|
Surroundprocessor/ receiver |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En effekt forstærker bør ikke påvirke lyden - den skal være liniær. Altså er det processoren der har indflydelse på hvordan det lyder. |
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
Hehe jeg har nu aldrig hørt en effektforstærker som ikke havde en egen lyd dvs. den påvirker signalet...
Men JA pre/processor betyder helt klart mest for lyden!! |
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
|
Det er meget muligt - men min påstand er stadig, at et effekttrin der ikke forstærker liniært er et skod-produkt.
Redigeret af dr gonzo - 21-Februar-2016 kl. 11:36 |
||
![]() |
||
|
Når jeg tænker lidt over det, så synes jeg faktiskat din påstand rejser nogle spændende spørgsmål.
Jeg skal starte med at indrømme, at jeg ikke har ret meget forstand på hvordan elektronik fungere, så mine udtalelser basere udelukkende på hvad jeg har læst mig til - but here we go: En forstærker er som udgangspunkt liniær, den tager ikke hensyn til forskellige frekvenser, men forstærker alle frekvenser præcist lige meget. Efter hvad jeg kan forstå, er det mere besværligt at lave en forstærker der påvirker bestemte frekvensområder mere end andre. Hvis vi antager at det er sandt, skal udvikleren altså bevist gå efter at lave egenlyd på deres forstærkere. Og da målet må være at lave en liniær forstærker, kan jeg kun læse din påstand som at udviklerne bevist forringer deres produkter? Er dere nogen med forstand på hvordan en forstærker fungere, der kan kommentere på om jeg forstår det korrekt? |
||
![]() |
||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
|
"Bevidst forringer":
Men udvikleren (nogle) vil også gerne tjene penge og måske fokusere andre steder. Pris, ydre design, hurtig i handlen. |
||
![]() |
||
|
Men hvis min antagelse er korrekt, er det billigste jo netop at lave en liniær forstærker, altså vil det koste penge at lave en der farver lyden og dermed i min optik er ringere.
Desuden venter jeg stadig på en forklaring på, hvorfor du mener at en 5.1 reciever uden Atmos (gammel teknologi) skal pris-sammenlignes med en 11.1 processor med Atmos og forberedt til DTS-X (ny teknologi). Redigeret af dr gonzo - 21-Februar-2016 kl. 15:16 |
||
![]() |
||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
|
Det synes som noget sludder det der Gonzo.. Hvordan hulan finder du frem til at en liniær forstærker er billigere at lave? Vi må da antage at det kræver tid at få lavet en der netop er?
![]() Jeg misforstår dig måske... Igen, vigtig detalje; jeg ønsker en avm-60 uanset! Men .. Hvordan kan ca.!! 20.000kr retfærdiggøre: Atmos, 11,1, DTS-X? Jeg jeg efterspørger (og tidligere); der MÅ ligge mere i det.? For 20k kam man få en brugt bil, der er synet og holder de næste 2år (givetvis). Men i hi-fi verdenen får du 2 lydformater og muligheden for 6 kanaler mere. Det hænger altså ikke sammen.. Jeg håber inderligt at der er kælet mere for lyden i avm-60! |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Hvis du vil have lyd som der er "kælet" for, er det bedre og spendere dem i højttalere, akustik og rumkorrektion, IMHO.
|
||
![]() |
||
|
Enig! Andromeda >> Jeg forlader debatten, for du umulig at kommunikere med. At du vil sammenligne 520'eren med AVM 60 er jo barnligt dumt. Det vil give mening, at sammenligne den med 720'eren, som tilbyder den samme teknologi. Som du ser det må 720'eren jo også være alt for dyr, for den koster 11.000 mere end 520'eren - så kan vi ikke bare konstatere, at Anthem er for dyrt for din smag. AVM 60 er på ingen måde et kvantespring i lydkvalitet, det er blot et lidt bedre produkt med den nyeste teknologi, til en noget højere pris. Andromeda, du siger bare til når du har købt en 60'er, for jeg tror at du lukker varmt luft ud, og bare er ude på at bashe AVM 60 under påskud af, at du har tænkt dig at købe en. Nej, ved du hvad du, behøver faktisk ikke sige til, for jeg kan ikke overskue at læse flere intetsigende "jeg-ved-bedre" opslag fra dig! Og hold da kæft hvor er din brugt-bil-analogi dum, kan den lave lyd i din bio? Du kan også få mad i 4 måneder for 20.000kr. men det giver dig heller ikke lyd i din bio. Eller rejse til Thailand for pengene - men gæt engang, det giver heller ikke lyd i din bio. Og med hensyn til forstærkere, må jeg indse at mine kommunikationsevner ikke rækker, for du fatter da slet ikke hvad jeg skriver. Dette var simpelthen dråben - jeg kan ikke overskue den drejning forrummet har taget, og gider ikke længere være behjælpelig med mine synspunkter, så det er slut med at besvare spørsmål. Men I kommer nok heller ikke til at savne mig, for Flash! Henrik og Andromeda er klar til at dele ud af deres kæmpe erfaring og alt omfavnende viden. Redigeret af dr gonzo - 22-Februar-2016 kl. 08:38 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Helt enig... den sidste tid har været spækket med højtråbende nye medlemmer, dobbelt profiler, og vanvittige påstande.. de mennesker der forpester vores ellers fantastiske forum, er blevet smidt ud fra samtlige hifi sider, og Recorder.dk er det sidste og eneste sted de har adgang til.. trist udvikling, og jeg er også så småt stoppet med at opdatere i min bio tråd, da jeg ikke magter de tåbelige indspark..! |
||
![]() |
||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|
Åh min gud altså, hvor er du dog en primadonna. Lad mig minde dig om at det er dig selv der netop er kommet tilbage til forum efter at have været været på tvungen pause, fordi du ikke kan opføre dig ordentligt. Det er beklageligt at nogle mener at et forum handler om at alle skal være enige eller at de skal have ret til, u-imodsagt, at påstå hvad som helst, fordi de ellers ikke "magter det". Havde du forestillet dig at alle andre skulle indrette sig efter det. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
apropos dobbelt profiler
![]() havde ikke forstillet mig noget som helst kære "Flash", og tak for din kommentar..
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |