|
Svag subwoofer |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at give subwooferen signal direkte fra din CD/DVD/Bluray for at se om den virker
Mvh
|
|
![]() |
|
Mring ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 56 |
Jeg har også samme problem med min sub. Det er en SVS PB10 isd. En ældre sag på godt og vel 10 år. Der er også en meget svag lyd fra den når den får et LFE signal. Subben står på auto on og slår til når den får LFE signalet, men ingen lyd ud af den. Har set efter sikringen og den er ok. Kan man teste subwooferen og kan det betale sig at sende den til rep.
|
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Som Jawa er inde på, kan man forbinde en afspiller udenom forstærkeren.
Jeg har før gjort det, at jeg har tilsluttet en iPad med et minijack til phono kabel direkte til en sub. Når man så afspiller en sang eller andet lydmateriale vil sub' en selvfølgelig kun spille de dybe toner, men man kan godt få et indtryk af, om den spiller det den skal, der mangler en masse, eller den blot mudrer eller rasler. Jeg brugte selv Jason Mraz - I'm Yours, som jeg kender ret godt, og kunne sagtens "følge med" i hvor i sangen den var kommet til. Så kan man også lege med cutoff frequency og høre en ret klar forskel. Satte jeg den lavt var det kun en smule brum, fra bas og trommer. Satte jeg den højt kunne jeg også høre bastonerne i vokalen. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
Jeg har ingen cd afspiller men derimod en dvd afspiller. Skal jeg så tilslutte den ene af de phono udgange fra den til indgangen på subwooferen. Subwooferen har ingen phone indgang men kun en indgang til subwooferkabel.
Mvh Michael |
|
![]() |
|
mino ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2005 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 92 |
Er det ikke sådan en her du har : http://www.soundandvision.com/content/focal-docircme-speaker-system-page-2
![]() Det ligner ellers et phonostik der hvor der står LFE input. Ellers smid et billede, så vi ikke skal gætte hvad du har og ikke har :-) Redigeret af mino - 02-Januar-2017 kl. 21:42 |
|
![]() |
|
Hvis det er mig du hentyder til, så nej jeg har ikke en Focal Dome men en SVS PB10-ISD. Men min bagplader ser næsten sådan ud med div. knapper og et enkelt phonestik hvor der står input.
Redigeret af Mring - 02-Januar-2017 kl. 22:44 |
|
![]() |
|
mino ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-April-2005 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 92 |
^ Ah. Ja, det er hvad der sker når man blander flere problemer i samme tråd. Never mind så.
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1146 |
Ved ikke om problemet er løst men du kan prøve at tage signal kablet ud af sub'en og istedet sætte fingeren på indgangen. Så vil du typisk få en masse brum.
|
|
![]() |
|
Det med fingeren vil jeg prøve. Så hvis den brummer, kan man så konkluderer at forstærkerdelen er iorden?
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Ikke helt. Men du kan jo prøve at skrue op og se om det hjælper.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |