recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svensk TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svensk TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kajak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kajak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Svensk TV
    Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 19:17
Er der nogle kloge hoveder som kan forklare, hvorfor jeg kan se Svensk Tv4, men ikke Svt1, Svt2..
Bor i Kastrup/Amager og min antenne peger mod Hørby senderen (formoder jeg).
Udstyr : Antenne : Triax-Digi 14 LTE700 Kanal 21-48 SE/FI
     Antennen går til en forstærker :
        Anttron A216
     og koblet til TV'et.

Sender Svensk Tv4 og Svt1, Svt2 ikke fra samme sender mast?
Er det min forstærker som er for gammel og skal udskiftes?
Andet?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2019 kl. 22:21
En gammel artikel fra 2010, men opdateret marts 2018:

Kan det passe at man stadigvæk sender SVT1 og SVT2 i både SD og HD?
SVT2 HD skal du have en VHF antenne (kanal 10) for at modtage. 
Men ellers, kan der sidde noget kanal spærrefilter i din installation fra den analoge TV tidsalder?? 
Mvh. JørgenT
Til top
kajak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kajak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 07:13
Tak for svaret.
Mig bekendt sender SVT1 og SVT2 på UHF Kanal 41, mens SVT4 sender på UHF Kanal 25.
(Set på www.teracom.se).
Tænker på, om jeg skulle forsøge med at udskifte min tv-Forstærker "Anttron A216",  ud med en "Triax MFA-665"...
Hvis det er samme Tv-sender som SVT4 og "SVT1 og SVT2" sender fra. Så kan det vel kun være noget i min eksisterende setup, som blokere for Kanal 25.. Tænker jeg...
?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 07:33
Har du i det hele taget brug for en forstærker?

Den du har, burde rigeligt kunne dække dit frekvensområde, da den dækker fra 47 til 862 MHz.

Har du nogensinde kunnet modtage SVT4?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kajak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kajak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 08:58
Hej Klaus
Hmm... Godt spørgsmål. Vil forsøge at koble TV'et direkte til antennen når jeg kommer hjem.

Til top
kajak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kajak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 19:00
Har nu koblet forstærkeren fra. Så lige nu er min antenne " Triax-Digi 14 LTE700 Kanal 21-48 SE/FI" koblet direkte til mit tv. Ja, jeg kan stadigvæk godt se SVT4. :-)
Men SVT1, SVT2 osv (de svenske kanaler på "kanal 41") siger stadigvæk "Intet signal"...

Hvis SVT4 og SVT1, SVT2 sendes fra samme sende mast i Sverige som jeg modtager fra... Kan det så være andre danske kanaler som går ind og forstyrre?
Ser ud til at "Eurosport1" & "Boxer Navigator"også ligger på kanal 41..
Ellers er det meget underligt!!..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2019 kl. 22:00
Hvis du har kanaler fra to forskellige sendere på samme frekvens (kanal 41) er det helt sikkert derfor du ikke kan tage de svenske.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 28-Oktober-2019 kl. 22:00
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kajak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kajak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 06:57
Hmm...Er ikke sikker på hvordan jeg kan komme videre. Det er måske nu man skal kaste håndklædet i ringen og få en Fagmand til at kigge på problemet..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis du har kanaler fra to forskellige sendere på samme frekvens (kanal 41) er det helt sikkert derfor du ikke kan tage de svenske.

Klaus
Når jeg søger på Teracom kan jeg se at SVT1 og SVT2 ligger på kanal 22 i HD. De ligger også på kanal 41. Her fremgår det ikke om det er HD.
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Når jeg søger på Teracom kan jeg se at SVT1 og SVT2 ligger på kanal 22 i HD. De ligger også på kanal 41. Her fremgår det ikke om det er HD.
SVT bliver send i HD på en DVB-T2 mux og SD på en DVB-T mux. Jeg kan desværre ikke huske kanalnumrene. Hvis jeg var dig ville jeg starte med at lave en ny kanalsøgning.

Til top
kajak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kajak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 13:48
jeg har forsøgt med utallige kanalsøgninger. Det underlige er, at i de fleste tilfælde springer den kanal 41 over (finder åbenbart intet). Der har været en enkelt gang hvor den har fundet de Svenske kanaler på "kanal 41" (dog uden billed og med "Intet Signal").
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2019 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af kajak kajak skrev:

Tak for svaret.
Mig bekendt sender SVT1 og SVT2 på UHF Kanal 41, mens SVT4 sender på UHF Kanal 25.
(Set på www.teracom.se).
Tænker på, om jeg skulle forsøge med at udskifte min tv-Forstærker "Anttron A216",  ud med en "Triax MFA-665"...
Hvis det er samme Tv-sender som SVT4 og "SVT1 og SVT2" sender fra. Så kan det vel kun være noget i min eksisterende setup, som blokere for Kanal 25.. Tænker jeg...
?


Blokerer for kanal 25? Hvad mener du egentlig, du skriver jo i dit første indlæg at du godt kan modtage SVT4?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu