recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tage tyske kanaler på Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTage tyske kanaler på Canal Digital

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:20

Og her er indstillingen for 1* vest, der virker og er fuld signal for.

 

Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Når du ikke har sattelitterne lagt ind i boxen på forhånd, så er du nødsaget til at finde den først på anden vis. Når boxen på forhånd kender Astra på 19,2E er det nok at vælge den i boxens menu og derefter bruge Satfinder funktionen i boxen, men den mulighed har du ikke i din, så sattelitten skal findes først.

NEMLIG!

og derfor efterlyser jeg et sted på nettet, hvor disse oplysninger kan findes for Astra satelitten... Det må da findes?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:33

 

 Det er det man bruger en Satfinder til, når boxen ikke kender sattelitten i dens hukommelse kan den ikke findes uden en Satfinder. Din box har en Satfinder, men den kan, lige som på min SKY box kun bruges til at finde den sattelit som den er beregnet til at modtage fra. FTA boxe som kan modtage fra flere forskellige positioner, har sattelitterne i hukommelsen i forvejen, det har proprietær boxe ikke.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:41

Men giver en SatFinder ikke bare et "udslag" når man rammer rigtigt?

Jeg er jo stadig nødt til at taste frekvensen på satellitten ind, ellers er det jo ligemeget om hovedet vender i den rigtige retning...



Redigeret af AndersHP - 28-April-2009 kl. 20:41
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 20:51

 

 Jo, en Satfinder giver udslag når sattelitten findes, og bruges så til finindstilling af optimal signal/kvalitet styrke, men din box kender kun den sattelit som den er beregnet til at modtage, og vil derfor ikke kunne finde andre sattelitter. Derfor er det nødvendigt at bruge en seperat Satfinder til at indstille med, når sattelitten så er fundet, så kan modtageren sættes til at søge efter kanaler på dens TPer. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 21:03

Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Jeg er jo stadig nødt til at taste frekvensen på satellitten ind, ellers er det jo ligemeget om hovedet vender i den rigtige retning...

På side 1 i denne tråd :

Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:


RTL sender digitalt fra 12188 H som krever universal LNB.


Fra Lyngsat:
http://www.lyngsat.com/astra19.html




Ved ikke om du kan se signalstyrke på din modtager hvis du indtaster denne TP frekvens?
På min gamle Skymaster er det muligt, når det er en transponder der ikke er med i den indbyggede liste.

Mvh JørgenT



Redigeret af JørgenT - 28-April-2009 kl. 21:05
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 21:35

Jeg har prøvet 12188H men signalet er i bund og ingen kanaler findes... Vi har endda prøvet at dreje frem/tilbage på parabolen, for at "lede" efter signal, men der sker intet.

Vi har prøvet at dreje parabolen, og dermed kunnet modtage 1* vest ved at taste data ind for LNB-hoved 2. På denne måde har vi kontrolleret at begge LNB'er og switch virker.

Men 19* øst kan ikke findes, ligemeget hvilken frekvens jeg taster..

Jeg forstår det ikke..

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 21:40

 

 Det er jo fordi, at parabolen/LNBen ikke er indstillet til sattelitten, så indstil først og søg bagefter. Det var det jeg skrev tidligere.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 21:51

Så satelitten skal indstilles til 12188H og så skal man søge, indtil den ønskede kanal dukker op?

Dvs. der kan sagtens være 100 kanaler med samme frekvens? Hvordan kan dette rent fysisk lade sig gøre?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 22:01

 

 Antallet af kanaler pr TP varierer, men der er mellem 4-10 når det er TV, og til Radio kan der være 30-50 forskellige. Du kan KUN med din modtager finde kanaler på 19,2E når parabolen er indstillet til den position. Alternativt køb en FTA modtager til brug på 19,2E, det er noget nemmere, og så er du sikker på at kunne modtage de ønskede kanaler. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Så satelitten skal indstilles til 12188H og så skal man søge, indtil den ønskede kanal dukker op?

Dvs. der kan sagtens være 100 kanaler med samme frekvens? Hvordan kan dette rent fysisk lade sig gøre?


Fra http://en.kingofsat.net/pos-19.2E.php


Kan være du også skal vælge QPSK - 27500 3/4  et eller andet sted sammen med frekvens?

Nej, ikke 100 kanaler. Men en transponder (MUX) kan indeholde adskillige kanaler. Hvor mange afhænger af kodningsform og opløsning. For 12188 H (faktisk er det 12187.5 H ifølge KingOfSat) er der 10 kanaler iøjeblikket.

Mvh JørgenT

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 01:23

Har læst denne forvirrende tråd igennem.. og det gør det ikke bedre at personen ikke forstår hvordan LNB og sat. frek. hænger sammen eller at personen ikke ved om hans modtager egentlig er på den rigtige LNB når han nu engang forsøger at søge..

Er det ikke meget enklere at gå til Total , og få deres tv mand ud og sætte det op, de servicerer jo CanalDigital ejere, og det kan vel ikke koste mere end alt den tid som forgæves bruges på at forklare historien her?

Nu er det jo millimeter flyt der tales om når man skal fange sat signaler, og de mange gange jeg har hjulpet andre, så har de alle haft det tilfælles at de slet ikke kunne forstå man kunne fange signalet med så små justeringer.

Så få et "TOTAL-check" fra total butikken (sorry, bad joke), det er da det bedste råd, selvom det så også koster lidt penge. du er bedst tjent med det, kan jeg læse her.



Redigeret af pendec - 29-April-2009 kl. 01:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu