|
Svindel på DBA med PayPal |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |||||
Christopher B
Junior bruger Oprettet: 02-Oktober-2011 Status: Offline Point: 31 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
@ Stampe
Tak for dit input om end jeg nok ikke ville beskrive mig selv som hysterisk. Handler ofte på nettet, men har aldrig oplevet at en sælger ikke sender produktet og efterfølgende heller ikke vender tilbage på henvendelser. I bedste fald er det skødesløshed og dårlig forretningsmoral fra hendes side, og i værste fald er det bevidst svindel. Ligegyldig hvad vil jeg mene at det er på sin plads at være utilfreds og mistænkelig ved handlen, og overveje hvilke næste skridt man bør tage.
|
|||||
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg blev snydt for et par år siden, da en sælger sendte noget andet end det der var aftalt. Det betyder at jeg i dag IKKE køber noget af private uden at kunne hente det.
Kan jeg ikke selve hente det køber jeg det bare ikke - ganske enkelt. I øvrigt gad politiet slet ikke tage sig af sagen, selvom vi var flere der var blevet snydt.
|
|||||
Nico89
Bruger Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Er selv blevet snydt for en sgs2 og sælger blev dømt i retten. Så synes ikke du skal finde dig i det.. Hørte samme historie indtil kommunikationen stoppede helt selv efter advarsel om politi. Handler og sælger stadig ofte selv på dba.
|
|||||
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Har en kollega som er snydt for en iPhone.. manden havde solgt 80 stk. uden at levere varen. Han var bistandsmodtager og kunne ikke stilles ansvarlig rent økonomisk - altså ingen penge ilbage.
Manden fik 6 mnd. fængsel og er i gang igen på dba.. |
|||||
bony
Super bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 354 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det var da et ualmindeligt surt opstød? Selvfølgelig skal trådstarter ikke bare finde sig i misligholdte aftaler. At blive ved med at give sælger chancer virker en anelse naivt. En aftale er en aftale og den forpligter begge sider af sagen sig til at overholde. Længere er den ikke.
|
|||||
—
|
|||||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Helt enig - det er et "ualmindeligt surt opstød" Men har du nærlæst posterens indlæg? "Fredag aften: Aftale om køb indgås " - Der står AFTEN. Køber nævner INTET om hvad der fremgår af annoncen mht afsendelse. Man kan IKKE - i hvert fald ikke med rimelighed - forventer at sælger styrter ned på posthuset lørdag når salget er foregået "fredag aften" for at afsende varen. Lørdag kan betalingen næppe ses på ens paypal-konto, så sælger er lørdag og søndag ikke klar over om betalingen rent faktisk er sket/modtaget. Køber spørger om afsendelse sker lørdag - men nævner intet om hvad sælger siger til dette. Jeg gætter på intet da: "Mandag: Spørger hende om formiddagen om hun har sendt pakken" - se ovenstående (sælger spørger "formiddag" - der er det NAT i USA - så hurtig fungerer paypal ganske enkelt ikke) - der går en/to arbejdsdage - dvs ikke lør/søndage FØR betalingen kan ses på ens egen konto. At sælger ikke reagerer - well - det gør sælger så torsdag og det ligger indenfor rimelighedens grænser i forhold til paypal og deres registeringer. Og så vælger køber fredag formiddag kl 10.47 (se første post) at overveje en politianmeldelse. På det tidspunkt er Post DK dårligt begyndt pakkeleveringen. Sælger har ikke fået en ærligt chance og køber er allerede på vej ned på politistationen - det kalder jeg hysterisk. Jeg håber/tror at køber får sin pc men en smule tålmodighed ville godt nok være på sin plads. Der er end ikke gået en uge (fredag aften hvor købet er gennemført til torsdag formiddag hvor han poster her og pakkeposten stadig har ca. 12 timer til at levere i, og køber er allerede i gang med en politianmeldelse) Og hvis ikke så er mine erfaringer med fupsælgere fine, hvis man har betalt med paypal. Men giv sælger en chance, især når vi ikke ved hvad der stod i annoncen mht levering/afsendelse. Redigeret af Stampe - 07-September-2013 kl. 18:01 |
|||||
Christopher B
Funktioner
Tak(0)
|
||||
@Stampe
Som jeg skrev i det første indlæg, så havde jeg allerede mødt pakkeposten fredag formiddag. Var faktisk ret imponeret over at de var så tidligt på den. Endvidere kunne de fortælle at der ikke ville blive leveret flere pakker fredag. Hvis pakken var sendt før torsdag med track and trace, som tager én dag at levere, så burde den ihvertfald ikke være fremme senere end fredag. Kan desuden oplyse at den heller ikke er blevet leveret i dag lørdag, og sælger fortsat ikke giver lyd fra sig. Desuden var det aftalen at sælger ville sende computeren først, men først ville eftersende den originale kvittering, når pengene var kommet ind fra Paypal. Og nej, jeg var ikke allerede på vej ned til politistationen. Jeg spørger jo her, om man bør politianmelde hende. Synes du ikke at kombinationen af at sige at man sender noget mandag som ikke er ankommet fredag, ikke vender tilbage på henvendelser, og når man endelig gør så har glemt t&t nummer, virker en smule suspekt?
|
|||||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
nu må jeg så lige bryde ind her, jeg har prøvet op til flere gange at en pakke kan være op til 3 dage på vej
Og selvføldig er den ikke kommet her Lørdag da der ikke er pakke udlevering om lørdagen med mindre de er sendt som ekspres hvad den næppe er da det er svinedyrt desuden fatter jeg sq brik af at man køber en pc fra en uden at gøre det face to face, personligt vil jeg aldrig gøre det da jeg vil være sikker på at dyret virker inden jeg smider en mindre formue efter den |
|||||
Christopher B
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Skulle sendes via Post Danmark som værdipakke. Her gælder jf. hjemmeside:
Ved godt at man dog ikke altid kan forvente at de leverer næste dag. Redigeret af Christopher B - 07-September-2013 kl. 23:08 |
|||||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er ganske enkelt forkert hvad du skriver mht. PayPal. Der går MAX 2 timer, så kan pengene ses på PayPal-kontoen, om det så er påske, pinse eller søndag.
|
|||||
Stampe
Funktioner
Tak(0)
|
||||
fejlpost
Redigeret af Stampe - 08-September-2013 kl. 07:20 |
|||||
Stampe
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Så sælger har fortalt dig at pakken er sendt mandag og senere, da du rykker siger hun at den er sendt torsdag og du har stadig ikke fået et track&trace nr, selvom du har betalt extra for det? Enig i at når sælger siger at have sendt pakken to gange men ikke kan give det lovede track&trace nr, så ringer alarmklokkerne så småt. Jeg ville give pakken til tirdag. Hvis den virkelig er sendt torsdag og ikke er fremme (og du stadig ikke har fået et track&trace nr så du kan følge den), ville jeg åbne en sag hos paypal.
|
|||||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |