recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svindel på DBA med PayPal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svindel på DBA med PayPal

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

@KlausDM

Har ikke kontaktet DBA, men er ved at oprette en sag hos PayPal nu, og vil derefter anmelde sælger hos DBA. Betalingsdelen er vel ikke DBA's anliggende, men udelukkende at sørge for at gemme sælgers data, og evt. sørge for at spærre hendes andre annoncer.

paypal og dba har samme ejer (ebay)
  < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 12:23
God pointe. Skriver til dem nu.
Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 961
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjorno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 12:54
Du finder den oprindelige PayPal sag her:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Retssager/Civile-retssager/epenge?SC_itemid=09e90bf1-1da9-4dd5-8f71-e42d95e242be

Ved køb via PayPal bruger du dit kort til at købe e-penge hos PayPal. Der er derfor kun hvis PayPal ikke leverer "varen" der kan gøres indsigelse via din bank. Udfaldet forringer forbrugerens vilkår, men giver egentlig god mening.

Men hun skal da bare jages på alle måder! Hader den type mennesker.
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 13:08
Så må jeg jo bare prøve at få pengene tilbage via PayPal, eller på anden måde, men det skader da ikke at se om banken kan hjælpe.

Har tænkt mig at gå efter hende hele vejen.

Iøvrigt ret imponerende at de fik brugt over 110.000 på online spil jf. dommen. Er ikke selv den store gamer, så kender ikke det miljø så godt, men lyder da af meget. Og her havde de også bøvlet med at det var en imaginær vare, så PayPal kunne næppe hjælpe.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 16:29
No Offense ChristopherB  men som jeg læser dit første indlæg så står der implicit at den først er blevet sendt i går. - Du kan ikke modtage pakker samme da de sendes. Så tidligst i dag kan den komme - afhængig af fragtselskab og fragtmetode. Det er helt tydeligt at hun først har sendt den afsted lige inden hun tog i sommerhus. (hvis hun da har sendt den) - så hold lige hesten. Jeg kan godt forstå din utålmodighed, men verden er altså ikke bare lige tjubang (og fragtselskaberne ridder så absolut ikke samme dag de sadler.)  - HEndes store problem er så afgjort at hun ikke har givet dig T&T nummeret. Så ville du være af hendes ryg, men noget andet er så din udspionering af hende på diverse sociale medier! Tænk lige over hvad det er du gør og offentliggør steder som her!
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:


Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

@KlausDM

Har ikke kontaktet DBA, men er ved at oprette en sag hos PayPal nu, og vil derefter anmelde sælger hos DBA. Betalingsdelen er vel ikke DBA's anliggende, men udelukkende at sørge for at gemme sælgers data, og evt. sørge for at spærre hendes andre annoncer.

paypal og dba har samme ejer (ebay)
 
< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">


Men DBA skriver selv i deres FAQ at man skal kontakte PayPal.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 16:49
At kigge på en åben Facebook profil er ikke at udspionere i min bog, den er jo offentligt.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 17:18
Når hun skrive at den først er sendt torsdag synes jeg lige du skal vente til mandag før du starter det helt store.

Har selv prøvet at få mine penge tilbage via paypal (varen var ikke som beskrevet) så det tror jeg ikke du vil få problemer med hvis computeren ikke kommer, du har jo betalt ekstra for t&t så er det jo let at se om du har modtaget noget.
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 17:37
Hej Claus

Pakken skulle være sendt lørdag. Mandag sagde hun dog at den ikke var sendt, men at hun gjorde det samme dag. Torsdag morgen skrev hun at pakken allerede var afsendt, men at hun ikke havde T&T fordi hun var i sommerhus. Hun har næppe nået at sende pakken inden posthuset åbnede torsdag (beskeden var inden posthuset åbner), og samtidig haft tid til at køre i sommerhus inden hun sendte beskeden. Så tror næppe den er sendt torsdag. Svarede med det samme at det var helt i orden, men om hun kunne fortælle hvornår den var sendt, da jeg undrede mig over den lange leveringstid. Hørte ikke mere fra hende. Det er de eneste to gange at jeg har hørt fra hende siden vi fandt ud af betalingen for en uge siden. Har ellers forsøgt at kontakte hende flere gange.

Du har ret i at det ikke er pænt af mig at udlevere hende online, men jeg har prøvet at holde det så anonymt som muligt, uden at nævne hendes navn, Facebook profil, DBA profil (for at advare andre), hvor hun kommer fra mv. Grunden til at jeg har 'udspioneret' hende på Facebook er, at da jeg syntes at tingene ikke hang helt sammen, så ville jeg være sikker på at sælger nu også var den hun gav sig ud for. Det kunne jo være at nogen havde misbrugt hendes navn og profil på DBA. Synes det er ok at sikre sig at sælger er det den giver sig ud for med en hurtig google søgning.

Vil egentlig helst finde en stille og rolig løsning på det her og har skrevet pænt til hende på flere platforme og ringet. Men når sælger ikke leverer, selv om betalingen har fundet sted, og ignorerer de fleste henvendelser, så synes jeg at der er grund til bekymring. Med min såkaldte udspionering, kan jeg jo se at hun har adgang til mobil og internet (og ud at dømme fra check in næppe er i sommerhus), så hvis hun blot havde sagt at hun ikke havde mulighed for at sende pakken nu, eller sagde at hun ville følge op på det, når hun var hjemme, så var der jo ikke noget problem. 

Kan godt være at jeg er for hård ved hende, men når produktet udebliver og man ikke hører noget, så virker det på mig som om at der er noget galt. Hvis det viser sig at noget er kommet i vejen, og computeren vitterlig er afsendt, hendes mobil, mail mv. samtidig er brudt sammen, så skal jeg da med glæde undskylde over for hende og gerne slette dette indlæg, så hun ikke bliver yderligere mistænkeliggjort. 

Men har da ikke tænkt mig at politianmelde endnu, men hvis det forsætter på denne måde, så er der nok ikke nogen vej udenom. Forhåbentlig kommer der en god løsning på det hele.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

No Offense ChristopherB  men som jeg læser dit første indlæg så står der implicit at den først er blevet sendt i går. - Du kan ikke modtage pakker samme da de sendes. Så tidligst i dag kan den komme - afhængig af fragtselskab og fragtmetode. Det er helt tydeligt at hun først har sendt den afsted lige inden hun tog i sommerhus. (hvis hun da har sendt den) - så hold lige hesten. Jeg kan godt forstå din utålmodighed, men verden er altså ikke bare lige tjubang (og fragtselskaberne ridder så absolut ikke samme dag de sadler.)  - HEndes store problem er så afgjort at hun ikke har givet dig T&T nummeret. Så ville du være af hendes ryg, men noget andet er så din udspionering af hende på diverse sociale medier! Tænk lige over hvad det er du gør og offentliggør steder som her!


Redigeret af Christopher B - 06-September-2013 kl. 17:47
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 18:03
Du skal bare i gang med at oprette sag hos PayPal med det samme. Det kan ikke være rigtigt at du bare skal trækkes i langdrag mere.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 18:05
Tjaeee.
 
Hvis jeg havde solgt en vare og kunden ikke havde modtaget den........
 
Så havde jeg nok været lidt mere aktiv.
 
Vent til mandag og hiv de store kanoner frem hvis du ikke har modtaget noget.
 
Sådan noget skal stoppes.......Angry
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 18:06
Opret en paypal sag med det samme. Det har hjulpet mig et par gange.
Har også 2 gange fået mine penge tilbage via paypal. Det tager lidt tid, og er lidt omstændigt. Men
Som sagt har jeg fået penge tilbage de 2 gange som jeg har gennemført sagen til ende.

Mvh Matrix
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu