recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svindel på DBA med PayPal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svindel på DBA med PayPal

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 18:29
Har også anmeldt sagen hos Paypal. Først prøver man at finde en løsning. Kan efter en uge oprette et krav, så hun burde kunne nå at sende den eller komme med en indsigelse inden da.
Til top
Cyberc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-August-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 19:47
Den sag der henvises er korrekt MEN heldigvis er loven blevet lavet om efter 2007. Så den dag i dag der SKAL banken trække betalingen tilbage hvis du som forbruger gør indsigelse. Du skal "BAre" skrive til sælger, og kunne dokumentere det.

Så gør du indsigelse og medsender ALT dokumentation. Så fører de pengene tilbage og så står banken for efterforskningen.

Easy-peacy.

Har prøvet det nogle gange selv efter køb på ebay.

PS. Jeg ville ikke lave sag til paypal det tager for lang tid. Direkte kontakt til banken er hurtigere.

/Michal.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Kunne forstå hvis det var en dygtig svindler, som var smart og slettede sine spor, men det her er simpelthen noget af det mest latterlige jeg har oplevet. Hvis man skal gøre noget ulovligt, så prøv da i de mindste at gøre det ordentligt.

Og måske derfor burde du være bare marginalt mere tålmodig. Lige nu er du er du nærmest skruphysterisk utålmodig. Måske  - sandsynligvis - har du at gøre med en sælger der kun lejlighedsvis sælger. Så klap hesten!

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Anyway, har prøvet at være flink over for hende, fordi at jeg kan se at hun har et lille barn og jeg nok skal få mine penge tilbage via PayPal eller banken, men hendes måde at aggere på ved bare at ignorere det hele irriterer mig.

Så lad da for fanden være med at købe en brugt pc på dba! Hvis noget lyder for godt til at være sandt er det i reglen heller ikke sandt!

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Spørgsmålet er; Skal jeg politianmelde hende, så hun heller ikke bedrager andre, eller er det bare mig der overreagerer?

Nej du skal ikke politianmelde hende - ordensmagten har bedre ting at foretage sig end at bruge tid på din utålmodighed og JA!!!!! - du overreagerer, for the time being. Du er rent ud sagt skruphysterisk. Giv sælger en chance. To gange har jeg fået penge retur fra Paypal og i begge tilfælde har jeg (tålmodigt) ventet på at de frister eBay (som var mit købssted) og Payal angiver blev nået. Bare søgt for at åbne et "claim" rettidigt. Men "rettidig" er sagtsusme ikke 6 dagen efter købet er gennemført. Igen - vær dog lidt tålmodig og ikke fuldstændig hysterisk.

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Ser frem til at høre jeres input.  

Tja - nu har du fået mit........... det var sikkert ikke det du ville høre. Men hvis man er indrettet som dig, bør man holde sig langt væk fra dba, eBay og lignende steder.

Det vil iøvrigt ikke undre mig om du er typen der i din næste henvendelse til sælger linker til denne tråd for at "dokumentere" at du har "retten" på din side. Hvilket nok også er formålet med at oprette denne tråd.

Ja, det lyder (og er) hårdt hvad jeg skriver - men købere som dig er årsagen til at mange (bla mig) ikke sælger noget som helst online men foretrækker at gøre det privat også selvom det medføre markant lavere pris. Men så er køber tilfreds og som sælger slipper man for kværgulanter som dig - no offence.






Redigeret af Stampe - 06-September-2013 kl. 20:36
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 21:06
Nu har jeg læst lidt med her.

Ved ikke hvordan DBA virker med Paypal, men jeg bruger EBay en del, og kan kun sige der er super service, fra begge parter hvis noget går galt.

Hvordan DBA og Paypal virker ved jeg ikke, men man kan jo kun håbe det virker på samme måde.

Offtopic:

Nogen der ved hvorfor DBA ikke bliver til Ebay?
Min egen filosofi er at de ikke må omdøbe!
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 21:25
DBA er et velkendt brand som de nok gerne vil udnytte.
Til top
ballade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ballade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 23:08
måske fordi ebay er en auktionsside og dba ikke er?
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af ballade ballade skrev:

måske fordi ebay er en auktionsside og dba ikke er?


Tror du tænker på QXL.

Selvfølgelig er der nogen af genstandene på Ebay der kan bydes på.

Redigeret af Kallespears - 06-September-2013 kl. 23:42
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Kunne forstå hvis det var en dygtig svindler, som var smart og slettede sine spor, men det her er simpelthen noget af det mest latterlige jeg har oplevet. Hvis man skal gøre noget ulovligt, så prøv da i de mindste at gøre det ordentligt.

Og måske derfor burde du være bare marginalt mere tålmodig. Lige nu er du er du nærmest skruphysterisk utålmodig. Måske  - sandsynligvis - har du at gøre med en sælger der kun lejlighedsvis sælger. Så klap hesten!

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Anyway, har prøvet at være flink over for hende, fordi at jeg kan se at hun har et lille barn og jeg nok skal få mine penge tilbage via PayPal eller banken, men hendes måde at aggere på ved bare at ignorere det hele irriterer mig.

Så lad da for fanden være med at købe en brugt pc på dba! Hvis noget lyder for godt til at være sandt er det i reglen heller ikke sandt!

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Spørgsmålet er; Skal jeg politianmelde hende, så hun heller ikke bedrager andre, eller er det bare mig der overreagerer?

Nej du skal ikke politianmelde hende - ordensmagten har bedre ting at foretage sig end at bruge tid på din utålmodighed og JA!!!!! - du overreagerer, for the time being. Du er rent ud sagt skruphysterisk. Giv sælger en chance. To gange har jeg fået penge retur fra Paypal og i begge tilfælde har jeg (tålmodigt) ventet på at de frister eBay (som var mit købssted) og Payal angiver blev nået. Bare søgt for at åbne et "claim" rettidigt. Men "rettidig" er sagtsusme ikke 6 dagen efter købet er gennemført. Igen - vær dog lidt tålmodig og ikke fuldstændig hysterisk.

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Ser frem til at høre jeres input.  

Tja - nu har du fået mit........... det var sikkert ikke det du ville høre. Men hvis man er indrettet som dig, bør man holde sig langt væk fra dba, eBay og lignende steder.

Det vil iøvrigt ikke undre mig om du er typen der i din næste henvendelse til sælger linker til denne tråd for at "dokumentere" at du har "retten" på din side. Hvilket nok også er formålet med at oprette denne tråd.

Ja, det lyder (og er) hårdt hvad jeg skriver - men købere som dig er årsagen til at mange (bla mig) ikke sælger noget som helst online men foretrækker at gøre det privat også selvom det medføre markant lavere pris. Men så er køber tilfreds og som sælger slipper man for kværgulanter som dig - no offence.





Jeg er lodret uenig i stort set alt der står i dette indlæg...

Hvis sælger lover at sende noget en bestemt dag, så sender man det den aftalte dag. 
Bliver ens barn syg, cyklen punkterer, chefen er en nar... whatever... Og man ikke når det, så tager man kontakt til køber hurtigst muligt og forklarer situationen. 

Jeg havde 100% givet den hele armen, med sms'er, paypal klage osv.
OG havde bedt dba spærre hende som sælger. For det er gennemført dårlig stil, at handle som hun har gjort.

Og ja, når jeg handler (og det gør jeg en del), agerer jeg som ovenstående.


Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af Cyberc Cyberc skrev:

Den sag der henvises er korrekt MEN heldigvis er loven blevet lavet om efter 2007. Så den dag i dag der SKAL banken trække betalingen tilbage hvis du som forbruger gør indsigelse. Du skal "BAre" skrive til sælger, og kunne dokumentere det.

Så gør du indsigelse og medsender ALT dokumentation. Så fører de pengene tilbage og så står banken for efterforskningen.

Easy-peacy.

Har prøvet det nogle gange selv efter køb på ebay.

PS. Jeg ville ikke lave sag til paypal det tager for lang tid. Direkte kontakt til banken er hurtigere.

/Michal.

Sikke noget sludder. Ja der kom en ny betalingstjenestelov for nogle år siden og der er en ny på vej (sidder med udkastet) men den ændrer ikke på gældende regler for dette tilfælde. Det kommer helt an på hvordan betalingen er foretaget og i dette tilfælde skal indsigelsen foretages hos paypal. Havde du handlet direkte hos en butik via nettet så skal du gå direkte til banken men ikke når der benyttes 3. part som betalingsformidler.
Når det så er sagt så er det jo ingen der siger at det er svært at få penge tilbage fra paypal, og jeg kender også til eksempler hvor banker har hjulpet med at få penge tilbage men det er blot ikke den korrekte process.
.
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 02:34
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Kunne forstå hvis det var en dygtig svindler, som var smart og slettede sine spor, men det her er simpelthen noget af det mest latterlige jeg har oplevet. Hvis man skal gøre noget ulovligt, så prøv da i de mindste at gøre det ordentligt.

Og måske derfor burde du være bare marginalt mere tålmodig. Lige nu er du er du nærmest skruphysterisk utålmodig. Måske  - sandsynligvis - har du at gøre med en sælger der kun lejlighedsvis sælger. Så klap hesten!

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Anyway, har prøvet at være flink over for hende, fordi at jeg kan se at hun har et lille barn og jeg nok skal få mine penge tilbage via PayPal eller banken, men hendes måde at aggere på ved bare at ignorere det hele irriterer mig.

Så lad da for fanden være med at købe en brugt pc på dba! Hvis noget lyder for godt til at være sandt er det i reglen heller ikke sandt!

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Spørgsmålet er; Skal jeg politianmelde hende, så hun heller ikke bedrager andre, eller er det bare mig der overreagerer?

Nej du skal ikke politianmelde hende - ordensmagten har bedre ting at foretage sig end at bruge tid på din utålmodighed og JA!!!!! - du overreagerer, for the time being. Du er rent ud sagt skruphysterisk. Giv sælger en chance. To gange har jeg fået penge retur fra Paypal og i begge tilfælde har jeg (tålmodigt) ventet på at de frister eBay (som var mit købssted) og Payal angiver blev nået. Bare søgt for at åbne et "claim" rettidigt. Men "rettidig" er sagtsusme ikke 6 dagen efter købet er gennemført. Igen - vær dog lidt tålmodig og ikke fuldstændig hysterisk.

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Ser frem til at høre jeres input.  

Tja - nu har du fået mit........... det var sikkert ikke det du ville høre. Men hvis man er indrettet som dig, bør man holde sig langt væk fra dba, eBay og lignende steder.

Det vil iøvrigt ikke undre mig om du er typen der i din næste henvendelse til sælger linker til denne tråd for at "dokumentere" at du har "retten" på din side. Hvilket nok også er formålet med at oprette denne tråd.

Ja, det lyder (og er) hårdt hvad jeg skriver - men købere som dig er årsagen til at mange (bla mig) ikke sælger noget som helst online men foretrækker at gøre det privat også selvom det medføre markant lavere pris. Men så er køber tilfreds og som sælger slipper man for kværgulanter som dig - no offence.





Jeg er lodret uenig i stort set alt der står i dette indlæg...

Hvis sælger lover at sende noget en bestemt dag, så sender man det den aftalte dag. 
Bliver ens barn syg, cyklen punkterer, chefen er en nar... whatever... Og man ikke når det, så tager man kontakt til køber hurtigst muligt og forklarer situationen. 

Jeg havde 100% givet den hele armen, med sms'er, paypal klage osv.
OG havde bedt dba spærre hende som sælger. For det er gennemført dårlig stil, at handle som hun har gjort.

Og ja, når jeg handler (og det gør jeg en del), agerer jeg som ovenstående.



Rolf Lemmike

Fuldstændig enig.

Det kan jo være at man skal bruge det købte til en bestemt dato, fødselsdag osv, men en aftale er en aftale og kan den ikke holdes skal der gives besked, den skal man ikke selv be om  
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:


[QUOTE=Stampe]

Hvis sælger lover at sende noget en bestemt dag, så sender man det den aftalte dag. 
Bliver ens barn syg, cyklen punkterer, chefen er en nar... whatever... Og man ikke når det, så tager man kontakt til køber hurtigst muligt og forklarer situationen. 

Jeg havde 100% givet den hele armen, med sms'er, paypal klage osv.
OG havde bedt dba spærre hende som sælger. For det er gennemført dårlig stil, at handle som hun har gjort.

Og ja, når jeg handler (og det gør jeg en del), agerer jeg som ovenstående.




Er også 100% enig - man tager kontakt hvis man ikke overholder en aftale - og længere er den egentlig ikke - alt andet er mangel på god etik i mine øjne
Til top
cow-one Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cow-one Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:






[

Ja, det lyder (og er) hårdt hvad jeg skriver - men købere som dig er årsagen til at mange (bla mig) ikke sælger noget som helst online men foretrækker at gøre det privat også selvom det medføre markant lavere pris. Men så er køber tilfreds og som sælger slipper man for kværgulanter som dig - no offence.


<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>






Øhhh er du ved dine fulde fem??
En aftale er da en aftale, punktum!!!
Lige nu lyder du nu som den største kværulant!
Regards Jensen........
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu