|
Surroundprocessor/ receiver |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mon ikke er det er kælet mere med lyden i Anthem AVM 60, end i Anthem MRX 1120. Jeg har ikke selv kendskab til de to modeller.
Men det virker logisk, at man får bedre lyd ved at dele tingene op. Surround tingene må påvirke negativt. Der er bedre plads til at placere tingene rigtigt. Plads til flere lyttere og større trafo. Mulighed for bedre afskærmning, som må give mindre støj. Bedre kanal separation som giver bedre dynamik i surround kanalerne. |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Så det giver ikke mening med avm-60 over eks. 720'eren (antager lyden ligner 710'eren), rent lydmæssigt? A bargain!
Vil gerne spare knap 20.000kr hvis vi snakker "egenstøj" er det man får med for merværdien. |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
+ Atmos effekt. (Med henblik på at bruge effekt til 5.1)
Sælger: Hej, vil du gerne spare 20.000kr men samtidigt få forstærkning med i din "processor", eks. Til Atmos højttalere? Mig: Ja, det gør vi bare ![]() |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Selvfølgelig skal man vælge en processor, det er meget mere sejt, og er et tydeligt tegn på at det ikke er penge man mangler.
Men bortset fra det, hvor har du set AVM 60 til 20k mere end MXR 720, for der skal jeg handle næste gang? |
|
![]() |
|
Jeg mener bare..
Der skal ligge mere i det. Vil Jette gerne ha en avm-60 selv . |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Du svare ikke hvor den koster 20k mere end 720'eren
|
|
![]() |
|
My bad..
Mente 520'eren! Hvilke processorer o.lign adskiller sig fra hinanden her? |
|
![]() |
|
520'eren har ikke Atmos og kun 5.1 preout og er 18.000 kr. billigere, altså er det på ingen måde et sammenligneligt produkt.
|
|
![]() |
|
Så 18.000kr?? Men mangler "kun" Atmos og kun 5.1,preout.?
Der må være mere der retfærdiggør merprisen. Og det er det der er interessant.. |
|
![]() |
|
Tjah nogen folk forstår heller ikke at en UP kun koster en tredjedel af en Passat. Men som jeg set det sammenligner du æbler og pærer.
|
|
![]() |
|
smokey ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
Ved separat processor og effekt - bliver lyden så primært signeret af processoren eller et mix ?. Jeg tænker her på, hvis man foretrækker lyden fra et bestemt mærker, skal man så vælge begge enheder fra samme producent?.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Havde engang en NAD SR forforstærker på min Pioneer stereoforstærker. Her var det den basfikserede NAD lyd der var dominerende.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |