|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Du lyder som om du ved lidt om det :-) Jeg bor i en andelsboligforening hvor der via huslejen bliver opkrævet penge til at vi kan være tilsluttet yousee kabel TV. Vi har således den store pakke, men ingen tillægskanaler. Jeg har længe været imod denne ordning da den ikke er frivillig og da det er mod min vilje at jeg deltager i at betale for et tv abonnement som jeg ikke er interesseret i. Jeg har ved flere lejligheder har emnet oppe at vende på generalforsamlingen, men beskeden har altid været at ordningen er vedtaget på generalforsamlingen og at det er lovligt at tvinge andelsboligforeningens beboere til at betale, hvad enten de ønsker kabel tv eller ej. Kan ndet passe at det er lovligt at tvinge beboerne til at betale og vil den omtalte lovændring ændre på min pligt til at betale for fællesindkøb af kabeltv som jeg ikke er interesseret i? MVH tvkartoffel |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() |
|
Så næste år til generalforsamlingen sætter du et forslag op om at valg af kabeltv skal være seperat for hver enkelt bruger. Er der nok der stemmer for er du glad.... Klaus |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Nej, det er ikke lovligt. Når fællesantanneanlægget er opdelt i pakker, hvilket må siges at være tilfældet når I modtager YouSee medmindre I har et [meget] gammelt sløjfeanlæg som teknisk udelukker dette, skal der være mulighed for at vælge den mindste pakke. Der er desuden nogle krav til hvad der må indgå i denne grundpakke. Disse krav er ikke helt så strenge som tidligere (den nye bekendtgørelse udelukker kun "high pay" programmer), men det er ret ligegyldigt da YouSee kun har "gratis" programmer i deres grundpakke. Se her for dokumentation. Et flertal på en AB generalforsamling kan ikke sætte sig udover dette lovkrav. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
tvkartoffel hvorfor skal du fremføre dit kabeltv problem i en tråd der omhandler antennefjernsyn????
![]() ![]() ![]() ![]() Du er heller ikke tilsluttet et fællesantenneanlæg, men et fælleskabelanlæg - og det er slet ikke det samme - og det fremgår jo af dit indlæg at det ved du godt.
Lav en ny tråd og få der at vide, at du ødelægger den gode rabat din forening har fået hos youSee.
Lars
![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Jep. For de interesserede fortsættes KABELTV debatten i denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85706&PID=870209#870209 tvkartoffel |
||
![]() |
||
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() |
|
Samme her. Vi har afmeldt GVD kabel og sparer 3500,-kr. årligt. Vi kan modtage 10 kanaler med et søm bagi ( Receiveren forstås ![]() Som Klaus skriver er der for meget skrammel på kabelnettet som man er tvunget til at betale for. Derfor beslutningen om kun at modtage de terristiske FTA kanaler. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() |
|
"The Boss" skrev for mange år siden en sang om det: I bought a bourgeois house in the hollywood hillsKlaus |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Tråden er vist løbet af sporet. Overskriften er T-2 fra 2012?
Det har ikke noget med kabel tv og tilslutningspligt at gøre.
Jeg tillader mig lige at spørge på trådstarters vegne.
Hvornår kan vi regne med at dvbt T-2 bliver indført her i landet?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det kunne da vel være allerede så hurtigt som muligt efter 2012.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
|
Meget af T2 stoffet er gennemgået tidligere her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83234&KW=&title=dvbt2-et-krav-fra-2012-i-alt-nyt-udstyr-teracom Det er jo nok heller helt usandsynligt, at en eller anden har misforstået budskabet om at Terracom fra 2012 kræver udstyr som lever op til T2/Nordic specifikationen. Forstået det som at T2 begynder dér. /B |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er så også i orden, for så har man jo udstyret, når det så besluttes at der skal skiftes.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |