recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology og hibernation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology og hibernation

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2009 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Vinkender Vinkender skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

tror måske der er en defekt med det lille syno-tool - jeg gik ind og redigerede direkte i tekstfilen med vi - men man skal holde tungen lige i munden - man kan lave rigtigt meget ballade dér!

Hvilken tekstfil rettede du i ?

Troede at standby_force parameteren måske fremgik af synoinfo.conf under etc biblioteket. Men kan ikke se den der.

Iøvrigt står standby_force="yes" hvis jeg kigger under etc.defaults istedet. Dvs. kører grep force /etc.defaults/synoinfo.conf.

Så det er lidt underligt at standby_force="no" under etc......

Ovenstående er det samme hos mig. Fandt du en løsning?
Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 10:21

[/QUOTE]

Ovenstående er det samme hos mig. Fandt du en løsning?
[/QUOTE]

Nej jeg fandt ingen løsning. Har dog siden hen fundet ud af at hvis jeg tager netforbindelsen til Synology'en virker hibernate fint. Dvs. jeg kan høre diskene gå i dvale og blæseren går på nedsat hastighed efter de 10 min. som jeg har sat "harddisk i dvaletilstand" til.

Efterfølgende har jeg opgraderet firmware til DSM 2.0-0732 samt opgraderet Squeezecenter Package til version 7.3.1 via  Synology.

Nu kan jeg høre at den engang imellem går i hibernate eller opstarter diskene efter hibernate. Men kan ikke ringtig finde en "rød tråd" i hvornår den gør det, da den f.eks kan opstarte fra hibernate selvom jeg slet ikke har tændt for squeezebox'en ??

Nogle gange er netsymbolet på min controller rød (netværk udenfor rækkevide). Når den er det virker hibernate efter hensigten. Selvom symbolet er rødt virker alting fint dvs. jeg kan fint styre squeezebox/høre musik mv. via trådløst netværk. Når den så går over på hvidt netsymbol (normalt) virker hibernate som beskrevet ovenfor (uden "rød tråd")

Så min konklusion er at det afhængig af hvilken model/type harddisk du har i samt hvilken version af firmware/squeezecenter er MEGET for forskelligt hvordan hibernate opleves.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2009 kl. 10:54

Min DS207+ går altid i dvale og har altid gjort det. Det er meget nemt at se, for hvergang jeg skal logge ind, så skal jeg vente nogle sekunder (10-15) før jeg kan komme til at skrive brugernavn/adgangskode.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu