Ja, helljohn, men det ER en Avantage, jeg linker til ;)

Redigeret af Nagash - 29-Oktober-2014 kl. 09:03
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Der er kun 3 års garanti på advantage serien hos yamaha

RX-A(vantage)830.......duuuuh!

Desuden NRMadsen, så kostede Denon AVR-2113 kr. 4.500,- fra ny, hvor Yamaha'en kostede over 7.000,-!
Der ér forskel, og kun DU kan afgøre, hvad der er den bedste løsning for dine penge. Men det bedste tilbud er fortsat Yamaha'en!
Men inden du får besluttet dig, så er de nok slut-solgt.

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Men inden du får besluttet dig, så er de nok slut-solgt.

M.v.h.

Heldigvis siger Komplett 20+ på lager :)
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Willads - Ja, men så er vi igen klasser under den Yamaha. Og hvis du har givet 2500 for 921'eren for et år siden, så er du decideret blevet snydt. 2500kr var prisen Elmutanten tog for den, når de havde slagtilbud, lige efter den kom på markedet. I 2011!

Berdel - Nu er forskellen på Denon X1100 og Yamaha 830 langt mere, end de 20W. Og selv hvis det kun var de 20W, så ville de 200kr stadig være en virkelig god investering. Kunne du seriøst finde på at vælge den Denon fremfor den Yamaha? Vi snakker 200kr i forskel, og så får du en forstærker fra Yamahas topserie kontra en af Denons "næsten-bundmodeller" Det er jo hjernedødt.

Og det er rigtigt, at HIFI-klubben giver 3 års garanti til medlemmer, men Yamaha giver 3 års fabriksgaranti på egen hånd. Så her er du lige så godt stillet.
He he ja ved godt at her er tale om en A830 det var nu mere ment som generel info så folk ikke tror at der er 3 års garanti på alle Yamaha recievere sådan kan inlæg nemlig godt læses Smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
NPIversen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2011
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NPIversen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af NRMadsen NRMadsen skrev:

Tusind tak for alle svarene, allesammen! :-) 
Det har været lærerigt at læse om, og jeg er blevet en del klogere. 
Også tak for alle forslagene til andre højtalere. 

Men har kigget på det og tror nu jeg holder mig til argon-sættet jeg oprindeligt startede ud med.
Jeg har imidlertid fået tilbudt en Denon AVR-2113 brugt til 2500 kr. 
Hvordan ligger den sig i kapløbet mellem Denon X1100 og Yamaha A830? Til en pris på 2500 og til mit behov med Argon-sættet. 

Jeg kan tage fejl, men jeg mener ikke AVR-2113 har Spotify Connect - det efterspurgte du tidligere i tråden.

Jeg mener både Airplay og Spotify er indbygget i den serie, men om det er en god implementering skal jeg ikke gøre mig klog på.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 19:50
Køb nu den Yamaha!! ;-)
Men lad mig lige sige at fordi man "engang" har hørt et givent produkt, så udvikles alle produkter konstant, også lydmæssigt.
Denon har feks fået mere punch og krop i lyden end for 2-3 år siden.. AVR-33/2312 er temmelig tyndbenet men den nye X-3100 har langt mere punch og power. Og det gælder sikkert også de andre fabrikanter fra årgang og model..
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3794
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 19:59
denon 2113 har spotify connect. Jeg har den selv;-)..

Som det også nævnes så har denon været lidt omskiftelig i deres lyd, men jeg vil da påstå at 2113 er punchy. Hvis man er til reviews understøtter denne:
http://www.whathifi.com/denon/avr-2113/review
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Køb nu den Yamaha!! ;-)
Men lad mig lige sige at fordi man "engang" har hørt et givent produkt, så udvikles alle produkter konstant, også lydmæssigt.
Denon har feks fået mere punch og krop i lyden end for 2-3 år siden.. AVR-33/2312 er temmelig tyndbenet men den nye X-3100 har langt mere punch og power. Og det gælder sikkert også de andre fabrikanter fra årgang og model..

At Denon har fået mere punch og krop, skyldes nok ikke udvikling, men derimod at Denon og Marantz er blevet ens, under "skallen".

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 22:46
Der er i hvert fald ingen tvivl om, at den Yamaha er aller mest bang for the buck. Den Denon 2312 er da okay og bestemt bedre end de andre anbefalinger du har fået. Men når prisforskellen kun er 1000kr, så ville jeg stadig gå efter Yamaha'en. Den er i en liga for sig selv, i forhold til alle de andre nævnte. Og der er jo en grund til, at så mange i tråden siger, at det lige netop bør være den.
Til top
Tallahassee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tallahassee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

denon 2113 har spotify connect. Jeg har den selv;-)..

Jeg mener ellers ikke at Denon 2113 har Spotify Connect... Men den skulle have Spotify integration, bare ikke Spotify Connect :)

Nu har jeg ikke lyttet til den Yamaha, men alt andet lige ville jeg absolut også gå efter bedste model! 
Som andre nævner så kan det godt være at den ikke har alle de nyeste features, til gengæld er forstærker-delen bedre - og det må også tælle for noget :)
I haven't cried like that since Titanic!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu