recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology ds411j købt men er den langsom!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology ds411j købt men er den langsom!?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 14:38
En DS410 kan også være en mulighed. M.h.t. pris og performance ligger dem mellem DS411j og DS411+.

Til top
Hogarth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hogarth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 16:01
Jeg har en DS410 (med DSM 3.0) + 4 stk Western Digital Caviar GreenPower, 2 TB (WD20EARS) sat op i Raid5. Jeg har lige købt ny pc som selvfølgelig køre gigabit, dertil har jeg trukket Cat6 netværks kabel hvor det hele er forbundet i en Dlink green power gigabit switch. Min router en en TDC homebox. Min download og upload speed er den samme og den ligger på ca. 33 MBps. Hvilket jeg syntes er langsom, mon TDC homeboxen er skyld i min hastighed? Syndes jeg har gjordt alt, for at jeg skulle kunne køre gigabit. Mistænkter TDC Homeboxen???

Redigeret af Hogarth - 23-Januar-2011 kl. 12:36
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Hogarth Hogarth skrev:

Jeg har en DS410 (med DSM 3.0) + 4 stk Western Digital Caviar GreenPower, 2 TB (WD20EARS) sat op i Raid5. Jeg har lige købt ny pc som selvfølgelig køre gigabit, dertil har jeg trukket Cat6 netværks kabel hvor det hele er forbundet i en Dlink green power gigabit switch. Min router en en TDC homebox. Min download og upload speed er den samme og den ligger på ca. 33 Mbps. Hvilket jeg syntes er langsom, mon TDC homeboxen er skyld i min hastighed? Syndes jeg har gjordt alt, for at jeg skulle kunne køre gigabit. Mistænkter TDC Homeboxen???

Din router er uden betydning, da du ikke kommer længere end gigabit switchen (forudsat at alle forbindelser er kablede).

Er 33 Mbps mega bit, altså ca 4 MB/sec?
Og alle forbindelser er kablet, altså ingen wifi mellem PC og router?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 16:41

Jeg får omkring 40 MB/second i upload og 80MB/second mellem Windows 7 og DS410. Jeg har samme diske i min DS410 og kører også Raid 5.

Hvis både PC og DS410 er forbundet med din switch burde din router ikke have nogen indflydelse på hastigheden.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 16:46
det er måske lige værd at indskyde at hvis man syntes man oplever lav overførsel til NAS på store filer.. og de store filer er kopiering af film fra dvd eller blu ray, er flaskehalsen ikke nødvedigvis skrivehastigheden til NAS, selvom jeg kan skrive til min NAS med hastigheder med ovennævnte, så kopieres dvd typisk med 4-6mb/sek og blu ray kører lidt hurtigere for mig.. med 10-15mb/sek.

Feks film optaget på mit full hd videokamera der kopiere fra bærbar til NAS gøres med 85-90mb/sek.
Mvh

René
Til top
Hogarth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hogarth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 17:52
Ja det er mig som skrev forkert. Der skulle jo have stået 33 MB/second. Pc og NAS er forbundet til switch med kabel. Så jeg burde have en meget højre hastighed.. Fatter det ikke helt. Men hvis jeg overføre fra min pc til en alm. Ekstern harddisk med ESATA ligger jeg på ca 90 MB/second...
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 18:01
Nå jeg har lavet en returnerings sag på min DS411j og bestilt en ekstra harddisk magen til samt en DS1010+ NAS. Problem solved! Wink

Får lidt mere plads og mulighed for ydeligere 5 diske via DX510 boksen Big smile 

Redigeret af Mr. Anderson - 22-Januar-2011 kl. 19:02
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 20:02
Du kunne også hoppe på en DS1511+, så kunne du købe to DX510 til den og komme op på 15 HarddiskeLOL og hvis 3TB harddiske snart blive mere udbredte så burde der være en chance for at du ikke kommer til at mangle pladsLOL
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Du kunne også hoppe på en DS1511+, så kunne du købe to DX510 til den og komme op på 15 HarddiskeLOL og hvis 3TB harddiske snart blive mere udbredte så burde der være en chance for at du ikke kommer til at mangle pladsLOL

Hmm måske man skulle gøre det istedet for!?... Arr gas.. LOL Tro hvis det rækker fint end til videre og de næste par år Tongue

Det hele bliver jo også billigere.. Men seriøst, En DX510 med 5 x 3TB i Raid 5 er også 12TB plads oveni de 8TB jeg fåri DS1010+'eren haha.. tro da vidst jeg skal have købt mange blu-ray film før den plads er brugt op.. Det er jo ikke alle film der udkommer der skal købes Embarrassed
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 21:25
Jeg mener at have læst, at overførselshastigheden er højere, hvis man overfører filer via Synology Brugerfladenj, istedet for via Windows.

M.v.h.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg mener at have læst, at overførselshastigheden er højere, hvis man overfører filer via Synology Brugerfladenj, istedet for via Windows.
Løber man så ikke ind i browser-begrænsninger ved overførsel af store filer?
Til top
Hogarth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hogarth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 00:57
Jeg bruger kun Synology Brugerflade via google crome. Men stadig kun ca. 33 MB/sek
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu