|
Synology DSM 5.1 og OneDrive |
Besvar | Side <1234 6> |
Forfatter | ||
bleze
Super bruger Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej fra min NAS til OneDrive. Min OneDrive startede med at være tom. Pt er der kopieret 5 GB fra min NAS til OneDrive. Kommer til at tage året ud med den fart
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
bleze
Funktioner
Tak(0)
|
|
For at Synology kan sync'e med cloud services, behøver man ikke åbne noget.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
Davidp
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I er klar over at Microsoft med OneDrive forbeholder sig retten til at slette data fra din konto til enhver tid og at bruge jeres data efter forgodtbefindende? Og at datastrømmen fra din NAS til OneDrive, eller omvendt, ikke er krypteret?
OneDrive, som Google Drive, er fint men jeg ville IKKE anbefale det som backupdestination for vigtig data pga ovenstående. Redigeret af Davidp - 19-November-2014 kl. 14:05 |
||
bleze
Funktioner
Tak(0)
|
|
Davidp, hvor ved du fra forbindelsen ikke er krypteret fra Synology? Jeg har selv lavet kode der sync'er filer med OneDrive og der bruger jeg denne adresse; https://apis.live.net/v5.0. Vil tro Synology bruger samme API.
|
||
|
||
Silentbob
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
For mit vedkommende er det absolut ingen problem. Det jeg skal have backet up er personlige billeder og hjemmevideoer. Så hvis nogen har lyst til at opsnappe og bladre igennem cirka 100 gb af hele den pukkelryggede familie, fred være med det... Det ville måske være en smule enerverende, hvis Microsoft valgte at slette det hele. Men mon ikke det er noget de forbeholder ulovligt materiale. Mit gæt er de ikke går rundt og slette og deler dit materiale i flæng. Vil nok være pænt dårlig forretning. Så jeg er ikke så bekymret.
Redigeret af Silentbob - 20-November-2014 kl. 08:04 |
||
Davidp
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så har jeg nok været for hurtig. Jeg fandt blot sites som argumenterede for, at filer sendt fra Windows OneDrive applikationen til OneDrive ikke var krypteret. Men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at man ved brug af andre metoder ikke kan kryptere sine data inden de sendes til OneDrive.
|
||
Davidp
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja jeg har så den stik modsatte holdning. Jeg kunne aldrig drømme om at smide billeder op i til en service, som forbeholder sig retten til at bruge mine ting i kommercielt øjemed. Er godt klar over at det nok er usansynligt at MS vælger at poste dine feriebilleder på diverse hjemmesider o.l. men rent principielt mener jeg ikke at det er OK. Så vil jeg hellere betale 5$ om måneden hos en anden service for 100GB. Men bare man er oplyst og har taget stilling. Det er jo det vigtigste
|
||
Silentbob
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Helt enig
|
||
bleze
Funktioner
Tak(0)
|
|
Davidp, hvor står det skrevet at de forbeholder sig ret til at bruge ens data?
|
||
|
||
HamDenFede
Super bruger Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er der en der der kort vil forklare mig det smarte i at synkronisere sin NAS med OneDrive (eller en af de andre cloud services)? Din NAS kan fungere som storage hvor dine filer er tilgængelig alle steder. Det kan en cloud service også. Men hvad er fidusen ved at synkronisere flere løsninger? Jeg håber vi alle er enige om, at det ikke har noget med backup at gøre, men hvorfor så?
|
||
Mvh. HamDenFede
|
||
bleze
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fede, har du hørt om tyveri og brand? :)
|
||
|
||
Davidp
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alle terms of use står i EULA'en for Microsofts services: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/microsoft-services-agreement
|
||
Besvar | Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |