recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround tændes. Mystisk problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround tændes. Mystisk problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround tændes. Mystisk problem
    Sendt: 01-September-2018 kl. 14:01
I hvilken rækkefølge bør man tænde sit udstyr?

Jeg har en NAD S250 5ch effektforstærker og en Nuforce AVP-18 surround forforstærker. + et LG OLED 65B7V TV. 

Synes der kommer en "splut"-lyd i højttalerne når effektforstærkeren tændes. Jeg tror ikke altid der har været en mystisk - og lidt høj lyd når den tændes.
Virker lidt som om der er et "udligningsproblem" hvis man kan sige det sådan.

Muligvis er det blevet værre. Enten var det der ikke eller også var det så lidt at jeg ikke bemærkede det da jeg havde et plasma tv for 1 års tid siden.

Jeg slukker forforstærkeren først og derefter enten tv eller effektforstærker. Hvis jeg slukker tv'et først og derefter resten - så er der ikke lyd på tv'et næste gang det tændes (så skal surround setup tændes) - og det er ikke altid surround bruges - fx hvis man bare lige skal høre nyheder.

Mon effektforstærkeren har en defekt? Er der noget jeg kan prøve/teste/tjekke?
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 14:17
Man tænder normalt lydkilderne først dvs. bd afspiller tuner pladespiller osv. og til sidst effektforstærker. Omvendt ved sluk dvs. forstærker først.
   carsten
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2018 kl. 14:38
Mange tak. Jeg har lige prøvet. Det hjalp desværre ikke noget. Det lyder lidt som et smeld og måske kun i højre front højttaler. Signalkablet er på 60-100 cm og er ikke bøjet/knækket. Der er heller ikke mislyde fra højttalerens lyd når der ses TV.

Redigeret af Warren - 01-September-2018 kl. 14:39
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 14:23
nogen bud på hvad splut/blob-lyden kan skyldes?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu