|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 10:56 |
|
Tager ens udstyr / TV skade af at blive tændt og slukket hele tiden (HELT slukket, ikke bare standby), hvis man sætter sit TV til en el-spare skinne, så alt det andet udstyr også slukker når TV'et slukkes?
En anden tråd om samme emne, endte ikke rigtig i noget brugbart: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19813 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Hej fzr600r - rigtigt godt spørgsmål, som jeg også godt vil have svar på. Jeg slukker nemlig helt for alt om aftenen, ellers har jeg alt for mange blå og røde lamper der bare står og lyser
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
jeg snakkede med panasonic engang om noget andet og han opfordrede faktisk til at når man ikke brugte sit tv så slukkede man på kontakten. Så jeg må derfor mene med sådan en udtalelse så kan det ikke tage skade, for man kan vel kun afbryde strømmen på 1 måde Redigeret af rhsin - 18-Oktober-2007 kl. 11:28 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
TVJ1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
|
Ahr - man kan vel både slukke på stikkontakten (trække stikket) og på tænd/sluk knappen på apperatet
![]() |
||
TVJ
Pioneer PDP 5080XD PS3 - GT5 pro Logitech G25 |
||
![]() |
||
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
Altså tænd/sluk knappen på apparetet (så den ikke går i standby), er vel næsten samme princip som at slukke på kontakten, eller går der mon stadig strøm til nogle komponenter som bliver "holdt ved live" når man slukker på tænd/sluk knappen?
|
||
![]() |
||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
|
jeg har det bedst med den er standby (rød knap lyser .. bruger jo ikke alverdens strøm jo). Bryder mig ikke så meget om det der "helt afbrudt" .. har det bedst ved at jeg "ved" den er standby og ikke skal have sådan en kold start
|
||
![]() |
||
![]() |
|
bulk,
Ifølge denne artikel, står standby faktisk for 10-15% af strømforbruget i en husstand: klikkely-klik lige her! Ifølge mit energi selskab, så er jeg anslået til at bruge 4000 kWh om året. Og som jeg forstår det, koster 1 kWh omkring 150 øre. Groft regnet, må det så koste mellem 600 og 900 kr om året (50-75 kr om måneden) at have sit udstyr kørende i standby. Det lyder selvfølgelig ikke af meget på månedsbasis, slet ikke hvis det viser sig at ens udstyr rent teknisk har BEDST af at køre på standby. Men - hvis ens udstyr er bedøvende ligeglad med om det er slukket eller kører på standby, vil de 50 kr om måneden være meget bedre givet ud til velgørenhed. Synes jeg. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det korrekte svar er som altid: Det kommer an på... En mulig løsning er en makro-fjernbetjening, såsom Logitech's. Så kan du programmere en "luk ned"- makro sådan at den sætter alt det andet udstyr i stand-by, venter x sekunder og slukker tv'et som så cutter strømmen til resten. |
||
![]() |
||
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
|
Har lige checket brugsvejledningen ... den foreskriver at det bruger overdådige hele 0,7 watt tvivler på det vil koster op til 900 kr på et år .. er for træt til at regne det ud lige nu. Desuden hvis det betød så meget med forbruget ... så skulle jeg jo ikke have valgt dette tv.... da det bruger op til 270 watt i brug |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
|
Ja og hvis du har 15 apparater i din husstand der alle har et standbykredsløb, så giver det ca. 11 W. 11 W i 365 dage til en elpris på 150 øre/kWh er vel noget i stil med 150 kr. pr. år. Det er godt nok ikke 10% af MIT samlede forbrug, men husk på at du reelt ikke får noget for de penge. Nu er det bare ikke alle standby kredsløb der sluger så lidt som 0.7 W... |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo jeg får en fjernbetjening der virker 24/7
Men kunne da godt bruge sådan en spare-skinne på vækkeuret .. sådan at det slukkede af sig selv i løbet af natten
Redigeret af bulk - 19-Oktober-2007 kl. 03:48 |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
En Selector alene bruger 11W i standby (og 14W i drift), men den er også slem... |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |