|
Sven´s Kino |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | |
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan kun lægge 1 megabit ind, og det betyder at jeg ikke kan lægge billeder op. Desværre. Rummet har jeg selv tegnet, og det har en speciel facon med tre bredde mål og tre længde mål. Front væggen er 514 cm. Største længde er 748 cm. Selve rummet er på 29 kvadratmeter, men der er åben dør til et forgang på 4 kvtm. Desuden dør åben til resten af huset. Væggene er med to lag gips inderst og et lag yderst. 200 mm Rockwool i ydervæggen. Der er 6 vinduer med lydglas. 4 mm og 6 mm. Der er placeret diffusere langs væggene af fabrikat SMT Svanø Akustik. V-wings og Pap-wings. Der er diffusere i loftet samt lamper i plastik, for at dæmpe bassen og sprede lyden. Før de akustik ting, var der Rockfon Sonar i 22 mm. De blev fjernet med besvær. Højttalerne er placeret meget omhyggeligt og der er præcis 60 grader imellem dem. Jeg lytter til dem på 300 cm afstand. Det er de også bygget til. Subwoofer, fronter og center er store. Surround højttalerne er med 7 tommer bas og en SB diskant. Jeg er på udkik efter en ekstra subwoofer. Jeg er i gang med at male væggene mat sorte. Det er faktisk rigtig pænt. Samt lidt af loftet. Tak for tippet om lærred.
Redigeret af Sven Palvig - 21-August-2018 kl. 22:55 |
|
![]() |
|
Klaus.S ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Status: Offline Point: 245 |
Sven du kan ændre størrelse mv. på dine billeder i f.eks paint. Så er ret nemt at rettet til så du kan ligge dem ind her.
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Der står under regler og retningslinier for dette forum:
Billeder og grafik Det er tilladt at benytte billeder og grafik i forummet. Hvis billeder uploades til recordere.dk, må disse maksimalt fylde 250 KB og have en bredde på 580 pixel. Hvis man ønsker, at benytte større billeder, vil vi henvise til, at man benytter eksterne host services, som f.eks. http://www.postimage.org/. |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 980 |
Jeg bruger http://www.freeimagehosting.net/ og linker så til det.
Nemt, enkelt og op til 3 MB størrelse.
Redigeret af Deschain - 22-August-2018 kl. 11:22 |
|
![]() |
|
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
![]() Billedet er taget mod frontvæggen som er mod syd. Det er så mørkt, jeg en eftermiddag kan få det. Jeg er nu gået i gang med at male sort på vægge mm. Fladskærmen er på 65 tommer. Tak for hjælpen!
Redigeret af Sven Palvig - 22-August-2018 kl. 17:59 |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Tak for tippet. Jeg havde regnet med at købe et transparent til 15 k. plus, men det her virker til at være et rigtig godt tilbud. 800 kroner + 95 kroner for levering. Nu kan jeg få noget erfaring med det og måske senere købe et med lydgennemgang. Så kan det sælges med kun lidt tab.
|
|
![]() |
|
https://postimg.cc/image/nwpwxg5yv/90be25d2/Et billede fra mit lytterum før jeg påbegyndte at male med sort maling.
Det er så meningen, at projektoren skal placeres på en hylde hængene på væggen, så den bliver støttet af Svanø V-wingen. De sorte diffusere. Redigeret af Sven Palvig - 24-August-2018 kl. 15:11 |
|
![]() |
|
https://postimg.cc/image/8dsh077x3/ff1e9cde/Mit lytterum med mål.
Der spilles film og musik med åben dør. Den lukkes aldrig. Det giver lidt mere volumen.
Redigeret af Sven Palvig - 24-August-2018 kl. 15:14 |
|
![]() |
|
https://postimg.cc/image/587v9smo7/b871de59/Frontvæggen før der males og der skal placeres et lærred.
Billedet viser et forsøg med en af mine surround højttalere, brugt som center. Redigeret af Sven Palvig - 24-August-2018 kl. 15:18 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Har du et billede efter det blev malet?
|
|
![]() |
|
Hej Jonas. Det får jeg. Jeg er i fuld gang med at male sort. Men hvor meget er nødvendigt. Jeg har malet sidevægge, bagvæg sort. Frontvæggen har også fået en tur. Jeg skal enten udskifte gardinerne til sorte eller bruge sorte rullegardiner.
Loftet har jeg malet en bred sort kant rundt, men beholdt et stort midterfelt, hvor loftet er hvidt med hvide diffusere. Redigeret af Sven Palvig - 27-August-2018 kl. 20:20 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |