recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DS207+ støj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology DS207+ støj

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 14:35
Jaja, det er selvfølgelig rigtigt.
Min NAS står også på kontoret under gæstesengen, og lidt støj er jo bedre end meget støj 

Mit budskab var vel også bare, at man ikke har nogen fordel af at have sin NAS stående ved siden af sin klient, især fordi en NAS ikke bliver MERE lydløs med tiden

Venligst
Søren
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 14:53
Jeg kender en der har en Synology DS107+ og den larmer slet ikke!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Jeg kender en der har en Synology DS107+ og den larmer slet ikke!

Husk at sige at han skal tænde for den - så får man meget mere ud af den ;-)
Til top
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2009
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 10:14
der er lager udsalg på northq:
http://www.tweakup.dk/readmore/12589/?utm_medium=RSS

de har en 60mm 12-17db blæser der til 55,- sådan en prøver jeg i dag, hvis de ikke er udsolgt.

det er jo en væsentlig forbedring i forhold til de 30db, som min 207+ iflg. specs skulle outputte
--

Millfarm
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 11:48
Hej millfarm
Det er lige præcis den blæser jeg har siddende i min NAS og selvom den støjmæssigt er rigtig fin, vil jeg ikke anbefale den til NAS'en - den flytter simpelt hen for lidt luft - så temperaturen i min NAS er gået fra næsten altid under 30 til næsten altid over 40!
Derfor jeg vil have en Pabst i stedet - den flytter mere luft og støjer kun en smule mere - sandsynligvis ikke hørbart.
/Tommy
Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 15:50

Jeg ser i referere til temperaturen på NAS'en. Jeg har kun findet en aflæsning af disktemperaturerne.

Mine discs ligger omkring de 39-40 C - er det for højt?

M

Redigeret af SimpleUser - 17-Januar-2009 kl. 15:50
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 15:57
SimpleUser: +-modellerne har ikke temperatur-aflæsning af cpu - "kun" diskene. Med 2 Samsung 1TB diske i non-raid lå jeg omkring de 30grader i drift med den indbyggede blæser - dette er øget til godt 40grader med den NorthQ jeg har siddende i nu - det er ikke kriminelt, men nok til at jeg vil skifte den ud med en Papst som flytter lidt mere luft - så kan jeg forhåbentlig få noget støjsvagt OG køligt på samme tid.
Temperaturen afhænger meget af hvilke diske du vælger og selvfølgelig også af hvor intensivt du bruger systemet - hvis begge diske kører hele tiden 24/7 så kryber temperaturen jo op. Jeg mener at Samsung er ganske kølige i forhold til mange andre modeller - er det måske Maxtor der bliver temmelig varme... - og vist også nogle af WD-diskene.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 16:08
Det er WD diske (2x1TB, Raid01), og de står i kosteskabet, som egentlig ikke er specielt lille og snævert.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 17:12
Du kan jo overveje at måle temperaturen i kosteskabet - hvis den eks. ligger omkring de 30 grader er det jo ikke mærkeligt, hvis temperaturen er krøbet op på de 40 grader i nas'en!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 10:15
Ja temp er over 25 i kosteskabet.
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2007
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 10:16

Hejsa,

Jeg har gjort en masse for at dæmpe støjen på min 207+, da den var helt forfærdelig. Jeg flyttede disken eksternt i dæmpet kabinet, opgraderede fra den indbyggede 60mm til 80mm papst på en 60->80 adapter ophængt i gummi. Til sidst fandt jeg ud af at næsten al støjen kom fra resonans, så problemet blev løst ved at stille boksen på et stykke liggeunderlag! (10 timer at mit liv jeg aldrig får igen...)

Jeg har derfor flyttet disken tilbage, men beholdt 80mm blæser, der trods alt var noget bedre. Nu kan jeg ikke høre den overhovedet, selv om døren på det skab den står i ikke kan lukkes ordentligt.

Mvh.

Jens Blaabjerg

Til top
millfarm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2009
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 21:05
jeg har heller ikke fået gjort noget endnu, men kan se at mine diske efter lang tid med høj aktivitet ligger på ca 34-35 grader med den medfølgende blæser. Men hvor højt kan man tillade temperaturen før det bliver "kriminelt"?
--

Millfarm
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu