|
Tagent audio skidt eller kvalitet? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||||
Gofiland
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 111 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er dig der vrøvler og ikke aner noget om kvalitetskontrol, det er det der betyder noget. Om det er lavet i Kina eller ej siger ikke noget om kvaliteten i sig selv. Se Apple, OnePlus, Xaiomi osv. Taget fra deres hjemmeside "We maintain stubbornly that every product must be approved by our own quality technicians and specially trained acousticians." Siger ikke at Tangent er verdens bedste, man det kan sagtens være udmærket til prisen. Der bliver solgt rigtig meget chi-fi i dag, som er ganske fint.
Redigeret af Gofiland - 04-November-2021 kl. 09:51 |
|||||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg er ikke til Tangent
Firmaet har eksisteret siden 1996 og har åbenbart ikke en eneste gang lavet en højttaler som har været lidt ekstraordinær i forhold til prisen. Husker en gammel anmeldelse af et sæt tangent hhvor de havde sat biwireterminaler bagpå, selvom kun den ene terminal var forbundet til enhederne. At WhatHifi! har haft Tangent til test siger intet. Det magasin har jo næsten aldrig givet dårlig karakter til de anmeldte produkter
|
|||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||||
Gofiland
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er jeg nu heller ikke...
|
|||||
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Link til din anekdote?? Jeg mener det var en test på hifi4all.dk, men jeg kan ikke finde den. Der er dog blevet fjernet en del anmeldelse på siden.
|
|||||
endnu en hifi-flygtning
|||||
plankeby
Super bruger Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Norway Status: Offline Point: 385 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
No-name er produkter fra Kina, der man kan sette på valgfritt navne/logo.
Jeg håbet at Tagent var noget mer. Lyden er ret god på det jeg har kjøbt. Danmark har et godt renommé på lyd, det ønsker måske Tagent å benytte seg af. Jeg ønsket at høre fra jer i Danmark. I tilfelle det var kendt som mer dårlig "skidt". Efter to dager (totalt 3 timer) i brug blir det reklamation, da anlegget kun virker en time på lav volum.
Redigeret af plankeby - 04-November-2021 kl. 21:29 |
|||||
Gofiland
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er godt nok også en uheldig start :-( Håber det løses med en hurtig ombytning og du så bliver tilfreds. Tandberg kvalitet findes desværre ikke rigtigt længere...
|
|||||
plankeby
Super bruger Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Norway Status: Offline Point: 385 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ja, forsøker et ombytte. Lyden er ret god.
Forsterkeren som er identisk Tagent tager et stort prispåslag. Med Tagent logo 1500 kroner med Andersson logo 750 kroner (990norske kr) Det er hvad jeg mener med lyd elektronik påsat "dansk signatur". Et forsøk på å snyde litt på Danmark sin historie med å egenudvikle meget bra lydprodukter. Redigeret af plankeby - 05-November-2021 kl. 13:51 |
|||||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Nå, men du fik vel svar på dit spørgsmål så :-(
|
|||||
mvh Christian
|
|||||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Eftersom Dynaudio højttalerne der er lavet i Kina, er finishmæssig væsentlig ringere, end Dynaudio samlet i Skanderborg, så ja, så er det et problem.
|
|||||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Og du bli'r véd med at vrøvle om noget (Tangent), som du øjensynligt ikke aner en kæft om. |
|||||
slumbert
Funktioner
Tak(1)
|
||||
Det lugter jo netop af at det er OEM-kina produkt, som forskellige producenter køber og smider eget badge på. Det er langt fra et ukendt fænomen, men det tyder ikke på den store egenudvikling. Det kan godt være noget Dynaudio er samlet i Kina, men det er jo udviklet i Danmark og man ser ikke tilsvarende produkter med et andet badge. Det er jo ikke ukendt at producenter udvikler gode produkter og holder prisen nede ved at få den samlet i Kina. Det er altså muligt at stille krav om kvalitet til de kinesiske producenter. Gode eksempler på produkter der er udviklet i Europa er Vincent, Aurum Cantus og ikke utallige andre
|
|||||
endnu en hifi-flygtning
|||||
Gofiland
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Redigeret af Gofiland - 05-November-2021 kl. 22:38 |
|||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |