recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S-VHS kabel på Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS-VHS kabel på Projektor

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Mr.Nobody Mr.Nobody skrev:

Det er godt nok en dyr løsning næsten 900kr

Huh?!? 900,- kr for 10m Component-kabel - det lyder da voldsomt... Du kan da få et udemærket skærmet kabel for 250-300 kr...

-Kent
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:41

Nej, det kan da være billigere, kig lige igen

link

Til top
Mr.Nobody Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:47

Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Det er godt nok en dyr løsning næsten 900kr

Huh?!? 900,- kr for 10m Component-kabel - det lyder da voldsomt... Du kan da få et udemærket skærmet kabel for 250-300 kr...

-Kent

Kan du linke til et sted hvor jeg kan få det til den pris?.

Jeg har fundet dette her http://avconnection.dk/?PGr=828&ML=302

Er det ikke sådan et du mener?

Jesper

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:48
Komponent kabler er efter min opfattelse ikke så kritiske som visse andre kabler. Men de skal selvfølgelig have en vis kvalitet særlig ved længere træk. Hvis de er for dårlige kan der opstå  skygger. Men man kan hurtigt få et godt kabel, koster ikke så voldsomt, hvad med det High Grade kabel, det ser godt ud.

Men det bliver ret hurtigt, betydelig bedre end S-video kabel. Der er en klar forskel.

Lyd skal trækkes for sig.    

Redigeret af Ken_T - 31-Marts-2008 kl. 12:10
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 11:59

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Komponent kabler er efter min opfattelse ikke så kritiske som visse andre kabler. Men de skal selvfølgelig have en vis kvalitet særlig ved længere træk. Hvis det for ringe opstår der skygger. Men man kan hurtigt få et godt kabel, koster ikke så voldsomt, hvad med det High Grade kabel, det ser godt ud.

Men det bliver ret hurtigt, betydelig bedre end S-video kabel. Der er en klar forskel.

Jeg er vist ikke helt med,det i kalder komponent kabler er det phone kabler?

Jeg havde et phone kabel i det gule stik i projektoren i går og det blev et meget ringe billede i forhold til S-VHS

Jesper

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:02
"det gule stik" er Composit-stikket - det er ganske rigtigt dårligere end S-Video.

Component overføres via 3 phono-stik - de plejer at være markeret med rød, grøn og blå.

-Kent

Redigeret af kbh4 - 31-Marts-2008 kl. 12:04
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:17

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Komponent kabler er efter min opfattelse ikke så kritiske som visse andre kabler. Men de skal selvfølgelig have en vis kvalitet særlig ved længere træk. Hvis de er for dårlige kan der opstå  skygger. Men man kan hurtigt få et godt kabel, koster ikke så voldsomt, hvad med det High Grade kabel, det ser godt ud.

Har lige fundet dette http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=2   her står at S-VHS er bedre end komponent kabler.

Jeg er lidt i vildrede

Jesper

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:25

Har lige fundet dette http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=2   her står at S-VHS er bedre end komponent kabler.

Jeg er lidt i vildrede

Hej Jesper,

Jeg tror du læser forkert, og bytter rundt på "Composite" og "Component" - på det udemærkede link du har fundet, står der bl.a.: "Component levere det bedste billede iblandt de analog tekniker"

-Kent

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:31

Jeg er lidt i vildrede

Hej Jesper,

Jeg tror du læser forkert, og bytter rundt på "Composite" og "Component" - på det udemærkede link du har fundet, står der bl.a.: "Component levere det bedste billede iblandt de analog tekniker"

-Kent

Du har ret jeg har læst forkert Så jeg vil da bestille  et Component kabel ,hærger pris og kvalli sammen så vis jeg køber det dyreste så for jeg også det bedste?

Jeg visl selfølig ikke købe de billigste

Jesper

Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:37
Kabler er en religion - der er nok ikke nogen som kender sandheden (eller også mener ALLE at kende sandheden)

Jeg ville vælge et af de kabler til 250,- eller 300,- som Ken_T linker til på den foregående side - de er skærmede (vigtigt!), og af en god kvalitet. Jeg tror ikke at merprisen er det værd, hvis du ofrer dyrere kabler... Men det er bare min holdning.

-Kent

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2008 kl. 13:14

Kabler er en religion - der er nok ikke nogen som kender sandheden (eller også mener ALLE at kende sandheden)

Jeg ville vælge et af de kabler til 250,- eller 300,- som Ken_T linker til på den foregående side - de er skærmede (vigtigt!), og af en god kvalitet. Jeg tror ikke at merprisen er det værd, hvis du ofrer dyrere kabler... Men det er bare min holdning.

-Kent

Hej igen igen

Så har jeg bestilt kabel,jeg siger mange tak til jer alle for hjælpen .

Mvh Jesper

Til top
Hooks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Marts-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2008 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hooks Hooks skrev:

Otto vil sikkert gerne sælge dig et mega-dyrt HDMI kabel...  Så kan du drøne i HiFiKlubben bagefter og købe nogle højttalerkabler til 18000.- stykket bagefter, af en 19-årig sælger der *sagtens* selv kan høre forskel på high-end højttalerkablers evne til at transportere elektroner igenne kobber. Men hvad. Han har jo nok gyldne ører... ;-)

Jeg ved ikke lige hvorfor jeg skal trækkes ind i en tråd om S-video kabler (som de iøvrigt hedder, og ikke S-VHS), men for det første er der en væsentlig forskel på S-video og HDMI, som intet har med kvaliteten af kablerne at gøre, men en hel del med forskellen i overførselsstandard at gøre (så hvis udstyret har HDMI, skal man da så afgjort bruge det!). Men  nok så væsentligt, så har jeg netop i flere tråde gjort mig til talsmand for at det IKKE kan betale sig at købe "mega-dyre" HDMI-kabler, når bare kvaliteten af kablerne er fornuftig, og tilstrækkelig til opgaven. Så jeg tillader mig at blive en lille smule fornærmet, når der bliver gjort grin med dyre HDMI-kabler på min konto.

Analoge kabler, som eksempelvis S-video kabler, er imidlertid en anden snak end HDMI-kabler. Her ER der en påvislig forskel på billedkvaliteten alt efter kvaliteten af kablerne. Det kan bare i dag sjældent betale sig at bruge en masse penge på et godt analogt kabel, i forhold til at skifte til en helt anden type kabel.

Så nej, jeg vil ikke sælge nogen et "mega-dyrt" HDMI-kabel (medmindre man insisterer på at det er dét jeg skal levere, så skal jeg da nok rende med folks penge).

Hej Otto - og alle andre i denne tråd...

Jeg skal holde mig fra at være morsom/ironisk når jeg skriver indlæg om natten, for den dér blev godt nok forkert modtaget ;-)

Jeg ved Otto, at du er fortaler for ikke at oversælge kabler - og jeg ved at det naturligvis drejer sig om kabler til digital overførsel af signaler.

Mine smileys var valgt for at prøve at vise morskab - og så nogle der klappede fordi jeg rent faktisk tager hatten af for at du har stukket snuden frem i en branche der gerne hiver 5% ekstra ind i samlet dækningsbidrag ved at sælge kabler til intetanende kunder...

Nok om det.

----

Til OP (og andre der er i tvivl om hvad jeg mener om kabler)

Du kan groft sagt inddele kabler i 3 kategorier:

1) Kabler til overførsel af digitale signaler (HDMI, DVI, Optiske, Coax digital kabler, etc.).
2) Kabler til overførsel af et forstærket analogt lydsignal - dvs. højttalerkabler.
3) Kabler til overførsel af "følsomme" analoge signaler (billed og lyd).

Groft sagt er finten for kat. 1 at kablet skal være "godt nok" til at der kommer det rigtige signal igennem - signalet kan ikke blive andet end rigtigt og forkert, så et iøvrigt fint billede bliver ikke bedre af at der kommer guldstik og teflonbelægninger på.

For kat. 2 bliver det mere kontroversielt. Men i bund og grund er det modstanden i kablet der er afgørende - dvs. om kablet er "tykt nok" der tæller. Der er så nogle finter med stik, holdbarhed, osv. primært til professionelt brug, men der ER ikke det store at hente på mange af de teknologier der forsøges at blive "talt op" af sælgerne. Er du i tvivl, så insistér på en test! PS: med "tykt nok" tænker jeg på sammenhængen imellem højttalerimpedans, kabelimpedans og -længde.

For kat. 3 er det en anden sag. Der er afskærmning og alt muligt andet vigtigt, og gode/dårlige kabler kan vitterligt give forskellige resultater.

S-Video kabler er naturligvis i kat. 3 - hvorfor du muligvis vil kunne mærke forskel på forskellige kabler. Igen afh. af længde, øvrig støj, apparater i begge ender, osv.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu