recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology og Download station
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology og Download station

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:28
På min Synology 207+ der er både download og upload begrænset af Synologyéns hardware. Jeg kan max. drive 2.5Mbyte/sek igennem i download station, så er Synologyen så belastet, så den ikke er værd at bruge mere. Min linie er en 40/40Mbit (fiber)
Har en Qnap TS-110 som jeg pt tester med, den kan klare lidt mere, men dør også før båndbreden på linien når max.

Sagt med andre ord - Ingen af dine problemer kan jeg nikke genkendende til.
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 21:46
Hmm...ok, og tak for diverse input. Hælder mest til det er en fejl i enten DLS eller DSM....Måske skulle jeg overjvee at slette pakken og geninstallere...
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 19:13
Hej
Har du en pc/bærbar du kan sætte et kabel i og teste din hastighed på (fx mod TDC's hastighedsmåler. På den måde er det afklaret, at det ikke er et netværks-/routerproblem ved dig
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2013 kl. 20:01
Det er ikke netværk eller router. Der er fuldt hul igennem når jeg anvender den bærbare :-)
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 21:53
Hvilken Synology  model har du ?
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 10:59
DS 213+
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 20:37
Jeg er desværre ikke nået videre med mit problem. Min upload rammer stadig præcis de 20 kb. Er der en venlig sjæl som vil forklare eb total port forward newbie hvordan jeg gør?
I Download station under bt settings: Hvilket portnummer taster jeg i TCP port og hvad taster jeg 5 felter længere nede i UDP port. Skal der være flueben i "aktivér DHT-netværk?

Og i min linksys ea4500 router menu:
Jeg går ud fra det er port range forwarding og ikke single port forwarding, ikke?
Bruger jeg portnummeret fra det jeg tastede som tcp og vælger tcp, eller vælger jeg "both"
Eller skal jeg bruge 2 linier, både en til tcp og en til udp?
Jeg ved godt hvordan jeg finder derind i min router, så det er mest foreslåede portnumre jeg har brug for, og om jeg skal vælge tcp, udp eller both..
Håber der er en tålmodig sjæl der vil skære det ud i pap.
Jeg har set alverdens tutorials o.s.v. men finder ikke et svar på hvad jeg skal vælge.
Er tcp til trafik ind og udp til trafik ud, eller har det intet med det at gøre?
På forhånd tak :-)

Edit: Jeg har givet min nas fast ip-adresse


Redigeret af Svelle - 25-Februar-2013 kl. 20:39
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 11:04
Er det bittorrent, så behøver du ikke UDP. Kun TCP. Og du behøver KUN een port, nada andet.

Derfor skal du heller ikke koncentrere dig om port range i din router. Bare forward den port til din NAS IP, som du har valgt i din BT opsætning. Der er ikke så meget mere i det.

Alternativ så slå uPnp til, så klare router og NAS det hele for dig, men den løsning tilråder jeg KUN som test. Slå det fra igen senere og klar opsætningen selv. Så ved du at du har styr på det.

Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 14:17
Super - Det skal forsøges når jeg kommer hjem. M.h.t. DHT-netværk ... så skal jeg vel fjerne fluebenet, eller er det ligemeget?
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 16:54

Øv - det har intet ændret...Faktisk ændrer det tilsyneladende ikke noget på min upload-hastighed om porten er forwarded eller ej...Max 20 kb :-(

Gode forslag ønskes stadig ;-)
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 19:10
Update: Prøvede en ny port for 117. gang, og nu ser dert ud til at der er hul igennem :-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2013 kl. 12:59
Må man spørge ind til, hvilke porte du har forsøgt de andre gange? Jeg finder det meget mystisk, specielt hvis du fik testet upnp funktionen, for der skal det bare virke automatisk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu