|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() Sendt: 18-Januar-2009 kl. 10:21 |
Hvordan kan jeg se om NAS går i dvale? Jeg ved det er et kendt problem at Synology med SC har problemer. Jeg har mit SC på en Synology 207+ og har slået "led efter opdateringer" fra, men hvordan finder jeg ud af om den rent faktisk går i hobenation eller lignende |
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
Tror bare du kan lytte dig frem til det,ellers prøv at slukke den så kan du ihvert fald høre at HDD start op. Hvor slår man "ledefter opdateringer" fra i SC?? |
|
![]() |
|
SimpleUser ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2006 Status: Offline Point: 231 |
![]() |
Det er inde under Avanceret og så drop down listen. Der er en fin beskrivelse på Synologys homepage. Hvis du ikke kan finde den, så sig til og jeg skal se om jeg kan finde det. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Der er noget om "spindown issues" på Synology's wiki.
Jeg kan nemt høre når min går i dvale/standby - den er indstillet til at gøre det efter 10min og man kan fint høre når diskene spinner ned og op. Dog har jeg ikke haft succes med hibernation efter jeg opgraderede SC fra 7.2.1 til 7.3.1 (Bruger SSODS) - skal have undersøgt om det skyldes SC ved lejlighed - ved bare at lukke det ned og se om den så går i dvale. |
|
![]() |
|
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
jepper,har fundet det. synes godt nok også at min er dårlig til at gå i Hibernate - faktisk næsten aldrig! Bruger også SSODS sammen med SC v.7.3.2. Men næste gang Synology kommer med deres FW-update følger der vel også en ny version af SC med og så bruger jeg den - det kan KUN bliver bedre og tilpassset til en NAS. og alt det med atligge og rode med noget USB-stick og ind og skrive forskellige kommandoer er en by i rusland. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Fandt problemet med min manglende standby - ved opdatering af firmware på NAS'en var der røget en indstilling (force_standby) som jeg satte manuelt og nu kører det igen :-)
|
|
![]() |
|
Vinkender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
Hvor er det force_standby fremgår ...er det en parameter der kun er tilgængelig i SSODS versionen ? Jeg kører ikke via SSODS men via version 7.2.1 som pakke fra Synology. Men syntes nu heller ikke at min Synology 207+ går i dvale. Diskenes temperatur er konstant ca. 30-32 grader, og de burde vel komme nogle grader længere ned, hvis den har været ikke har været aktiv i længere tid og man derefter logger på diskstation og kigger på status ? Jeg har sat "Harddisk i dvaletilstand" til 10 min men syntes ikke der sker noget efter 10. min uden aktivitet. Måske force_standby ikke er sat korrekt i synology's 7.2.1 version ? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fik lidt "inspiration" til ændringer i denne tråd i forummet hos Synology.
|
|
![]() |
|
Vinkender ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
![]() |
Ok tak for tippet. Jeg har prøvet at logge på som root via Telnet og køre grep force /etc/synoinfo.conf kommandoen. Den kom fint frem med standby_force="no" som jeg forventede. Jeg udførte så syno_hibernate_debug_tool --enable-force_hibernation Jeg prøvede alligevel at følge resten af vejledningen (reset hibernation time). Men min synology går stadig ikke i hibernation mode. Måske er der forskel på hvilke diske man bruger (mine er 2 stk. 500 GB Seagate Barracude ES.2 32 MB). Eller også kan der være forskel om man bruger SSODS eller Synology's version af Squeezecenter. Men det må jeg prøve at gå videre med via Synology forummet. |
|
![]() |
|
![]() |
tror måske der er en defekt med det lille syno-tool - jeg gik ind og redigerede direkte i tekstfilen med vi - men man skal holde tungen lige i munden - man kan lave rigtigt meget ballade dér!
|
|
![]() |
|
![]() |
kan allerede se der er alt for meget "kommando-sprog" snak til at jeg kan følge med - der skal jeg helst ha' step-by-step guide. men ville du f.eks kunne gå ind på min NAS via Telnet og checke og evt ændre "hibernate" til "on"?? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvilken tekstfil rettede du i ? Troede at standby_force parameteren måske fremgik af synoinfo.conf under etc biblioteket. Men kan ikke se den der. Iøvrigt står standby_force="yes" hvis jeg kigger under etc.defaults istedet. Dvs. kører grep force /etc.defaults/synoinfo.conf. Så det er lidt underligt at standby_force="no" under etc...... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |