|
SW: The Last Jedi |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er Dolby Vision på US udgaven
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Her er der skruet op på - 12 db, normalt er - 22 højt nok. Lyden fejler skam ikke noget ellers. |
||
![]() |
||
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
|
Blu-Ray.com skriver også at den er lavt indspillet, men giver ellers gode karakterer for lydkvaliteten
http://www.blu-ray.com/movies/Star-Wars-Episode-VIII-The-Last-Jedi-Blu-ray/130303/ I den modsatte ende synes jeg at en film som XXX-Return of Xander Cage, er indspillet utroligt højt. Afspiller normalt ved omkring -17db, men denne film er allerede tordnende høj ved -25db
|
||
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Jeg kørte den på -10 for en kort periode, syns den har generelt en lækker dynamik.
Jeg skulle bestemt ikke op at lægge min teglsten på plads så voldsomt i dybden er den ikke. Da er film som interstellar - Edge of Tomorrow - m.fl. Noget mere voldsom. De 2 nævnte på 0db. er så voldsome at man får tøn mave.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
|
Tak for meldingerne om lyden. Måske kan det tænkes, at netop fordi vi var nødt til at skrue betydeligt højere op end normalt, så kan det egentlig godt være at vi fik skruet for lidt op ... altså, vi kompenserede ikke nok. Nu kommer det nok til at vare et stykke tid inden vi gider se den igen, og så kan det da være at vi har en anden forstærker til den tid, men ellers vil jeg huske at skrue endnu mere op næste gang.
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det er også utroligt at den er sluppet igennem med SÅ lav lyd. Ikke meget med reference lydstyrke at gøre. Vi skruede op ind til dialogen i centerhøjttaleren var passende højt, og det var så lige 10 DB mere end den plejer at stå på i main vol. Bortset fra det, var filmen underholdende og humoristisk. |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
måske er lydstyrken korrekt. Jeg syntes at lydstyrken fra blu-ray film generelt er til den høje side. Jeg ser film nogenlunde højt ( -10 -12db på mastervolume )
Jeg så TLJ på - 2db. Mener faktisk at Den sidste Thor film var det samme ( begge DTS-HD ) Det man evt kan tjekke er dial norm i sin reciever. Og på TLJ er dial norm - 2 db. Dvs at lyden er skruet 2db ned. På samtlige Atmos film ( og rigtig mange true HD film ) er lyden skruet op med 4 db. Så allerede her er der en 6 db lydforskel. |
||
![]() |
||
Svalder ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
|
Hej.. Til dem, der har spurgt om 4K filmen kommer i Dolby Vision, så kan jeg bekræfte, at det gør den. Jeg købte mit eksemplar i Elgiganten..
|
||
![]() |
||
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
|
Ja - specielt når de nogle timer forinden havde skrevet til mig, at det vil der komme - hvis ikke den blev modtaget i dag.
|
||
![]() |
||
|
Fordi én ud af 600 film er 10 DB lavere lydstyrke, skulle det så være reference, næppe! Nogle få med PCM lyd er lavere indspillet, men ellers er variationerne inden for et par DB. |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
|
Har fået link til både oplevelse af kundeservice, samt oplevelse af handelen (TrustPilot), så jeg overvejer stærkt at give min utilfredshed til kende. Kan du evt. sende mig en PB med det du fik at vide af kundeservice? |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
læser du hvad jeg skriver ang Dial norm ? Da man gik fra dvd til Bluray, var der mange film ( eks husker jeg tydeligt seven ) hvor BD mixet var 8 db højere end DVD mixet. variationer med et par db? jeg er meget uenig. Redigeret af p.las - 17-April-2018 kl. 10:51 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |