recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - svindelfirma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

svindelfirma

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Prøv at sætte www foran....

Ok, det hjalp! Er ikke vant til at skrive www
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Prøv at sætte www foran....

Ok, det hjalp! Er ikke vant til at skrive www


Og alene det viser, at det er en hamrende useriøs side.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Prøv at sætte www foran....

Ok, det hjalp! Er ikke vant til at skrive www


Og alene det viser, at det er en hamrende useriøs side.

Jeg ville da ikke kalde det en useriøs side fordi den ikke svarer på en a-record uden www. foran.

Det er da tværtimod brugerne der ikke skriver www foran som er forkert på den.
Fordi mange er begyndt at undlade www, så må firmaerne til at ændre standard praksis.

De fleste firmaer har siden starten af internettet haft mulighed for internt at lave et lokalt domæne som juleman.lan eller køre med globalt domæne og split dns som eksempelvis julemand.dk.
Hvis man vælger split dns, så kan man ikke have en ekstern webside med julemand.dk, da denne adresse vil pege på den lokale domain controller. Derfor vælger man at difinere www.julemand.dk som værende en ekstern adresse på world wide web.

Der er både fordele og ulemper ved lokalt domæne eller globalt domæne. Men fordi internettet er blevet invaderet af ikke tekniske brugere, så har de fleste firmaer valgt at "please" lemmingerne og lavet ekstern redirect på deres julemand.dk, så den peger på www.julemand.dk
De domæner som ikke benyttes lokalt, er måske endda oprettet uden en www.julemand.dk

Der er en teknisk grund til at man skriver www. foran domænet, men hvis der er tilstrækkeligt med folk som vælger at skrive yoghurt med "j", så bliver det desværre ændret i dumhedens navn. Dead

(Jeg kalder ikke Kampus for dum, hun følger jo bare sporet af krummer efter andre før hende)
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 00:01
Du kan ellers klage til paypal, de er på købers side.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 

Der er en teknisk grund til at man skriver www. foran domænet, men hvis der er tilstrækkeligt med folk som vælger at skrive yoghurt med "j", så bliver det desværre ændret i dumhedens navn. 


To gange OT: Sprognævnet har heldigvis ændret praksis, efter en længere forsøgsperiode hvor man har indrettet stavemetoder efter hvad folk gør i praksis og tilladt forskellige stavemetoder for ét begreb, i stedet for at opdrage folk til at stave korrekt, så er de (ifølge en udsendelse jeg hørte på P1) gået tilbage til at definere én stavemetode per begreb. Heldigvis! Det andet er kaos.

Bortset fra det, så synes jeg det er lidt groft at kalde det "dumhed". Jeg mener teknikken skal arbejde for brugeren og ikke omvendt, og jeg gider ikke skrive "www" foran, bare fordi jeg godt ved det er en "www" side jeg vil ind på, når det 98% af gangene er dét jeg gør. Det handler ikke om om jeg forstår teknikken eller ej, men om at det er unødvendigt. MEN - når det er sagt, så mener jeg også at det burde være browserne der løste dén opgave, og ikke de enkelte hjemmesider.

Hvis dit argument skulle følges til dørs, så skulle du jo heller ikke nøjes med at skrive www - så skulle du sidde hvér gang og skrive "HTTP://WWW"? Hvorfor nøjes med WWW?


Redigeret af Otto J - 10-August-2013 kl. 08:16
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 08:59
Der er i dag ingen teknisk grund til www foran, og man kan sagtens have internt og eksternt DNS uden problemer.

I øvrigt er det i dette tilfælde ikke et DNS problem, men en fejlopsætning i Apache.

Redigeret af lunddal - 10-August-2013 kl. 09:08
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 09:00
OT

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

[QUOTE=Cyberguyen]
Hvis dit argument skulle følges til dørs, så skulle du jo heller ikke nøjes med at skrive www - så skulle du sidde hvér gang og skrive "HTTP://WWW"? Hvorfor nøjes med WWW?
Nu er der jo en stor forskel på et subdomæne som www og en protokol definition som http.
Faktisk så giver det store problemer i vores virksomhed for brugerne at Chrome eksempelvis laver en søgning på ting indtastet i adressefeltet uden http. Hvis de skal ind på den lokale webserver: "intranet" så kan de skrive http://intranet - men hvis de bare skriver "intranet" så laver Chrome nu en søgning frem for at gå til webserveren.
Så enten skal vi instruere folk i at skrive http:// foran, eller også skal de skrive FQDN, hvilket ikke passer med DN i certifikaterne de steder vi kører https.

Det kunne være løsning med en boks, som brugerne skal vælge i når de indtaster noget.

Du har indtastet "julemand"
Ønker du:

  • søge på julemand
  • gå til julemand.dk
  • gå til www.julemand.dk
  • gå til julemand.com
  • gå til www.julemand.com
  • gå til julemand.[local domain]

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 09:24
Uden at jeg ved noget om dét, så er det vel intranettet der er dårligt sat op, hvis det ikke er muligt at komme ind på dét uden at browseren starter en søgning? Det må i dette tilfælde være brugerne der ikke kan finde ud af at skrive et fuldt domæne på intranettet der er de "dumme"? Internettet skal vel ikke begrænses af folks mere eller mindre obskure intranet-løsninger?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 09:30
OT

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Der er i dag ingen teknisk grund til www foran, og man kan sagtens have internt og eksternt DNS uden problemer.

Hvis du læste hvad jeg skrev, så er der en teknisk grund til at gøre det i virksomheder, på virksomhedens eget domæne, hvis der køres split dns på global domain.
Jeg vil tro at halvdelen af større virksomheder gør dette.

Derfor er det god stil at gøre det på nettet. - Desværre er der aldrig defineret nogen RFC omkring dette, da man ikke forventede at man ville undlade at benytte www til officielle websider.

Man kan finde hundredevis af eksempler på, hvor brugerne ikke sætter sig ind i tingene og får ændret en virkemåde, så det giver nogle problemer der var løst oprindeligt.

Tag f.eks. "shift + insert" og "ctrl + insert" den tastkombination har virket både i DOS og Windows siden tidernes morgen. Nu er flere og flere begyndt at benytte "ctrl + c" og "ctrl + v" hvilket har fået Adobe til at fjerne den oprindelige genvej fra InDesign CS5, selvom den har været i alle tidligere versioner. De har ikke erstattet den med en ny funktion, de har bare fjernet funktionaliteten.

Jeg har langt mærke til at rigtigt mange åbner Googles søgeside og indtaster en fuld URL i søgefeltet. De ved ikke at det skal indtastes i adresse linien.
Skal google nu også tilbyde at redirecte folk til det rigtige websted, hvis de skriver www.recordere.dk i søgefeltet?

Mange brugere søger ofte efter en App før de søger efter en hjemmeside. Hvis de skal bruge "recordere.dk" så vil de søge efter en App før de går ind på hjemmesiden. Det føler de er lettere at håndtere. Skal recordere til at have en App, fordi brugerne er for dumme til at benytte deres browser i en URL.
I 2015 skal recorderes hjemmeside på sigt fjernes fordi 80% måske kun tilgår siden igennem den nye App og ikke en browser.

Hvorfor skal vi lefle for dem som ikke kan finde ud af at bruge teknologien som den er tiltænkt.
Det er ikke fremskridt efter min mening...

Til sidst har vi hospitaler med udstyr som i filmen "Idiocracy", hvor lægen kan nøjes med at trykke på en farvet knap for folk, der er kommet til skade med et søm i hovedet.

Hvem behøver uddannede folk, man skal bare gøre alting nemt for folk at bruge...


Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Uden at jeg ved noget om dét, så er det vel intranettet der er dårligt sat op

Ud fra det oplyste, så lyder det nærmere som om Chrome er kodet dårligt.

Hvis man indtaster et enkelt ord i adresse-feltet, så kan det jo fortolkes på forskellig vis:

1) Søg efter ordet "Intranet" på Internettet
2) Gå til siden, hvis DNS-navn er "Intranet"

Chrome benytter tilsyneladende ovenstående rækkefølge, når den ikke kan "genkende" det indtastede som en adresse (som den jo kan, hvis du f.eks. skriver "dr.dk"), hvor f.eks. FireFox først laver et DNS- eller intranet-opslag på det du indtaster, og kun hvis det ikke matcher en adresse, laves en internet-søgning.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 09:37
Nu går du way off topic, men der er intet problem med at kørende globalt domæne internt og eksternt. Vi gør de selv, og jeg har meget svært ved at se problemet.

Mht. Chrome bør den have den korrekte intranet adresse øverst, hvis brugeren har besøgt den før og ikke frekventerer andre intranet.andetfirma.dk sider.

Da browsere i dag har integrerede adresse- og søgelinje, kan den ikke automatisk sende dig til en webside, når du skriver et ord, men den kan foreslå den rette.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

så er der en teknisk grund til at gøre det i virksomheder, på virksomhedens eget domæne, hvis der køres split dns på global domain

Nu er jeg ikke helt sikker på, hvad "split DNS" er for en størrelse, men f.eks. på mit arbejde har vi sat vores DNS-server op, således, at vi kan få den til at levere en intern IP-adresse på et domæne-opslag hvis vi tilgår den fra en intern IP-adresse, og den globale IP-adresse, hvis vi tilgår domænet eksternt fra. Den samme URL kan altså resolve til to forskellige IP-adresser, afhængig af, hvorfra DNS-opslaget laves.

Er det ikke en løsning på din "split DNS"-problematik? Eller har jeg misforstået, hvad "split DNS" er for en størrelse?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu