|
SW: The Last Jedi |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2018 kl. 22:34 |
|
Mini-anmeldelse af TLJ, set på 3D Blu-ray.
Handling: en af de mest forudsigelige film jeg nogensinde har set, især fordi den ligesom TFA ligner genbrug fra de gamle film. Der bruges to en halv time på at fortælle NADA. Enten ingen, eller helt urealistisk, karaktererudvikling. 2/5 Teknik: billedmæssigt ok, men vi så den som nævnt i 3D og derfor kan det altid blive bedre. Meget få steder får man noget ud af 3D så det synes jeg godt man kan spare. Men den er sikkert flot i 2D og UHD. 4/5. Lydmæssigt en virkelig tynd kop te, igen måtte vi skrue meget højere op end vi plejer og det lød stadig som om vi havde dynamik-reduktion slået til. 1/5. Alt i alt en total øv-oplevelse ![]() |
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
jeg har set den på UHD 4K med Atmos, det er et total fedt lydspor selvom der ikke er meget effekt i overhead. Dialog lyd er præcis lige i skabet, surround effekterne er ligeledes fantastiske og så er der samtidig en fed dybde i subben. Handlingen, alting kan jo være skrevet anderledes, men jeg syns nu den god.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
|
Potter, var der danske undertekster?
Hvis det da var den danske udgivelse Redigeret af jake51 - 15-April-2018 kl. 07:51 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
Så vidt vides, så kommer den ikke i DK på 4K med Nordisk undertekster
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Min er fra US og der er ikke dk tekst på.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
McClane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
|
Af en eller anden grund synes Disney ikke at det er besværet værd med alle de europæiske undertekster. Det samme var galt da de udgav Guardians of the galaxy Vol.2 på UHD.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
måske det kunne være brugbart når man beskriver lyden , hvor højt der bliver spillet . Det betyder en del af oplevelsen af bas og dynamik om man spiller - 20 db eller -8db. Det forudsætter naturligvis at mastervolumen er just med -0 db som reference level.
|
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
|
P.las, jeg har ikke kalibreret med lydtryksmåler, men vi ser som udgangspunkt altid film på -15 dB. Her skulle vi op på -8, før der var nogen form for liv i lyden, og det lød stadig utroligt tamt. Kan teste om det er det samme på 2D disken |
||
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
min tanke var jo at Potter ikke har samme oplevelser som dig. Hvis han i virkeligheden spiller 10-12db højere. Så kunne det sagtens være en af forklaringerne. |
||
![]() |
||
|
Det skal jeg jo af gode grunde ikke kunne sige om han gør, men nu så han den også med Atmos, og vi så den i DTS-HD 7.1. Vi skruer skam ind imellem også ned for lyden ift. de omtalte -15, men i de fleste tilfælde fungerer det som vores referenceniveau. Jeg kan dog ikke mindes at vi nogensinde har været over -10, så noget er anderledes med denne film/udgave.
|
||
||
![]() |
||
|
Jeg bruger selv en Yamaha receiver. Og den hæver dial norm med +4db. Så allerede der er der 4 db forskel vs DTS-HD. Og dynamik og volume hænger rigtig meget sammen.
|
||
![]() |
||
dannisther ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2018 Status: Offline Point: 51 |
|
Jeg har bestilt og modtaget fra amazon.co.uk Og der er danske tekster på :) CDON.com har importeret den, om der tekster på ved jeg ikke
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |