recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svenske digitale - Frevenser - Denver DMB 105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSvenske digitale - Frevenser - Denver DMB 105HD

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Peter Starch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2011
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 14:30
Det er en lokal andelsforening der tager signal ned fra viasat. Argumentet var at flytte signalet ned i grund pakken da vi har flere pakker og de sikkert bruger frekvenser til at styre hvem der kan se hvad. Før lå de digtale i pakke 5. Men vi fik besked på at købe dvb-t tuner. Bare underligt hvis de så nu ombestemmer sig og lægger dem så de kun kan ses med dvb-c.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 14:33
Der er ingen hjemmeside der beskriver det desværre. Kun interne opslag.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 14:59

Så kan vi næppe komme videre, da der mangler de nødvendige tekniske oplysninger om fordelingen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 15:11
Kan jeg sende på du foto her når jeg kommer hjem i nat hvis du gider tjekke tråden imorgen.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 15:59

Helt bestemt vi skal jo have noget følge op på.  Big smile 

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Peter Starch Peter Starch skrev:

Det er en lokal andelsforening der tager signal ned fra viasat. Argumentet var at flytte signalet ned i grund pakken da vi har flere pakker og de sikkert bruger frekvenser til at styre hvem der kan se hvad. Før lå de digtale i pakke 5. Men vi fik besked på at købe dvb-t tuner. Bare underligt hvis de så nu ombestemmer sig og lægger dem så de kun kan ses med dvb-c.

Spørg nu din antenneforening om de nøjagtige data for ALLE de kanaler de udsender - analoge og digitale.   De digitale kan meget vel være fra en antenne og blot videresendt efter en simpel kanalomsætning.

Men det er et rimeligt krav til foreningen, at de nøjagtigt beskriver det tekniske omkring hver eneste kanal / multiplex.  

Det er desværre sådan - og her kan man spørge, hvor antenneforeningen var henne -  at S kanaler ikke er et krav, men en mulighed i for antennesignaler  i Nordig specifikationen.

Det dur ikke med sådanne options - der skal være 'kæft, trit og retning' - alt andet giver et marked med 'plat-produkter', fejlkøb og spild af tid.  

Og ryger et  af de kendte produkter ud - så ka' de da bare lære det. LOL

Så nogle modtagere kan ikke fange dem.

Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 00:45
Ok her kommer så lidt info om hvor kanalerne lå FØR flytning for 3 uger siden....I form af 2 fotos af siderne jeg havde liggende, de ligger ikke på nettet.

Nu har de som sagt flyttet de svenske kanaler til:

Kanal S21 - frekvens 306,00 Mhz. Svt1, stv2, svt24 mfl.
Kanal S23 - frekvens 322,00 M.hz TV4 og TV6

Som man kan se af ovenstående står der udtrykligt at de digitale kanaler kan tages med dvb-t box. Det lå indtil ovennævnte flytning i pakke 2, men de ville nu flytte det ned i pakke 1. Derfor ændringen.

Min box er en dvb-t modtager. Så vidt jeg kan se er det det de har givet udtryk for at vi skulle skaffe....
Mine spørgsmål til jer kloge hoveder er så:

1. Efter den flytning er det så slet ikke muligt at modtage de nævnte svenske digitale kanaler med min dvb-t box??
2. Hvorfor??? Og gerne i simple termer for mig der ikke er HELT super til de der frekvens, dvb-ditten ting....

Håber lidt mere info hjælper...

Peter
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Peter Starch Peter Starch skrev:

1. Efter den flytning er det så slet ikke muligt at modtage de nævnte svenske digitale kanaler med min dvb-t box??

Fordi S kanalerne kun anvendes inde i kabel-tv (fx Stofa, youSee) eller inde i antenne-kabel-anlæg.  Disse frekvenser anvendes til andre formål i luften. Fx anvendes en del af kanal 11 til at udsende DAB og frekvenserne omkring S40 er jo de gamle NMT450 (Nordisk Mobil Telefon) frekvenser.

Den simple brug af en DVB-T modtager er at modtage signal direkte fra en privat antenne. Der er naturligvis ikke noget TV på S kanalerne fra en antenne.  Nogle bokse tuner så kun i de frekvensbånd, der er vedtaget til brug for antenne-TV.  Dette betyder, at man hurtigere kan autotune, fordi tuningen  kan springe  en masse frekvenser over.
Mange TV fra før omkring 1990  (fx B&O modeller) kan end ikke tune analoge S kanaler. 

Men i lidt større antenneforeninger kan man meget let omsætte fra en kanal til en anden - herunder til en S kanal. 

Den nordiske specifikation for digitalbokse - Nordig.org - indeholder ikke et krav om at DVB-T bokse skal kunne tune S kanlerne - det er desværre frivilligt.

Efter min mening er det tåbeligt at gøre sådant frivilligt. Det øger ikke prisen på boksene og sådanne forskellige er ikke egnet til at afgøres 'af markedet'.  Næsten alle købere ikke har viden, forståelse og slet ikke interesse for sådant. (og det har mange sælgere heller ikke)

Det ville vel være rimeligt, at jeres forening lavede en mindre liste over bokse og TV med tunere, man ved virker og måske også en liste over sådanne der ikke virker.

Lars   :)
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 10:39

Det kan kun skyldes anvendelsen af S Kanaler at du ikke kan modtage de nævnte kanaler, da S Kanaler et til brug i Kabel anlæg og ikke anvendes (må ikke anvendes) på det Terrestiske net, og derfor kan det ikke forventes at en sådan modtager kan bruges på de frekvenser. De er speciferet til brug på VHF 5-12 og UHF 21-69.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 10:47
Mange tak for oplysende svar vil nu skrive til min antenne-forenings mand og finde ud af hvad han siger til det.....
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan kun skyldes anvendelsen af S Kanaler at du ikke kan modtage de nævnte kanaler, da S Kanaler et til brug i Kabel anlæg og ikke anvendes (må ikke anvendes) på det Terrestiske net, og derfor kan det ikke forventes at en sådan modtager kan bruges på de frekvenser. De er speciferet til brug på VHF 5-12 og UHF 21-69.
Nemlig ja, og derfor mente nogen at Tunere skulle være uden bestemte områder. Men lige pludselig kom der DVB-T/C MPEG4 og MPEG2 Tunere  som det normale Og indbyggede i Fladskærme.
Er det slet ikke tankevækkende? For mig opgav mange optage noget som helst efter man gik over til DVD-afspillere ______  hvilket betød man ikke var interesseret i nogen former for ekstra bokse.

Citeret her fra byen, Århus, og tilbage i 90-erne, de som have Tv uden S-kanaler, uden hyper kanalerne (s-21 til s-44), her kunne man anvende en VHS som Tuner/modtager for disse S-kanaler.

Den holder ikke idag, det skal og jeg gentager det skal være inden i ens nyanskaffede tv!

Og den underlige sidebemærkning. Med al vores Internet, Paraboler fra fremmede lande og Mobil telefoni på tværs af landegrænserne ____  Da skulle det pludseligt blive altafgørende, at der skulle lægges begrænsninger på vores TV Tunere Helt nede fra 47MHz og op til 900MHz; for ikke glemme at MPEG4 modtagere også skulle kunne modtage MPEG2 bagudkompatibiliteten  "Vel at mærke også via kablerne".

Redigeret af moho - 27-Januar-2011 kl. 17:05
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:07
Engang i fordums tid forbød man fra dansk side, at modtage fra Satellitterne (Tv) med den begrundelse, at man kunne aflytte anden Telekommunikation? 

Som om man aldrig havde anvendt almindelig telekommunikation via Terrestriske forbindelser, læs Radiokædetårnene. Korrekt jeg har problemerne.  Censored 

Forbrugerstyrelsen og Antenneforeningernes forhold til hvilke Bokse man, hedder det "Man bør anvende?".  Wink

Redigeret af moho - 27-Januar-2011 kl. 17:19
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu