|
SW: The Last Jedi |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Der kommer ingen oplysning om Dial Norm på Marantz recieveren. Kan godt huske der var +4 på nogle film, da vi havde Pioneer AVR |
||||
![]() |
||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|||
på Yamahaen skal man ind under lyd info. Det er meta data som ligger på skiven. Hvorfor at Atmos bliver boosted +4db er mig en gåde. Men det er en bevidst handling. For mange år siden lavede vi en test ved Otto ( AV precision ) om der var forskel på dekodning i reciever og afspiller. resultatet var at det lød generelt mere dynamisk med dekodning i recieveren. Den dynamik vidste sig at være et 3db boost som meta data på skiven virkede i recieveren. Men ikke når dekodningen foregik i afspilleren. Så 3db boost lød som mere dynamik. Måske derfor at Atmos bevidst er boosted 4db. Min pointe er. At med dial norm og indbygget meta data ( flag )som enten reducere eller booster lyden. Så er det meget svært at sige noget om variationerne. |
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|||
Der er Dolby Vision på den fra Elgiganten. Det er måske disken til USA/Canada, da der også er fransk tale og tekster.
|
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1330 |
|||
Det har jeg ikke lige umiddelbart mulighed for at gøre Ny "turn off event" - jeg skrev til dem via Chat, at jeg var lovet en godtgørelse (via chatten) - medarbejder (mads) skrev tilbage, at han kunne godt se det i systemet, at jeg havde fået lovning på det, hvorfor jeg gerne skulle modtage det indenfor nogle hverdag. |
||||
![]() |
||||
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
|||
Lige et spørgsmål omkring Nordisk UHD udgaven. Jeg har forstået at der ikke danske tekster på den.
Men de engelske - er det tekstet for hørehæmmede eller bare alm. undertekster. Hvad med UK udgaven? Er den også tekstet for hørehæmmede.
|
||||
![]() |
||||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
|||
Også kaldet SDH-undertekster (subtitles for the deaf and hard of hearing)
Helt sikkert godt for de døve og halvdøve Men for mig personligt er de frustrerende og en god grund til at købe danske udgivelser |
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
![]() |
||||
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
|||
Fik vidst ikke lige helt svar på mit spørgsmål..
|
||||
![]() |
||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|||
Der står danske undertekster her: http://cdon.dk/film/star_wars_-_the_last_jedi_(4k_ultra_hd_%2b_blu-ray)_(3_disc)_(import)-42607557
|
||||
![]() |
||||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
|||
Ja på BLU-RAY skiven... ikke 4K skiven. Behøves vi snart tage den flere gange for Prins Knud?
|
||||
![]() |
||||
|||
Jamen det skal vi da. Mit spørgsmål gik på de engelske undertekster på UHD udgaven. På den UHD, som sælges i danmark - er de engelske undertekster der SDH?
|
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6676 |
|||
Se her - Det er UHD skiven:
![]() Der er kun fransk og engelsk. Jeg har ikke tjekket om de franske også er SDH. Redigeret af Brixen - 25-April-2018 kl. 10:39 |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
|||
Det er ikke dig jeg er efter, det var mere Claus-jac der skrev, som så mange andre, at der er danske tekster på ![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |