recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - synology DS209+II eller Qnap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsynology DS209+II eller Qnap

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 23:09
Har en Qnap TS119 Turbo med 1TB disk.

Afspiller musik fra den til en Zoneplayer Zp120 og en Zoneplayer S5 - og i øvrigt også til iTunes på et par pc'ere (samme musikfiler som til Sones Playerne - bruger iTunes til at "administrere" filerne med).

Fjernbetjener med ITouch og Iphone. Ja, covers vises på skærmen af fjernbetjeningerne, men ikke som coverflow (bladrefunktion) ligesom i iTunes.

Alt kører meget stabilt og til min fulde tilfredshed.

Brugerinterface til Qnap let at bruge, men har kun "leget" lidt med de forskellige muligheder i den.

PS:
"Hvorfor bruger du den WD TD HD LIVE boks kan du ikke se dem direkte fra NAS via dlna?"
Hans TV er nok ikke dlna kompatibelt.

Redigeret af HenrikH - 09-Februar-2010 kl. 23:15
mvh

Henrik
Til top
mortensendk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Februar-2010
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 23:18
men forstår jeg det rigtigt jeg ville kunne se de film i alle mulige formater og boksen laver det så mit tv kan vise det via dlna porten eller er der en masse problemer med format osv. det virker som mange har bokse så som popcorn osv. er det nødvendigt? eller er det også på grund af deres tv ikke understøtter dlna
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2004
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 23:21
Ja hvis tv ikke undersøtter dnla skal du have en boks til at decode og afspille videofilen.

Har tv'et dnla sker afkodning i TV'et så vidt jeg har forstået dnla.

Se f.eks. http://www.qnap.com/pro_features_UPnP.asp hvor det er forklaret og illustreret. Der skal altså køre en DMP-server på NAS'en, der "streamer" signalet til TV'et. Qnap understøtter dette. Ved ikke med Synology, men mon ikke.

Du kan i øvrig se menusystemet i samme link. Se videon på siden.

Redigeret af HenrikH - 09-Februar-2010 kl. 23:40
mvh

Henrik
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 00:08
Så vidt jeg ved er du med DLNA begrænset til de formater som fjernsynet forstår og kan håndtere - og dét antal er nok mindre end hvad en boks som eksempelvis PopcornHour kan håndtere. Hvis du selv ripper alle dine DVD'er er problemet dog ikke så stort, så kan du jo bare vælge et format, som fjernsynet kan håndtere :-) Det er mit indtryk at det ikke altid er helt problemfrit at få dlna til at fungere fornuftigt på fjernsynet, men har ikke selv nogle konkrete erfaringer.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af mortensendk mortensendk skrev:

Spørgsmålet er også om jeg overhovedet har brug for så hurtig en nas da det jo virker som du klarer dig fint med din
Se evt. også min kommentar tidligere i tråden - det du giver eksempel på, kan fint håndteres af en mindre kraftig NAS.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 08:07
ja det virker sådan er at det måske er overkill specielt at købe en Qnap TS-239 Pro II Turbo NAS som også var i tankerne men igen det er kun 500 kr mere end dS209+II

Men hvis man skal samligne sonos nye CR200 remote kontra en ipod touch med sonos program installeret, det skal lige sige at jeg har ingen produkter fra apple overhovedet.
Men hvad er pluser og minus, der må jo være nogen?

TAk for jeres tiligere svar
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 09:09
I forhold til de behov du nævner i starten af tråden er en Synology DS-209 til 1750kr et fint køb og det er trods alt 1.600kr mindre end den Qnap du nævner ovenfor. Men hvis det er sjovt legetøj og dine behov ændres/øges, så kan det jo være helt fint, at du har givet 1.600kr mere for en Qnap i stedet - den må yde markant bedre prisforskellen taget i betragtning.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 09:45
Hej, DLNA kompatibilitet er ikke nødvendigvis nok (http://www.dlna.org/digital_living/how_it_works/). DLNA er ikke det samme som at TVet kan vise film som en NAS streamer. Afhængig af TVet betyder DLNA ofte kun at det kan vise fotos og afspille MP3.

Nogle nye DLNA TV kan også vise film (jeg nævnte tidligere i tråden nyere Samsungs), men langt de fleste nuværende TV vil kræve en boks, altså en media player, mellem NAS og TVet.

Redigeret af JBoysen - 10-Februar-2010 kl. 09:47
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 12:34
mit tv er et Sony KDL-40W4500 og der står i specs nu hvor jeg nærstudere dem

DLNA Ethernet (musik/foto) så ja det kan jo være det ikke virker, men det må kunne efterprøves på den almindelige pc, det må jeg lige arbejde lidt på.

Men ja tipsen
Det kan jo være ens behov stiger når man først får det inden for døren

Men mine tanker går på Qnap TS-239 Pro  Turbo NAS til 2964 kr. eller Synology DS209+II til 2479 kr. og sidst nævnte bliver rost til skyerne i Soeinding i december måned

Men jeg er i vildrede lige nu.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 13:11
"So ein ding" er underholdning, ikke noget der kan bruges til noget.
Han farver udstyret alt after hvilket ben der kom først ud af sengen, og om receptionisten smilede eller ikke.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af mortensendk mortensendk skrev:

mit tv er et Sony KDL-40W4500 og der står i specs nu hvor jeg nærstudere dem

DLNA Ethernet (musik/foto) så ja det kan jo være det ikke virker, men det må kunne efterprøves på den almindelige pc, det må jeg lige arbejde lidt på.

Men ja tipsen
Det kan jo være ens behov stiger når man først får det inden for døren

Men mine tanker går på Qnap TS-239 Pro  Turbo NAS til 2964 kr. eller Synology DS209+II til 2479 kr. og sidst nævnte bliver rost til skyerne i Soeinding i december måned

Men jeg er i vildrede lige nu.
Lige gyldigt hvilken en af dem du vælger, så vil de være lige gode til at smide DLNA ud til dit tv - og der er ingen af dem der umiddelbart f.eks. vil kunne transcode de formater dit tv ikke forstår, on-the-fly - det kræver en del flere resourser, både ram og cpu.

Du skal altså kigge på om den ene tilbyder noget du har brug for, som den anden ikke gøre - og er det ikke tilfældet, så ville jeg gå efter den billigste...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 15:13
HEJ mortensendk

Det køre perfekt, mister aldrig net forbindelsen til sonos. Som jeg gjorde ved squeezebox
Det gør den heller ikke når børnene ser film og vi høre musik.

Ang cover på iphone, gjorde jeg det at mine covers ikke havde det samme "Tag" som sangene(mp3 album), brugte derfor programmet tag and rename til få covers frem på iphone.

Ang NASén. Er tilfreds! ikker supertilfreds i nu, jeg kan ikke få den til at downloade bittorrent filer, men ellers funger den perfekt. Qnap kan ALT, den dækker mine behov til A+
Bruger WD TD LIVE til at af spille film på tvét hentet fra qnap(afspiller alle filer), har ikke fået købt et led tv med dlna i nu venter til de nye samsung 3d kommer.

Håber du kan bruge mit svar

Redigeret af aouer - 10-Februar-2010 kl. 15:14
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu