recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology og Download station
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology og Download station

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology og Download station
    Sendt: 22-Januar-2013 kl. 21:35
Hej...Er der en måde hvor på man kan teste ens forbindelse m.h.t. både up- og download, når man anvender download station på en synology NAS?
Min download hastighed ser fin ud, men jeg synes min upload hastighed er for lav.

Nogen med et bud?
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 14:21
Eftersom torrents er det eneste der bruger upload i download station, er det jo bare at ligge en torrent ind med mange leechers, så har du fuld overblik over den upload hastighed der er muligt.

Har du åbnet alle de nødvendige porte gennem routeren 6881-6890 TCP ?

Husk at donwload station og din router kan cappe din upload hastighed.
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 21:21
Hej, og tak for svar. Ja, jeg vil mene jeg har åbnet dem korrekt. Det jeg havde håbet på var, at der i Download station var en "test settings" funktion, på linie med den man finder i utorrent til pc. Altså en funktionder direkte fortæller om der er hul igennem eller ej.
Har forsøgt at dele en efterspurgt torrent, men min upload hastighed ligger kun på 20 kb, med en 10/2 forbindelse. Er det mig der misforstår et komma, eller burde uploadhastigheden ikke nærmere ligge på 180-200 kb?
Til top
Rollen75 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-September-2011
Sted: Danmark
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rollen75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 21:30
Du kan ændre det i settings i download station.
Default er 20kb. Så vidt jeg husker.
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 10:14
Den er alerede sat til 0 = ubegrænset :-(
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 20:14
Har stadig samme problem. Download vil maks levere 20 kb, på trods af den burde sende med ca 200 :-(

Jeg har forwarded 16881 tcp og 6881 udp, som i følge BT indstillingerne på NAS er dem som Download station bruger.

Det mærkelige er, at uanset om der bliver seedet på flere forskellige, så rammer uplpadhastigheden altid præcis 20 kb. Det virker som om der er sat et max på de 20, men den er sat til 0, som indikerer "ubegrænset"

Flere kloge hoveder med et bud?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 11:42
Prøv at brug en anden port i stedet. Jeg har en ide om, at din udbyder måske har lagt en begrænsning på lige præcis denne port, da den er ret velkendt som en der trækker voldsomt i data trafikken.
Du kan roligt tage porte oppe i 15000 området.
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 14:23
Ok. Vil det være både tcp og udp porten, som skal ændres?
Og tak for et godt bud :-)
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 14:37
Du kan bare åbne port fx 50000 så bruger du den til både TCP/UDP. Men kan også være du ikke er connectable ved din tracker. 
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:07
Jeg er connectable :-)  Ændring af porte ændrer desværre ingenting. Jeg har prøvet flere forskellige, og det lander stadig på de 20 kb, uanset om der sendes på en eller flere forskellige. Det virker som om at den er sat til max 20 et sted i download station, men det er den ikke. Den er som jeg tidligere skrev sat til 0, som skulle være ubegrænset. Har overvejet at afinstallere Download Station pakken og installere den igen, men tvivler på at det hjælper noget :-(
Sender i andre med Synology på fuldt skrald?
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 22:26
Min er begrænset  til 200 kb/sec og det ligger den konstant på.
Men fjerner jeg begrænsningen, rammer den gerne fuld hastighed 4-500 kb/sec.

Husk at ændring i instillinger ikke ændre den enkle torrent fil, er filen blevet lang ind i download station mens instillingerne var sat til 20 kb vil den ligge på det konstant, der skal man højre klikke på filen og vælge rediger for at ændre hastigheden.

Redigeret af lks - 11-Februar-2013 kl. 22:27
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 22:34
Hej, og tak for input. Filerne er lagt ind mens indstillingerne har været sat til ubegrænset, så det burde ikke kunne være det.
Men jeg prøver lige at se om jeg kan ændre i indstillingerne for den enkelte fil, og vender tilbage ;-)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu