Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 04-September-2010 kl. 19:49 |
Det betyder også at vi kan risikere endnu en sag imod faghandelen for at sælge _ubrugeligt_ materiel
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Martin Sjøstrand
Guld medlem
Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Point: 528
|
Sendt: 04-September-2010 kl. 20:55 |
Ikke for at være flabet eller dum.... Men hvem bruger luftbårent antennesignal i dag? ![](smileys/smiley1.gif) er de fleste mennesker ikke på kabel? Når jeg tænker analogt antennesignal, tænker jeg på sådan en stueantenne.... Jeg har en ide om at det er mig der blander tingene sammen her, eller misforstår noget?
Redigeret af Martin Sjøstrand - 04-September-2010 kl. 20:58
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 04-September-2010 kl. 21:00 |
Hvad med dem der ikke bor i byerne, eller har KabelTV, det er en god del af befolkningen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
|
Sendt: 04-September-2010 kl. 21:15 |
Der er stadig mange parcelhus ejere der benytter antenne. Der er ingen der modtager analog tv over antenne i DK. Det findes ikke mere. Der blev slukket for det november 2009. dvb-t og dvb-c er digital overførsel af tv, og kan mange steder fint modtages med en lille stueantenne eller en lille udendørsantenne :-) Jeg bruger nogle gange sådan en antenne på altanen i Valby. Det fungerer fint til modtagelse af danske og svenske gratiskanaler.
tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 04-September-2010 kl. 21:18
|
longjohn2
Guld medlem
Oprettet: 29-November-2009
Point: 1026
|
Sendt: 04-September-2010 kl. 21:51 |
Martin Sjøstrand skrev:
Ikke for at være flabet eller dum.... Men hvem bruger luftbårent antennesignal i dag? er de fleste mennesker ikke på kabel? Når jeg tænker analogt antennesignal, tænker jeg på sådan en stueantenne.... Jeg har en ide om at det er mig der blander tingene sammen her, eller misforstår noget? ![](smileys/smiley9.gif) |
Der er cirka 1,7 mio. husstande, som modtager Kabel-TV - resten (ca. 800.000 ) bruger enten antenne eller parabol (minus de få uden Tv og TV via net).
Lars
|
Fabricius
Super bruger
Oprettet: 25-December-2004
Point: 333
|
Sendt: 04-September-2010 kl. 22:26 |
Martin Sjøstrand skrev:
Ikke for at være flabet eller dum.... Men hvem bruger luftbårent antennesignal i dag? er de fleste mennesker ikke på kabel? Når jeg tænker analogt antennesignal, tænker jeg på sådan en stueantenne.... Jeg har en ide om at det er mig der blander tingene sammen her, eller misforstår noget? ![](smileys/smiley9.gif) |
Der er jo f.eks. de 45.000 husstande, der bruger Boxer ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) .
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 04-September-2010 kl. 22:40 |
Martin Sjøstrand skrev:
Der er flere end du overhovedet kan forestille dig, der modtager via egen antenne. Nemlig 43% af de 6 mill TV apparater der er i DK. ![Shocked Shocked](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley3.gif)
Flest i Nord- og Midtjylland. Og grunden er vel at det er GRATIS ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
Redigeret af Kampus - 04-September-2010 kl. 22:42
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
|
Sendt: 04-September-2010 kl. 22:48 |
Martin Sjøstrand skrev:
Ikke for at være flabet eller dum.... Men hvem bruger luftbårent antennesignal i dag? |
Mig eksemelvis - jeg bor i en by med kabeltv lige ude i fortovet. Det kosteer 3000 kr at blive koblet på kabeltv. Jeg får en række uduelige kanaler ekstra i forhold til dem jeg har nu og skal til at betale en _noget_ højere pris hver måned i forhold til hvad jeg gør nu (kun licens). Jeg har en antenne på loftet ved siden af min FM (radio) antenne og et kabel ført ned i stuen til fjernsynet. Klaus
|
|
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 05-September-2010 kl. 16:28 |
Martin Sjøstrand skrev:
Ikke for at være flabet eller dum.... Men hvem bruger luftbårent antennesignal i dag? |
Ifølge TNS Gallup, var der i efteråret 2008 628.000 husstande (25%) som benyttede egen antenne. Andre tal har anslået 597.000 husstande i efteråret 2008 og 570.000 året efter. Altså ikke tal, som indikerer et voldsomt fald. 1. januar 2010 havde 45.000 husstande iflg Boxer tegnet boxerabonnement. Det må derfor med nogenlunde sikkerhed kunne fastslås, at der er rigtig mange husstande som stadig har almindelig antenne og dermed modtager DVB-T Det kan også slås fast, at langt den største andel af disse IKKE benytter Boxer, men holder sig til de kanaler som ikke er kodet (DR1, DR1, TV2, DRK, DR HD, Ramasjang, DR Update + evt. svenske og tyske kanaler der kan fanges, og som heller ikke er kodet) HVEM det så er der modtager TV via antenne alene, er vist en blanding af pensionister, folk på landet og højtuddannede/studerende uden synderlig interesse for TV. Det viste undersøgelser inden man kørte oplysningskampagne forud for lukningen af det analog signal. Disse TV forbrugere har bare ikke den store bevågenhed, da de er
uinteressante i forhold til reklamer. Gruppen er nok heller ikke rigt
repræsenteret i et forum som dette, hvor der netop er en stor interesse
for TV. Det var så også forud for finanskrisen og de nye DR kanaler. Billedet kan være ændret. En evt. lovændring, som foreslået af højhastighedskomiteen, der fjerner tilslutningspligt i områder med antenneforeninger, kan give mange mulighed for at tilpasse deres behov ved at skifte fra kabel til fiber eller til DVB-T. Endelig er bedre og billigere DVB-T PVR enheder et godt supplement til en TV løsning uden mange kanaler. Den gør det muligt at få mere ud af de få kanaler ved at oprette et mindre bibliotek af film,
dokumentar, serier etc. /B
|
stigc
Super bruger
Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 447
|
Sendt: 05-September-2010 kl. 16:31 |
Martin Sjøstrand skrev:
Vi er faktisk mange der bor et sted, hvor der IKKE er kabelTV,
TDC kan ej heller leverer IP-TV, og begrebet 'bredbånd' er en lunken affære,
max 4-5Mit ustabilt kørsel, flere af naboerne kan max få 2 Mbit...
Så jo vi er nogen der er tvunget til at se TV via luften....
|
Stig
Blot min ringe mening !
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 05-September-2010 kl. 16:36 |
Og skiftet fra analog til digitalt signal i 2007, gjorde også at kvaliteten af det modtagne signal blev flere gange bedre end fællesantenner og kabler kunne levere på det tidspunkt. Satellit var jo gået over til digitalt inden.
Jeg agter ikke at gå fra mit DVB-T, men imødeser at der kommer flere FTA HD kanaler. Og Boxer er opsagt efter 1 prøveår.
Redigeret af Kampus - 05-September-2010 kl. 16:37
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 05-September-2010 kl. 16:48 |
Kampus skrev:
Og skiftet fra analog til digitalt signal i 2007, gjorde også at kvaliteten af det modtagne signal blev flere gange bedre end fællesantenner og kabler kunne levere på det tidspunkt. Satellit var jo gået over til digitalt inden. |
KabelTV var da så sandelig også Digitalt på det tidspunkt, og havde være det længe.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|