recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tak Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tak Samsung

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:30
Drop Samsung fremover.

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:32
Findes der nogle i dag som giver 0-pixel-fejl? Tænker bare om det er samsung der er de slemme eller de er som de andre.
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:50
Det er jo helt til grin, at man ikke dækker en sådan fejl. Jeg vil da også være temmelig knotten, hvis jeg havde smidt x antal tusinde kroner efter en skærm, og så opdagde pixel eller subpixel fejl. Der bude vi som forbrugere havde bedre rettigheder. Håber at et indlæg på facebook eller trustpilot kan få Samsung i tale.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 08:55
jeg havde en pixelfejl på mit gamle Pioneer 436. Det ombyttede forhandlere til et 4280 - nyere model.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 10:22
Otto, der er vel næsten ingen forhandlere der selv går ind og yder pixelgaranti på de Tv de sælger, medmindre der er tale om eksempelvis en ekstra forsikring, andet end hvad producenterne dækker. Så ville forhandleren gå konkurs imorgen med den strategi. 
Går da heller ikke ud fra, at Tape-Connection yder særlig pixel-garanti? :)

Min pointe er vel bare, at jeg ikke kan se hvorfor nogen skal klandre Elgiganten i denne sammenhæng?





Redigeret af vasif - 10-Januar-2014 kl. 10:27
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 11:10
Min pointe er vel bare, at jeg ikke kan se hvorfor nogen skal klandre Elgiganten i denne sammenhæng?




Enig!
- det virker noget malplaceret at blive knotten over af en Forhandler ikke vil yde garanti på noget der af Producenten specifikt ikke er omfattet af garanti.

Der er kun én som man kan bebrejde i denne sag, og det er Samsung/Importøren....

MVH
Jesper

Redigeret af JesA - 10-Januar-2014 kl. 11:13
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Soko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af nemligja nemligja skrev:

Så burde du nok have valgt en bedre forhandler. Elgiganten kan ikke bare sende "lorten" videre.. det er dem du har handlet med og derfor deres ansvar
Jeg er ikke enig i, at Elgiganten generelt har en dårlig service.
 
Personligt har jeg hart reklamationer på en Nintendo DS og en Samsung Bluray afspiller hos elgiganten.
 
- Nintendoen (skærmen gik i sort) blev fikset uden spørgsmål og regning.
 
- Samsung Bluray synes jeg larmede for meget, hvilket naturligvis er subjektivt og som sådan ikke noget de er forpligtet til at gøre noget ved. Her fik jeg pengene retur uden noget krav om andet køb.
 
Så jeg føler mig bestemt godt behandlet hos Elgiganten.
 
Mvh. Soko
 
 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 12:12
der er flere sager på deres FB dansk og engelsk med døde pixel
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 12:25
Fordelen ved Elgiganten er at man kan hente og har 14 dage til at fortryde :)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Otto, der er vel næsten ingen forhandlere der selv går ind og yder pixelgaranti på de Tv de sælger, medmindre der er tale om eksempelvis en ekstra forsikring, andet end hvad producenterne dækker. Så ville forhandleren gå konkurs imorgen med den strategi. 
Går da heller ikke ud fra, at Tape-Connection yder særlig pixel-garanti? :)

Min pointe er vel bare, at jeg ikke kan se hvorfor nogen skal klandre Elgiganten i denne sammenhæng?


Jeg kommenterede blot at du skrev at forhandleren ikke KAN gøre noget, hvilket jeg forstår som underforstået at bolden spilles tilbage til Samsung. Selvfølgelig kan de det, hvis de vil.

Hvis du vil grave i hvad vi gør, så går vi ofte ud over hvad folk har krav på, men jeg kan ikke udtale mig om om vi ville gøre det i et specifikt tilfælde, eller om Elgiganten burde gøre det. Jeg synes situationen er lidt usædvanlig, fordi der er tale om en fejl på et erstatningspanel, og ikke en fejl på et nyindkøbt TV, og det kunne jo godt være et argument for at det var en situation hvor forhandleren kunne finde på at yde lidt ekstra. Forudsat at forhandleren har lyst til det altså.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:


 
- Nintendoen (skærmen gik i sort) blev fikset uden spørgsmål og regning.

Mindre kan vel heller ikke gøre det?

 
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

- Samsung Bluray synes jeg larmede for meget, hvilket naturligvis er subjektivt og som sådan ikke noget de er forpligtet til at gøre noget ved. Her fik jeg pengene retur uden noget krav om andet køb.


Tilbyder de ikke normalt returret?

Ikke at jeg bestrider at du har haft en god oplevelse ud af det, meget afhænger jo også af hvordan behandlingen har været, og ikke bare at problemerne er blevet løst. Men nogle gange oplever jeg at folks krav til "god service" er meget lavt - specielt i førstnævnte tilfælde hvor du ret beset bare har fået hvad du har krav på (det ved jeg så ikke om du har i andet).

Begrebet "service" dækker helt grundlæggende over ydelser du får som du ikke har krav på. Derfor er det IKKE "god service" at forhandleren ikke løber fra sit ansvar. Det er minimumskravet. Hvis du har fået penge retur uden at butikken har en fast returret, så ER det god service.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 13:26
Jeg vil lige sige at eksempelvis LG har også en fremragerende service hvad reparationer angår, men når det kommer til døde pixels er deres garanti lige så "elendig" som alle andres. Det skal være i specifikke områder af skærmen, speciel type (som nævnt tidligere) osv.. Jeg vil dog sige at en pixel midt i skærmen, må vægte mere end en ude i side.. men det er bare min mening. Jeg tror ikke at du får held med at skrive på facebook eller andet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu