|
synology diskstation |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tommix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2012 Sted: århus Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-November-2012 kl. 10:32 |
hey alle. jeg skal ud og ha en synology nas server. så er det bare lige hvad det skal være for en. jeg har i kikkerten disse 2 modeller. ds112j og ds212j. der er ca 350kr i forskel. er der stor forskel på de to her, udover at det er 1 bay(ds112j) og 2 bay(ds212j). er det den samme indmad der er i dem?
|
|
mvh tommi
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den primære forskel er antallet af diskpladser - samme generation og model-serie - du kan se præcise specifikationer på Synology's hjemmeside - evt. variationer mellem disse to modeller vil dog have lille betydning.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Derudover beskriver du slet ikke hvad dine behov er og derfor er det ikke til at vurdere om de angivne modeller er noget der reelt dækker dit behov.
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Vær opmærksom på at "J" modellerne, er neddrosslede modeller med mindre processor og færre ram osv.
Jeg har en 109J, og jeg er lidt ærgelig over jeg ikke gav lidt ekstra. Til almindelig brug er den som sådan fin nok, men der skal ikke meget til førend den bliver presset. Men når bare man er bekendt med begrænsningerne kan man jo undgå at presse den unødigt.
|
|
![]() |
|
tommix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2012 Sted: århus Status: Offline Point: 24 |
Undskyld. Den skal bruges til at lager sikkerheds kopier fra Mac, gemme, hente billeder og måske streame film og musik.
|
|
mvh tommi
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det der "måske" ved streaming af film og musik kunne godt blive det afgørende for om j'eren er for lille, da det kan sætte pres på processoren og RAM-mængden.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Ikke enig! Stramning kræver ikke en skid af NAS, det er bare en kopiering/læsning. En bluray kører med op til 50mbit, dvs ca. 5 MB i sekundet, den kan selv den sløvestes nas. Min 212j kan leverer op til ca. 70 MB i sekundet, på Greenline diske ( de er lidt langsommere, men bruger en del mindre strøm). Ved stramning er det modtageren der skal arbejde! Dvs dekode lyd og billede i HD, det stiller ingen nævneværdigt krav til NAS.
Backup fra Mac kører upåklageligt. Jeg skiftede tidligere i år min DS207+ (den dengang store model) ud med en DS212j, som har en kraftigere processor, samme mængde Ram, men kun 2 USB stik, og ingen e-sata. Den største fordel ved den nye, er de nye firmware features, som den gamle ikke længere fik. Så med mindre den skal lave videoovervågning, webservere, mailserver eller lign, så kører j modellerne ganske fint. Jeg vil ihvertfald hellere have plads til flere diske end større cpu/ram. /Tommy |
|
![]() |
|
tak for det gode svar
|
|
mvh tommi
|
|
![]() |
|
kan man smide en sata-600 harddisk i en ds212j?
|
|
mvh tommi
|
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Jep ![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Streaming kræver så afgjort noget hvis du gør det via DLNA. Hvis du blot gør det via NFS eller SMB protokollen så er set korrekt, at NAS'ens processor betyder mindre, men det har trådstarter ikke oplyst noget om. DLNA er trods alt mere udbredt end de øvrige muligheder, selvom jeg dog aldrig selv ville bruge det til Hd-film.
Redigeret af Torben Rasmussen - 03-November-2012 kl. 18:12 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Er du sikker på at DLNA æder mere NAS CPU end NFS/SMB hvis der ikke skal ske nogen konvertering af video og audio streams? Så vidt jeg ved er det basalt set en HTTP forbindelse mellem DLNA server og klient. På en Linux box vil SMB typisk æde noget mere CPU end NFS, så at sige NFS/SMB kan være misvidende. Alt afhængig af implementering naturligvis, the proof of the pudding is in the eating (som altid). Redigeret af JesperLund - 03-November-2012 kl. 18:49 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |