recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Cloud Services
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology DSM 5.1 og OneDrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology DSM 5.1 og OneDrive

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 17:59
er bare super nysgerrig på at om man KAN sync fra NAS > Onedrive..... For står lidt og lader det være grunden til at invitere i en ny NAS, opdatere min gamle 107+ til 115 med lidt flere funktioner og muligheder.
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 18:09
Man kan sagtens sync fra nas til Onedrive.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 21:00
du lyder overbevisende og som noget der virker?? Hvordan er hastigheden med at uploade - det ville primært være billeder jeg skal taget backup af fra NAS til Onedrive 
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

du lyder overbevisende og som noget der virker?? Hvordan er hastigheden med at uploade - det ville primært være billeder jeg skal taget backup af fra NAS til Onedrive 

Jeg har en Synology DS214play, og via Cloud Sync kan jeg sagtens synce fra NAS til OneDrive og vice versa.
Jeg synes faktisk upload hastigheden er god. Jeg har 20mbit i upload, og det går ret hurtigt med at uploade.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 08:01
Jeg har pt. en backup til at køre fra min 214+ via Cloudsync til Onedrive.

Det drejer sig om alle vores billeder og hjemmevideoer, cirka 131 GB eller 23000 filer.

Jeg har blot valgt at den kun skal synce ændringer foretaget på NAS til Onedrive og ikke omvendt.


Man skal blot være opmærksom på at den per default backer up til roden af din Onedrive. Dvs. hvis din mappe layout er sådan her:

/photo -> Alle dine forskellige billede mapper

Vil alle billede mapper ligge i et stor virvar i roden af OneDrive.

Jeg løste det ved at ligge en ekstra mappe ind:

/photo -> Foto -> Alle mine billede mapper

Herved placere den alt i mappen med navnet "Foto" på OneDrive.


Indledende backup tog lidt tid, men husker ikke at det var forfærdeligt. Efterfølgende har jeg ikke bemærket noget. Jeg har sat den til at backe up hver 10. time.


Mit eneste problem er, at der en lille forskel i størrelse på min backup på Onedrive og foto mappen på NAS. Cirka 200 MB. Men det er muligvis de thumbs.db filer den generer til Photostation, den har valgt ikke at backe up. 


Redigeret af Silentbob - 01-September-2015 kl. 08:20
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har pt. en backup til at køre fra min 214+ via Cloudsync til Onedrive.
Kommer jo an på hvordan man definere en backup, men Cloud Sync er i mine øjne IKKE et backup værktøj.
Det bruges til synkronisering. Så hvis man sletter noget, ja så bliver det også slettet på OneDrive.

En backup i mine øjne er noget man kan vende tilbage til efter x antal måneder.
Gerne med filversioner, så man kan vælge mellem flere versioner af samme fil.

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har sat den til at backe up hver 10. time.
Så din "backup" er kun gældende 10 timer.

Det er ikke en kritik eller noget. Det er blot noget man skal tænke over.
Jeg har selv alle mine billeder på OneDrive, men jeg vil gerne have en rigtig backu løsning, har dog bare ikke fundet en jeg er helt tilfreds med.

Har kigget på Glacier/Amazon S3, men deres pris sammensætning er for uoverskuelig.
Ville gerne bruge Hubic backup, men det understøtter NAS ikke.

Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 08:36
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår din post.

Den løsning jeg har beskrevet og som jeg anvender, dækker til fulde mit behov for backup. Jeg er netop interesseret i at ændringer foretaget på min NAS bliver overført til Onedrive løbende, også når det inkludere sletning af filer. 

Jeg er ikke interesseret i versioneringer og muligheden for at vende til at ældre backup version. Det er i min optik spild af plads. Mit ønske er blot er 100% kopi af min NAS foto mappe som den ser ud på et given tidspunkt.

Jeg har overvejet mit setup og din beskrivelse af backup, har ingen interesse.

Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har sat den til at backe up hver 10. time.
Så din "backup" er kun gældende 10 timer.

Den forstår jeg ikke?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 09:16
Lad os sige du får slettet alle billeder fra den sidste ferie, og du ikke lige tænker over det.
Kan være et uheld, som du ikke lige opdager, eller et program gør noget ved dine billeder som det ikke skal.

11 timer efter filerne er slettet/ændret, opdager du fejlen. Hvordan får du dine filer igen ?
Du har ikke længere en "backup" du kan vende tilbage til.

Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 09:40
Det betragter jeg som en meget tænkt tilfælde.

Jeg har endnu aldrig slettet noget ved en fejl og jeg kan slet ikke forestille mig en situation hvor man gør det uden at opdage det. Men selvfølgelig alt er muligt.

Det samme med et program der ud af det blå begynder at slette mine billeder. Det betragter jeg også som en meget urealistisk scenarie. Men igen, alt er selvfølgelig muligt.

Jeg er udemærket klar over, at min version af backup er ikke 100% idiot sikker og lever ikke op til mange andres definition på backup. Men den dækker ved brand, nedbrud af NAS osv og det er fint til mig.

Men som sagt, jeg har for lang tid siden gjort disse overvejelser. Så hvorfor stille spørgsmål til min backup løsning? Jeg er vel i min gode ret til at lave det setup jeg ønsker.

Min post var et indspark til hvordan jeg gør det og ikke et spørgsmål om hjælp.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg er udemærket klar over, at min version af backup er ikke 100% idiot sikker og lever ikke op til mange andres definition på backup. Men den dækker ved brand, nedbrud af NAS osv og det er fint til mig.
Det er også sådan mit setup kører pt. og det dækker for så vidt også mit behov. 

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Men som sagt, jeg har for lang tid siden gjort disse overvejelser. Så hvorfor stille spørgsmål til min backup løsning? Jeg er vel i min gode ret til at lave det setup jeg ønsker.

Min post var et indspark til hvordan jeg gør det og ikke et spørgsmål om hjælp.
Det er slet ikke ment som kritik, og stiller heller ikke spørgsmål til det Smile
Jeg skriver blot at man skal tænke over om det reelt er en backup, og de tanker har du allerede gjort.


Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har endnu aldrig slettet noget ved en fejl og jeg kan slet ikke forestille mig en situation hvor man gør det uden at opdage det.

Må jeg få din autograf?
Du er den første i verdenshistorien, som ikke begår fejl! LOL
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har endnu aldrig slettet noget ved en fejl og jeg kan slet ikke forestille mig en situation hvor man gør det uden at opdage det.

Må jeg få din autograf?
Du er den første i verdenshistorien, som ikke begår fejl! LOL

Hehe....uha, jeg har lavet mange fejl på en PCSmile Men slettet en mappe eller fil ved en fejl, den har jeg ikke begået.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu