Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 02:30 |
Der er da også forskel i pris og ydelse! Hvorfor tager du ikke et kig/lyt på fortærkere (rene stereo, hvis du ikke planlægger udvidelse senere hen?), da de giver meget mere valuta for pengene? Især da VISO TWO er psuodo-surround, så bliver det da ikke meget værre IMO!? Nu er det jo jeres penge og jeres valg. Men hvis man kun vil have 2 højtalere (evt. 3 inkl. sub), så forstår jeg simplethen ikke man køber en surroundreciever. Er der noget de ikke kan, eller ikke gør så godt, så er det da at formidle musik... Bare min mening... MVH
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 08:12 |
Det drejer sig sikkert alligevel om at man på et eller andet plan gerne vil have en fremtidssikker receiver. Selvom han ikke umiddelbart har planer om et surround-setup, kan man aldrig udelukke at lysten pludselig melder sig i fremtiden og så er han jo helgarderet. Kan godt følge ham lidt.
|
|
Eiberg
Bruger
Oprettet: 19-December-2007
Point: 209
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 08:23 |
Vil da ikke håbe man helgarderer med en surround receiver, hvis man nu lige pludselig om 3-4-5 år, vil have surround igen - det går udviklingen for hurtigt til.
Skulle jeg lave et 2.1 system, havde jeg også klart valgt at gå efter en lækker stereo forstærker, for der er langt mere valuta for pengene.
|
|
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 09:05 |
Hvis man køber en surround-receiver der kan tage de nyeste lydformater, så er man da i hvert fald garderet om 3-4-5 år vil jeg mene. Selvfølgelig må surround-kravene ikke være helt i top, når man tager sådan en beslutning, så vigtigheden af det nyeste-af-det-nyeste er nok ikke så stor i dette tilfælde.
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 17:45 |
petrucci skrev:
Det drejer sig sikkert alligevel om at man på et eller andet plan gerne vil have en fremtidssikker receiver. Selvom han ikke umiddelbart har planer om et surround-setup, kan man aldrig udelukke at lysten pludselig melder sig i fremtiden og så er han jo helgarderet. Kan godt følge ham lidt. | Så køber man da bare en ny (surround)reciever og sælger sin stereo...
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 17:48 |
petrucci skrev:
Hvis man køber en surround-receiver der kan tage de nyeste lydformater, så er man da i hvert fald garderet om 3-4-5 år vil jeg mene. | Det behøver man jo ikke en gang, da decodningen kan ligge andetsteds. Det kræver bare at recieveren har HDMI-indgang der kan klare PCM.
petrucci skrev:
Selvfølgelig må surround-kravene ikke være helt i top, når man tager sådan en beslutning, så vigtigheden af det nyeste-af-det-nyeste er nok ikke så stor i dette tilfælde. | For mig at se, og høre, så giver man mere afkald på en stereooplevelse, hvis man køber en surroundreciever istedet for en stereo - hvis man vil skifte senere hen. syntes ikke der er sket det hel store på surround markedet, udover tek. udvikling som HDMI og HD-lydformater... Derfor kan man godt "nøjes" med en reciever der kan tage PCM over HDMI. Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
|
Eiberg
Bruger
Oprettet: 19-December-2007
Point: 209
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 18:09 |
Mit indlæg var heller ikke ment som, at man om 3-4 år kunne stå med en ubrugelig receiver.
Men der sker meget med HDMI standarder osv osv., bedre DAC's og diverse chips i de her sataner. (måske er indbygget DAB tuner, eller Wifi til netradio, til den tid standard, hvis man bruger sin radio? osv.) Så skulle jeg købe nu, men måske på sigt om nogle år køre surround igen, ville jeg da klart, til den tid foretrække at få en fuldt ud up2date receiver.
|
|
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 18:20 |
Eiberg skrev:
Mit indlæg var heller ikke ment som, at man om 3-4 år kunne stå med en ubrugelig receiver.
Men der sker meget med HDMI standarder osv osv., bedre DAC's og diverse chips i de her sataner. (måske er indbygget DAB tuner, eller Wifi til netradio, til den tid standard, hvis man bruger sin radio? osv.) Så skulle jeg købe nu, men måske på sigt om nogle år køre surround igen, ville jeg da klart, til den tid foretrække at få en fuldt ud up2date receiver.
| Jamen jeg er helt enig med dig Eiberg... Kan ikke forstå man køber en surroundreciever til stereo, HVIS man nu en dag LIGE PLUDSELIG og EVENTUELT skulle skifte...
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
|