recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svindel på DBA med PayPal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svindel på DBA med PayPal

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 11:15
@ Stampe

Tak for dit input om end jeg nok ikke ville beskrive mig selv som hysterisk.

Handler ofte på nettet, men har aldrig oplevet at en sælger ikke sender produktet og efterfølgende heller ikke vender tilbage på henvendelser.

I bedste fald er det skødesløshed og dårlig forretningsmoral fra hendes side, og i værste fald er det bevidst svindel. Ligegyldig hvad vil jeg mene at det er på sin plads at være utilfreds og mistænkelig ved handlen, og overveje hvilke næste skridt man bør tage.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 12:17
Jeg blev snydt for et par år siden, da en sælger sendte noget andet end det der var aftalt. Det betyder at jeg i dag IKKE køber noget af private uden at kunne hente det.
Kan jeg ikke selve hente det køber jeg det bare ikke - ganske enkelt.

I øvrigt gad politiet slet ikke tage sig af sagen, selvom vi var flere der var blevet snydt.
Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 12:35
Er selv blevet snydt for en sgs2 og sælger blev dømt i retten. Så synes ikke du skal finde dig i det.. Hørte samme historie indtil kommunikationen stoppede helt selv efter advarsel om politi. Handler og sælger stadig ofte selv på dba.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 14:21
Har en kollega som er snydt for en iPhone.. manden havde solgt 80 stk. uden at levere varen. Han var bistandsmodtager og kunne ikke stilles ansvarlig rent økonomisk - altså ingen penge ilbage.

Manden fik 6 mnd. fængsel og er i gang igen på dba..
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Kunne forstå hvis det var en dygtig svindler, som var smart og slettede sine spor, men det her er simpelthen noget af det mest latterlige jeg har oplevet. Hvis man skal gøre noget ulovligt, så prøv da i de mindste at gøre det ordentligt.

Og måske derfor burde du være bare marginalt mere tålmodig. Lige nu er du er du nærmest skruphysterisk utålmodig. Måske  - sandsynligvis - har du at gøre med en sælger der kun lejlighedsvis sælger. Så klap hesten!

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Anyway, har prøvet at være flink over for hende, fordi at jeg kan se at hun har et lille barn og jeg nok skal få mine penge tilbage via PayPal eller banken, men hendes måde at aggere på ved bare at ignorere det hele irriterer mig.

Så lad da for fanden være med at købe en brugt pc på dba! Hvis noget lyder for godt til at være sandt er det i reglen heller ikke sandt!

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Spørgsmålet er; Skal jeg politianmelde hende, så hun heller ikke bedrager andre, eller er det bare mig der overreagerer?

Nej du skal ikke politianmelde hende - ordensmagten har bedre ting at foretage sig end at bruge tid på din utålmodighed og JA!!!!! - du overreagerer, for the time being. Du er rent ud sagt skruphysterisk. Giv sælger en chance. To gange har jeg fået penge retur fra Paypal og i begge tilfælde har jeg (tålmodigt) ventet på at de frister eBay (som var mit købssted) og Payal angiver blev nået. Bare søgt for at åbne et "claim" rettidigt. Men "rettidig" er sagtsusme ikke 6 dagen efter købet er gennemført. Igen - vær dog lidt tålmodig og ikke fuldstændig hysterisk.

 
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

Ser frem til at høre jeres input.  

Tja - nu har du fået mit........... det var sikkert ikke det du ville høre. Men hvis man er indrettet som dig, bør man holde sig langt væk fra dba, eBay og lignende steder.

Det vil iøvrigt ikke undre mig om du er typen der i din næste henvendelse til sælger linker til denne tråd for at "dokumentere" at du har "retten" på din side. Hvilket nok også er formålet med at oprette denne tråd.

Ja, det lyder (og er) hårdt hvad jeg skriver - men købere som dig er årsagen til at mange (bla mig) ikke sælger noget som helst online men foretrækker at gøre det privat også selvom det medføre markant lavere pris. Men så er køber tilfreds og som sælger slipper man for kværgulanter som dig - no offence.





Det var da et ualmindeligt surt opstød? Selvfølgelig skal trådstarter ikke bare finde sig i misligholdte aftaler. At blive ved med at give sælger chancer virker en anelse naivt. En aftale er en aftale og den forpligter begge sider af sagen sig til at overholde. Længere er den ikke.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

 
Det var da et ualmindeligt surt opstød? Selvfølgelig skal trådstarter ikke bare finde sig i misligholdte aftaler. At blive ved med at give sælger chancer virker en anelse naivt. En aftale er en aftale og den forpligter begge sider af sagen sig til at overholde. Længere er den ikke.

Helt enig - det er et "ualmindeligt surt opstød" Men har du nærlæst posterens indlæg?

"Fredag aften: Aftale om køb indgås " - Der står AFTEN.

Køber nævner INTET om hvad der fremgår af annoncen mht afsendelse. Man kan IKKE - i hvert fald ikke med rimelighed - forventer at sælger styrter ned på posthuset lørdag når salget er foregået "fredag aften" for at afsende varen. Lørdag kan betalingen næppe ses på ens paypal-konto, så sælger er lørdag og søndag ikke klar over om betalingen rent faktisk er sket/modtaget. 

Køber spørger om afsendelse sker lørdag - men nævner intet om hvad sælger siger til dette. Jeg gætter på intet da: 

"Mandag: Spørger hende om formiddagen om hun har sendt pakken" - se ovenstående  (sælger spørger "formiddag" - der er det NAT i USA - så hurtig fungerer paypal ganske enkelt ikke) - der går en/to arbejdsdage - dvs ikke lør/søndage FØR betalingen kan ses på ens egen konto.

At sælger ikke reagerer - well - det gør sælger så torsdag og det ligger indenfor rimelighedens grænser i forhold til paypal og deres registeringer. Og så vælger køber fredag formiddag kl 10.47 (se første post) at overveje en politianmeldelse. På det tidspunkt er Post DK dårligt begyndt pakkeleveringen. Sælger har ikke fået en ærligt chance og køber er allerede på vej ned på politistationen - det kalder jeg hysterisk. 

Jeg håber/tror at køber får sin pc men en smule tålmodighed ville godt nok være på sin plads. Der er end ikke gået en uge (fredag aften hvor købet er gennemført til torsdag formiddag hvor han poster her og pakkeposten stadig har ca. 12 timer til at levere i, og køber er allerede i gang med en politianmeldelse) Og hvis ikke så er mine erfaringer med fupsælgere fine, hvis man har betalt med paypal. Men giv sælger en chance, især når vi ikke ved hvad der stod i annoncen mht levering/afsendelse. 




Redigeret af Stampe - 07-September-2013 kl. 18:01
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 22:45
@Stampe
Som jeg skrev i det første indlæg, så havde jeg allerede mødt pakkeposten fredag formiddag. Var faktisk ret imponeret over at de var så tidligt på den. Endvidere kunne de fortælle at der ikke ville blive leveret flere pakker fredag. Hvis pakken var sendt før torsdag med track and trace, som tager én dag at levere, så burde den ihvertfald ikke være fremme senere end fredag. Kan desuden oplyse at den heller ikke er blevet leveret i dag lørdag, og sælger fortsat ikke giver lyd fra sig.

Desuden var det aftalen at sælger ville sende computeren først, men først ville eftersende den originale kvittering, når pengene var kommet ind fra Paypal. 

Og nej, jeg var ikke allerede på vej ned til politistationen. Jeg spørger jo her, om man bør politianmelde hende.

Synes du ikke at kombinationen af at sige at man sender noget mandag som ikke er ankommet fredag, ikke vender tilbage på henvendelser, og når man endelig gør så har glemt t&t nummer, virker en smule suspekt? 
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 23:01
nu må jeg så lige bryde ind her, jeg har prøvet op til flere gange at en pakke kan være op til 3 dage på vej
Og selvføldig er den ikke kommet her Lørdag da der ikke er pakke udlevering om  lørdagen med mindre de er sendt som ekspres hvad den næppe er da det er svinedyrt

desuden fatter jeg sq brik af at man køber en pc fra en uden at gøre det face to face, personligt vil jeg aldrig gøre det da jeg vil være sikker på at dyret virker inden jeg smider en mindre formue efter den
Til top
Christopher B Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christopher B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 23:06
Skulle sendes via Post Danmark som værdipakke. Her gælder jf. hjemmeside:
  • Leveres på modtagers adresse
  • Fremme næste hverdag
  • Forsikret og sporbar via Track & Trace
  • Køb labels på posthus eller i netbutik
  • Tillæg hvis længere end 120 cm
Ved godt at man dog ikke altid kan forvente at de leverer næste dag.




Redigeret af Christopher B - 07-September-2013 kl. 23:08
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 05:09
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

 
Det var da et ualmindeligt surt opstød? Selvfølgelig skal trådstarter ikke bare finde sig i misligholdte aftaler. At blive ved med at give sælger chancer virker en anelse naivt. En aftale er en aftale og den forpligter begge sider af sagen sig til at overholde. Længere er den ikke.

Helt enig - det er et "ualmindeligt surt opstød" Men har du nærlæst posterens indlæg?

"Fredag aften: Aftale om køb indgås " - Der står AFTEN.

Køber nævner INTET om hvad der fremgår af annoncen mht afsendelse. Man kan IKKE - i hvert fald ikke med rimelighed - forventer at sælger styrter ned på posthuset lørdag når salget er foregået "fredag aften" for at afsende varen. Lørdag kan betalingen næppe ses på ens paypal-konto, så sælger er lørdag og søndag ikke klar over om betalingen rent faktisk er sket/modtaget. 

Køber spørger om afsendelse sker lørdag - men nævner intet om hvad sælger siger til dette. Jeg gætter på intet da: 

"Mandag: Spørger hende om formiddagen om hun har sendt pakken" - se ovenstående  (sælger spørger "formiddag" - der er det NAT i USA - så hurtig fungerer paypal ganske enkelt ikke) - der går en/to arbejdsdage - dvs ikke lør/søndage FØR betalingen kan ses på ens egen konto.

At sælger ikke reagerer - well - det gør sælger så torsdag og det ligger indenfor rimelighedens grænser i forhold til paypal og deres registeringer. Og så vælger køber fredag formiddag kl 10.47 (se første post) at overveje en politianmeldelse. På det tidspunkt er Post DK dårligt begyndt pakkeleveringen. Sælger har ikke fået en ærligt chance og køber er allerede på vej ned på politistationen - det kalder jeg hysterisk. 

Jeg håber/tror at køber får sin pc men en smule tålmodighed ville godt nok være på sin plads. Der er end ikke gået en uge (fredag aften hvor købet er gennemført til torsdag formiddag hvor han poster her og pakkeposten stadig har ca. 12 timer til at levere i, og køber er allerede i gang med en politianmeldelse) Og hvis ikke så er mine erfaringer med fupsælgere fine, hvis man har betalt med paypal. Men giv sælger en chance, især når vi ikke ved hvad der stod i annoncen mht levering/afsendelse. 



Det er ganske enkelt forkert hvad du skriver mht. PayPal. Der går MAX 2 timer, så kan pengene ses på PayPal-kontoen, om det så er påske, pinse eller søndag.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 07:16
fejlpost

Redigeret af Stampe - 08-September-2013 kl. 07:20
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Christopher B Christopher B skrev:

@Stampe
Som jeg skrev i det første indlæg, så havde jeg allerede mødt pakkeposten fredag formiddag. Var faktisk ret imponeret over at de var så tidligt på den. Endvidere kunne de fortælle at der ikke ville blive leveret flere pakker fredag. Hvis pakken var sendt før torsdag med track and trace, som tager én dag at levere, så burde den ihvertfald ikke være fremme senere end fredag. Kan desuden oplyse at den heller ikke er blevet leveret i dag lørdag, og sælger fortsat ikke giver lyd fra sig.

Desuden var det aftalen at sælger ville sende computeren først, men først ville eftersende den originale kvittering, når pengene var kommet ind fra Paypal. 

Og nej, jeg var ikke allerede på vej ned til politistationen. Jeg spørger jo her, om man bør politianmelde hende.

Synes du ikke at kombinationen af at sige at man sender noget mandag som ikke er ankommet fredag, ikke vender tilbage på henvendelser, og når man endelig gør så har glemt t&t nummer, virker en smule suspekt? 

Så sælger har fortalt dig at pakken er sendt mandag og senere, da du rykker siger hun at den er sendt torsdag og du har stadig ikke fået et track&trace nr, selvom du har betalt extra for det?

Enig i at når sælger siger at have sendt pakken to gange men ikke kan give det lovede track&trace nr, så ringer alarmklokkerne så småt. Jeg ville give pakken til tirdag. Hvis den virkelig er sendt torsdag og ikke er fremme (og du stadig ikke har fået et track&trace nr så du kan følge den), ville jeg åbne en sag hos paypal.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu