recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - T-2 fra 2012?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketT-2 fra 2012?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 12:26
Jeg er også en af de der stadig har egen antenne.

Som en anden nævner, så koster det 3000kr eller mere at blive sluttet til Kabel-TV.

Derudover så er Boxer, så vidt jeg har fundet, den billigste måde at modtage TV2-Sport på. Med deres Flex8 løsning kan kanalen vælges, hvorimod den hos de andre udbydere jeg har tjekket oftest krævet at man vælger deres største pakkeløsning. Hvis så bare Kanal 4, 5 og 6 tog sig sammen, og gik med i Flex8 løsningen, så ville alt være helt perfekt.

Problemet er selvfølgelig, at man kun kan benytte det på et enkelt fjernsyn, med mindre man vil betale i dyre domme for at få ekstra kort. Til gengæld kan jeg så tage mit kort, og evt. min boks, med på ferie, og se mine kanaler der, uden at skulle have ekstra abonnement forskellige steder.

Mht. DVB-T2, så håber jeg snart der kommer en udmelding. Jeg holder i hvert fald igen med at investere i nyt udstyr før der kommer T2, og Boxer godkendt, udstyr på markedet.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Ikke at jeg vil ødelægge week-enden men jeg har idag hørt fra meget pålidig kilde at det er vetaget at vi skifter til T-2 fra 2012, så kan vi skrotte hele udstyret igen, jeg kan godt forstå at der gås stille med det. Er der andre som har hørt noget? så skal jeg ikke havde købt noget lige nu.
Det er nok ikke helt dårligt skrevet, dog udelades noget vigtigt.
Det må nødvendigvis fortsat blive MPEG4 der sendes over dette T-2 System, så hvad problemet lige bliver i 2012 står mig noget tåget.
Og når DR1 kan sende i HD, godtnok temmeligt komprimeret men DR påstår det er HD, så skulle billederne med DVB T2 blive lige det bedre, og hvis jeg også misforstår det, da har jeg for alvor et problem med MPEG4 formatet og ens Fladskærme.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 14:27
Nu kommer jeg som revisor hos Broadcast Service Danmark som driver det digitale sendenet for TV2 og DR i Danmark, jeg vil gerne blande mig, men jeg må ikke :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 14:52

Det er nu Terracom der har sendenettet nu, og ikke BSD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2006
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Nu kommer jeg som revisor hos Broadcast Service Danmark som driver det digitale sendenet for TV2 og DR i Danmark, jeg vil gerne blande mig, men jeg må ikke :)

Clap
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er nu Terracom der har sendenettet nu, og ikke BSD.

Ja de bliver de nye ejere når hele handlen er afsluttet. Vi er ikke færdige med det hele endnu.

Men fremtidsplanerne bliver selvfølgelig deres beslutning, og dem kender jeg ikke, men nu hvor de også har Boxer under samme paraply, så er det da meget sandsyndligt at vi kommer til at se T2 herhjemme.

Redigeret af Iron Man - 06-September-2010 kl. 16:41
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 14:07
Og må jeg da forvente Tv kommer med indbyggede DVB-C2 tunere  Embarrassed 
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:32

Det er helt sikker at der kommer DVB-T2 til Danmark, men ikke nu og måske bliver det DVB-T4 eller hvad det kommer til at hedde til den tid.

Men når MUX 7 (Hvis de da kan blive enige om skal køre Internet eller ej) og MUX 8 kommer i drift, er det muligt at de kan køre i DVB-T2, men MUX 1-5 vil forsat bare køre alm. DVB-T, så folk skal ikke skifte udstyr for at kunne forsætte med at se det de hele tiden har set, men hvis de vil se nogen af de nye betalings kanaler som vil blive sendt på MUX 7 eller 8 i måske DVB-T2, så skal de have en ny boks, men den får de jo gratis med når de tegner et abonnement på de nye kanaler fra den udbyder som måtte stå bag.

Men det her er jo kun et kvalificeret gæt! Big smile

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Det er helt sikker at der kommer DVB-T2 til Danmark, men ikke nu og måske bliver det DVB-T4 eller hvad det kommer til at hedde til den tid.

Der kommer ikke noget andet end DVB-T2, da DVB-T2 er så tæt på den teoretiske grænse - Shannons grænse - som man nogensinde kan forvente at komme.  Der er et par optioner i DVB-T2 standarden, som måske vil blive brugt ad åre - men det er slet ikke en ny standard. 
Sæt dig dog ind i tingene, før du udsender løse rygter.

Men når MUX 7 (Hvis de da kan blive enige om skal køre Internet eller ej) og MUX 8 kommer i drift, er det muligt at de kan køre i DVB-T2,

Igen - vrøvlehoved!

MUX7's frekvenser dvs. 800 MHz båndet er - i Danmark og stort set hele Europa - overgået til mobilt bredbånd. Lidt afhængigt af landet fra 2010 (SE, DE) og indtil 2012/13. I Danmark skete det efter en beslutning i folketinget for over et år siden.

Der er ingen MUX7 længere og der kommer kun en, hvis VHF frekvenserne omdøbes dertil (fra nu  MUX8).
MUX8 - VHF bånd III - skal nødvendigvis anvende DVB-T2, da der ellers som minimum skal opføres adskillige ekstra sendetårne/master (og så er dækningen endda tvivlsomt med DVB-T). 

SÅ læs dog MUX 8 høringen på høringsportalen - før du skriver flere rygter.

...men MUX 1-5 vil forsat bare køre alm. DVB-T, så folk skal ikke skifte udstyr for at kunne forsætte med at se det

Ja, måske og i en kortere periode.  Det er der nogen, der har vrøvlet om - men der er ingen af dem, der evt. ville kunne  love dette, som jeg har hørt udtale sig derom. Gammelt udstyr er ret værdiløst og vil kunne køre videre med en billig boks.

Boxer skal jo kun tænke på sine egne kunder, og kan nok forventes at få OK til et skift fra KUM, hvis det ønskes. Men Boxer vil  nok i første omgang sikre sig flere kunder - tror jeg.  Boxer  kan jo i øvrigt blot ændre deres 'gratis boks' tilbud til en DVB-T2 boks, så er de hurtigt klar.

Men det her er jo kun et kvalificeret gæt!

Ukvalificeret - fra drømmeland kære ven.  LOL

Lars Smile 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu