|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
mipe01ab ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej Forum-guruer,
God tråd, med mange gode svar.
Jeg står i en lignende situation, idet at min gamle eksterne USB-HD med hele mit musik bibliotek gik ned, eller mistede sit fil-system (som nu er RAW, grrrr). Det skete godt nok for et år siden (i.e. et år med samme album i min iPod), jeg har bare ikke taget mig sammen til at gøre noget ved det endnu. Men nu skal der ske noget, og jeg vil lige høre om I kan anbefale mig en specifik løsning.
Først kiggede jeg på Xtreamer eTrayz, da den stod på hylden i mit lokale elektronik-hus. Kunne dog forstå på nogle tråde rundt om på nettet, at eTrayz ikke er en god løsning til prisen (den billige pris taget i betragtning). Derfor står jeg nu mellem en Synology DS210 (som jeg kan forstå er lidt mindre kraftig end DS209(??)), eller QNAP 219p.
Jeg kan se, at QNap løsningen er en del kraftigere (1200 mhz, 500gb ram vs. 800 mhz 125gb ram), men der er også en god tudse i forskel på prisen. Mit behov er pt. ikke så stort:
1. Sikkerhed (vil ikke risikere at miste al min data såfremt en disk går ned - og ja, jeg ved godt at jeg skulle have taget en backup dengang, men jeg var naiv/dum/uvidende og troede ikke at en/min disk kunne gå ned) - hvorfor løsningen skal være raid 1 (eller anden form for mirror).
2. Stilhed, stilhed og shhhhh (den skal stå i en stue, gemt ned i en kasse)
3. iTunes og musik-streaming gennem en Argon iNet radio.
Dog vil jeg gerne have at løsningen er lidt fremtidssikret. Jeg har pt. ikke noget fjensyn, men det kan ændre sig og så vil jeg gerne have muligheden for, at benytte nogle af de nye muligheder der måtte være.
Jeg downloader ikke og tror ikke at jeg kommer til det, da jeg sjældent ser en film mere end en gang. Jeg kan dog godt finde på at streame fra forskellige netsteder (kan det lade sige gøre, at bede en NAS om at streame ned fra et web sted og sende til tv?). Vil gerne kunne "optage" programmer fra tv, og vil gerne have adgang til mine filer fra iPhone - i og uden for netværket (både stream og opdatering af musikbiblioteket i iphone).
Håber at I kan give Jeres besyv med, og at jeg ikke har babblet al for meget :)
På forhånd tak...
Michael
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
mortensendk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2010 Status: Offline Point: 49 |
![]() |
Hej Tipsen
Jeg tror mit valg falder på en 209+II men jeg skal have valgt 1 1TB disk
Hvad kan du anbefale.
Jeg har kigget lidt på Hitachi eller WD
Den lokale It butik anbefaler mig at vælge en samsung, da de er væsentligt mere stabile end en Hitachi, han har begge men tjener sikkert mest på Samsung.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved faktisk ikke hvilke diske du skal vælge, men det er et ofte stillet spørgsmål og afhænger til dels af model/mærke af den valgte NAS. Jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på Synology's kompatibilitetsliste samt Synology's forummer og mere specifikt deres forum om hard- og softwarekompatibilitet..
Jeg har selv benyttet en del forskellige Samsungdiske i min DS-207+ helt uden problemer, men jeg har hørt om andre der har haft problemer med Samsung i deres Synology NAS, så det er vist ikke en helt eksakt videnskab. Jeg tror dog at du når langt med diskvalg ved at kigge nærmere på ovenstående links. |
|
![]() |
|
mortensendk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2010 Status: Offline Point: 49 |
![]() |
Tak jeg har været der, men man kan jo bruge det meste der er oppe nu, med undtagelse af ganske få
|
|
![]() |
|
![]() |
hej igen
Så har jeg handlet ds209+II og den kører fint, kunne sikkert have nøjes med 209 som i sagde.
Men mit tv kan kun visse billeder og musiken som findes i MP3 men den spiller det ikke.
Hvad gør jeg kan Mediamonkey eller twonky hjælpe mig så mit tv kan vise det hele uden boks til at decode det?
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
![]() |
Ved Qnap henter man en "pakke" deres hjemme side og beder NAS'en installer denne.
nemt og smerte frit.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Super god tråd, men jeg er stadig i tvivl om man skal vælge en NAS med en strømbesparende ARM CPU (fx QNAP TS-119 med en 1.2GHz) eller skal man op i en x86/Intel baseret NAS for at være fremtidssikret? Jeg har en QNAP TS-109 PRO (SoC 500MHz / 128MB DDRII / 8MB Flash) fra Nov 2008.
Via TwonkyMedia Server (4.4.9) streamer jeg VOB og DIVX filer samt JPEGs til en PS3, hvilket går ok. Til mit SONY TV går det slet ikke mht. video. Problemet er vist Twonky, man skal op på 5.x, men det har QNAP endnu ikke magtet (kun for de nyere NAS'er). Via SqueezeCenter (7.3.2) afspiller jeg FLAC, hvilket kører perfekt, men det at browse rundt i min musikdatabase går ret så langsomt med både Duet'en og web interfacet. Jeg hører rundt omkring at CPU'en er begrænsningen ift. Squeeze afspilning så jeg overvejer en ny NAS. Jeg læste i øvrigt at QNAP er på vej med PS3 Media Server support - som alternativ til Twonky - men KUN til Intel x86 modellerne jf. http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=114512#p114512.)
|
|
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du vil være fremtidssikret, skal du købe en billig model som opfylder dine nuværende krav - så har du råd til at opgradere igen om 2 års tid - fordi du kan ikke købe noget der fremtidssikrer dig særlig længe :-)
|
|
![]() |
|
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Det har du principielt fuldstændig ret i! Spørgsmålet er nok nærmere om man i dag allerede er ved at gå over til Intel Atom baserede systemer. De er ikke MEGET dyrere, men de bruger mere strøm hvilket er et væsentligt issue i min bog.
Herudover hører jeg gerne fra folk der har konstateret begrænsninger på ARM baserede NAS'er a la den jeg refererede fra QNAP vedr. PS3 Media Server.
|
|
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |