recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology ds411j købt men er den langsom!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology ds411j købt men er den langsom!?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 08:15
Syntes ikke synology har dine hd204 diske på deres liste over godkente diske til deres nas.

Mvh. Torben
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Syntes ikke synology har dine hd204 diske på deres liste over godkente diske til deres nas.
Diskene har tidligere været på listen, men røg af igen - der er dog forventning om at de kommer tilbage på listen snart - se evt denne tråd hos Synology. (Omhandler disken samt patch af en fejl på disken!)
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 16:56
Skal man installere patch for de virker ? Har du et link til patch'en ? Påtænker at installere dem i en Windows 2008 server.

Mvh. Torben
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 17:46

Skal man installere patch for de virker ? Har du et link til patch'en ? Påtænker at installere dem i en Windows 2008 server.
Læs linket - der finder du svar på dine spørgsmål :-)
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 19:18
´Her er linket til FW'eren :

Mvh. Torben
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 00:41

´Her er linket til FW'eren :

Mvh. Torben

Jeg havde ikke problemer med at sidde diskene op i ds411j nas'en. Kørte med det samme. Men det hele var general langsomt. Derfor er den på vej retur imorgen. Henter en ds1010+ imorgen og tirsdag modtager jeg endnu en samsung disk til 5 disk raid 5 opsætning.

Så melder jeg tilbage med om det spiller.

Spørgsmål dog, hvordan opdater man fw via nas? kunne jeg ikke læse mig til. Læste godt i tråden på Synology's hjemmeside (highlights Wink) og linktet oven for.

Skulle det være nødvendigt hvis det spiller uden fejlmeldinger?

Tak Tongue
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 19:53

Ser frem til dig tilbagemelding med samsung diskene. Tror man kun kan FW opdatere dem når de sidder i en PC og via en boot CD.

Har 2 samsung diske liggende hos SHG til afhentning - men ved ikke om jeg "tør" købe dem. Kan man ikke få disken med den sidste nye firmware ? Normalt skal man ikek FW opdatere sine diske - har aldrig gjort det før. Alternativ er der WD og seagate diske - men dem er der også lidt skriven frem og tilbage om :-( Sidste løsning er Enterprise diskene - mennnnnn 1500 pr disk :-(

Mvh. Torben
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 21:25
Jeg ville ikke turde lade være med at firmwareopdatere - også fordi fejl kan snige sig ind uden du ved det og når du engang opdager det, så er mange af de data måske smadrede!

Der er én som har skrevet noget om at firmwareopdatere via nas'en - jeg tror nøgleordet var at han havde en atom-baseret nas og dermed kunne lave nogle tricks - skal ikke kunne sige, hvordan det gøres i praksis.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 09:37
Så fik jeg afhentet en Synology DS1010+ og indstalleret 5 Samsung EcoGreen 2TB diske i den. Den køre helt fint uden problemer og endenlig den rigtige hastighed!

Så kan projektet forsætte Tongue 
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Hogarth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hogarth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 12:24
Hvordan kan det være du ikke bruger synology software dms 3.0 til at uploaded filer.?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 15:58
Nemmere med windows, men nu har jeg ikke rodet så meget med den endnu så kender den ikke for godt. Hvordan laver jeg f.eks. en ny mappe? jeg kan kun lave mapper inde i alleredene eksisterende mapper!?
Den arbejder enda hurtigere end de 88mb/sek. nærmere 96mb/sek eller mere Tongue
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 15:58

..

Redigeret af Mr. Anderson - 29-Januar-2011 kl. 15:59
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu