recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T-2 fra 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketT-2 fra 2012?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og skiftet fra analog til digitalt signal i 2007, gjorde også at kvaliteten af det modtagne signal blev flere gange bedre end fællesantenner og kabler kunne levere på det tidspunkt. Satellit var jo gået over til digitalt inden. 

KabelTV var da så sandelig også Digitalt på det tidspunkt, og havde være det længe.
Men det blev da ikke raklameret så meget for den gang, kan jeg da huske
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Ikke for at være flabet eller dum.... Men hvem bruger luftbårent antennesignal i dag?

Ifølge TNS Gallup, var der i efteråret 2008 628.000 husstande (25%) som benyttede egen antenne.
Andre tal har anslået 597.000 husstande i efteråret 2008 og 570.000 året efter. Altså ikke tal, som indikerer et voldsomt fald.
1. januar 2010 havde 45.000 husstande iflg Boxer tegnet boxerabonnement.

Det må derfor med nogenlunde sikkerhed kunne fastslås, at der er rigtig mange husstande som stadig har almindelig antenne og dermed modtager DVB-T

Det kan også slås fast, at langt den største andel af disse IKKE benytter Boxer, men holder sig til de kanaler som ikke er kodet (DR1, DR1, TV2, DRK, DR HD, Ramasjang, DR Update + evt. svenske og tyske kanaler der kan fanges, og som heller ikke er kodet)

HVEM det så er der modtager TV via antenne alene, er vist en blanding af pensionister, folk på landet og højtuddannede/studerende uden synderlig interesse for TV. Det viste undersøgelser inden man kørte oplysningskampagne forud for lukningen af det analog signal.

Disse TV forbrugere har bare ikke den store bevågenhed, da de er uinteressante i forhold til reklamer. Gruppen er nok heller ikke rigt repræsenteret i et forum som dette, hvor der netop er en stor interesse for TV.

Det var så også forud for finanskrisen og de nye DR kanaler. Billedet kan være ændret.

En evt. lovændring, som foreslået af højhastighedskomiteen, der fjerner tilslutningspligt i områder med antenneforeninger, kan give mange mulighed for at tilpasse deres behov ved at skifte fra kabel til fiber eller til DVB-T.

Endelig er bedre og billigere DVB-T PVR enheder et godt supplement til en TV løsning uden mange kanaler. Den gør det muligt at få mere ud af de få kanaler ved at oprette et mindre bibliotek af film, dokumentar, serier etc.

/B

Du lyder som om du ved lidt om det :-)

Jeg bor i en andelsboligforening hvor der via huslejen bliver opkrævet penge til at vi kan være tilsluttet yousee kabel TV. Vi har således den store pakke, men ingen tillægskanaler. Jeg har længe været imod denne ordning da den ikke er frivillig og da det er mod min vilje at jeg deltager i at betale for et tv abonnement som jeg ikke er interesseret i.
Jeg har ved flere lejligheder har emnet oppe at vende på generalforsamlingen, men beskeden har altid været at ordningen er vedtaget på generalforsamlingen og at det er lovligt at tvinge andelsboligforeningens beboere til at betale, hvad enten de ønsker kabel tv eller ej.

Kan ndet passe at det er lovligt at tvinge beboerne til at betale og vil den omtalte lovændring ændre på min pligt til at betale for fællesindkøb af kabeltv som jeg ikke er interesseret i?

MVH
tvkartoffel
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Jeg har ved flere lejligheder har emnet oppe at vende på generalforsamlingen, men beskeden har altid været at ordningen er vedtaget på generalforsamlingen og at det er lovligt at tvinge andelsboligforeningens beboere til at betale, hvad enten de ønsker kabel tv eller ej.

Så næste år til generalforsamlingen sætter du et forslag op om at valg af kabeltv skal være seperat for hver enkelt bruger.

Er der nok der stemmer for er du glad....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 19:42

Jeg bor i en andelsboligforening hvor der via huslejen bliver opkrævet penge til at vi kan være tilsluttet yousee kabel TV. Vi har således den store pakke, men ingen tillægskanaler. Jeg har længe været imod denne ordning da den ikke er frivillig og da det er mod min vilje at jeg deltager i at betale for et tv abonnement som jeg ikke er interesseret i.

Kan ndet passe at det er lovligt at tvinge beboerne til at betale og vil den omtalte lovændring ændre på min pligt til at betale for fællesindkøb af kabeltv som jeg ikke er interesseret i?

Nej, det er ikke lovligt. Når fællesantanneanlægget er opdelt i pakker, hvilket må siges at være tilfældet når I modtager YouSee medmindre I har et [meget] gammelt sløjfeanlæg som teknisk udelukker dette, skal der være mulighed for at vælge den mindste pakke. Der er desuden nogle krav til hvad der må indgå i denne grundpakke. Disse krav er ikke helt så strenge som tidligere (den nye bekendtgørelse udelukker kun "high pay" programmer), men det er ret ligegyldigt da YouSee kun har "gratis" programmer i deres grundpakke.

Se her for dokumentation.

Et flertal på en AB generalforsamling kan ikke sætte sig udover dette lovkrav.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

yousee kabel TV. .....kabel tv .....kabeltv ......

fællesantanneanlægget .....YouSee......YouSee
kun har "gratis" programmer i deres grundpakke.

tvkartoffel hvorfor skal du fremføre dit kabeltv problem  i en tråd der omhandler antennefjernsyn????    Angry Angry Angry Dead

Du er heller ikke tilsluttet et fællesantenneanlæg, men et fælleskabelanlæg - og det er slet ikke det samme - og det fremgår jo af dit indlæg at det ved du godt.

Lav en ny tråd og få der at vide, at du ødelægger den gode rabat din forening har fået hos youSee.

Lars Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 20:45
Jep. For de interesserede fortsættes KABELTV debatten i denne tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85706&PID=870209#870209

tvkartoffel
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Ikke for at være flabet eller dum.... Men hvem bruger luftbårent antennesignal i dag?

Mig eksemelvis - jeg bor i en by med kabeltv lige ude i fortovet.

Det kosteer 3000 kr at blive koblet på kabeltv. Jeg får en række uduelige kanaler ekstra i forhold til dem jeg har nu og skal til at betale en _noget_ højere pris hver måned i forhold til hvad jeg gør nu (kun licens).

Jeg har en antenne på loftet ved siden af min FM (radio) antenne og et kabel ført ned i stuen til fjernsynet.
Klaus

Samme her. Vi har afmeldt GVD kabel og sparer 3500,-kr. årligt. Vi kan modtage 10 kanaler med et søm bagi ( Receiveren forstås LOL)

Som Klaus skriver er der for meget skrammel på kabelnettet som man er tvunget til at betale for. Derfor beslutningen om kun at modtage de terristiske FTA kanaler.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Som Klaus skriver er der for meget skrammel på kabelnettet som man er tvunget til at betale for.

"The Boss" skrev for mange år siden en sang om det:
I bought a bourgeois house in the hollywood hills
With a truckload of hundred thousand dollar bills
Man came by to hook up my cable tv
We settled in for the night my baby and me
We switched ’round and ’round ’til half-past dawn
There was fifty-seven channels and nothin’ on
Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 10:07

Tråden er vist løbet af sporet.

Overskriften er T-2 fra 2012?

Det har ikke noget med kabel tv og tilslutningspligt at gøre.

Jeg tillader mig lige at spørge på trådstarters vegne.

Hvornår kan vi regne med at dvbt T-2 bliver indført her i landet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 11:25

Det kunne da vel være allerede så hurtigt som muligt efter 2012.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 12:03
Meget af T2 stoffet er gennemgået tidligere her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83234&KW=&title=dvbt2-et-krav-fra-2012-i-alt-nyt-udstyr-teracom

Det er jo nok heller helt usandsynligt, at en eller anden har misforstået budskabet om at Terracom fra 2012 kræver udstyr som lever op til T2/Nordic specifikationen. Forstået det som at T2 begynder dér.

/B

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 12:15

Det er så også i orden, for så har man jo udstyret, når det så besluttes at der skal skiftes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu