recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology ds411j købt men er den langsom!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology ds411j købt men er den langsom!?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 11:20
Hey. Der er to faktorer i en NAS

Plads og Performance

Du har kun en af dem. 

Trust me. Du bliver ALDRIG glad for den. Du vil bande og svovle hver gang du skal uploade filer til den.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 11:32
Nej ikke nødvendigvis din ps3 som kan køre giga, men har lige kigget på en sonos zoneplayer og den kan ikke køre giga, prøv at koble den fra

Theilo
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Nej ikke nødvendigvis din ps3 som kan køre giga, men har lige kigget på en sonos zoneplayer og den kan ikke køre giga, prøv at koble den fra

Theilo

Det køre hurtigere igennem Sonos end direkte til router. Forklaret på siden 1 Tongue
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hey. Der er to faktorer i en NAS

Plads og Performance

Du har kun en af dem. 

Trust me. Du bliver ALDRIG glad for den. Du vil bande og svovle hver gang du skal uploade filer til den.

Har du erfaringer med DS411+, prøvet/testet den evt.? Tongue

Hvad med en Qnap TS-419+ som også ser fornuftig ud med ligger imellem i pris klassen?

Redigeret af Mr. Anderson - 22-Januar-2011 kl. 12:15
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:15

Det har jeg læst, men har du prøvet at fjerne den fra netværket.

Theilo
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:16
Jeg har storebroderen. 511+.

Jeg har haft både j og plain modeller, og der skiftede jeg til QNAP fordi de stank i performance. Men da + serien med Intel Atom cpu'er kom gik jeg tilbage, fordi Synology interface er meget bedre i min verden.

Trust me. Det er dag / nat du vil opleve i performance.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Det har jeg læst, men har du prøvet at fjerne den fra netværket.

Theilo

Jep, tog den af netværket og satte cat kabel direkte i pc'en fra router og det samme med Nas. Dog var PS3'eren stadigvæk på netværket, slukket. Det gav langsommere hastighed.

Redigeret af Mr. Anderson - 22-Januar-2011 kl. 12:16
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:25
511+ modellen - øhhhhhhhhhh kan det nu passe :-) Tror du mener 411+ :-)

Der er iøvrigt en ny software verion på vej til synology maskinerne DSM3.1 :-) Den er i beta pt.

Mvh. Torben
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:00
Sorry. det er 1010+ Jeg har. det er bare fordi der er 5 diske i jeg lige tænkte 511 :-)
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:12
Et eksempel på hastigheden for en 1010+ (WD Enterprise diske) i samspil med en D-Link DIR-825.

Der bliver overført en stor fil.

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:14
Jeg har samme performance som Rasmus. Har næsten også samme setup. Dlink routere og switches.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 13:33
En DS411+ arbejder samme hastighed som 1010+ eller?, routeren skulle ikke fejle noget og køre med cat5e kabler. Nå bum bum.. venter lige til imorgen med at tage en beslutning, så kan jeg sende den retur mandag og hente en ds411+ ved den loka edb biks, han tager 4200,- for den.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu