|
Tak Samsung |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Vedr. Bluray, så havde jeg haft den i brug nogen uger inden jeg blev tilstrækkeligt træt af den. (det skulle jeg naturligvis have nævnt tidligere). Og igen ingen brok eller mistillid fra Elgiganten.
Mvh. Soko
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg fastholder at jeg synes det er tragisk og meget sigende for tilstanden i branchen, hvis man forventer andet. Det lyder i mine ører som om du er blevet positivt overrasket over IKKE at få dårlig service. Det kan sagtens være jeg overfortolker, men så lad mig sige det sådan at det er en generel tendens jeg oplever, om du lige er den bedste repræsentant for det er så ikke sikkert.
Og det er som sagt god service. |
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Helt Ok Otto. Min formulering var også forkert. Selvfølgelig kan forhandlerne gøre noget, men at det ikke kan forventes i denne sammenhæng.
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Otto, er det ikke en selvskabt situation af branchen selv? Service er ikke et begreb man debattere mere i branchen. Nu bruger man udelukkende love/regler. Og disse er pr. definition ikke individuel betonet. Sagt på en anden måde - Det som man i "gamle dage" havde forståelse for, og kunne yde en service ud af, uanset om kunden havde krav på det eller ej. Det gør man bare ikke mere. 2 års reklamations ret, og visse begrænsninger, (pixelfejl er i særdeleshed en begrænsning af reklamations ret). Færdig bum! Problemet i den konkrete sag, det mener jeg helt basalt er, at en del af produktet bliver ombyttet/repareret med en ny del, som har en fejl. En fejl som angiveligt ikke var tilstede på den gamle del. Havde denne fejl været tilstede da han oprindeligt købte produktet, så havde han kunnet returnere produktet pga. denne fejl, (forudsat at det var købt under rette omstændigheder, eksempelvis online). Det kan han ikke nu, selvom det er en væsentlig del af produktet og ville have været det under den oprindelige vurdering, da han købte det. Det er efter min mening et virkelig ekstremt dilemma for forbrugerne, specielt i denne situation, hvor der er tale om pixelfejl, at man fra producenten (forhandler) kaster en regel om pixelgaranti efter forbrugeren. Det er efter min mening slet ikke det, der er intentionerne med den pixelgaranti regel, som vist endda er EU baseret. Der bør indeføres, i et tilfælde som dette, at der må max være samme antal, samme placering af pixelfejl på det nye panel, som var tilstede inden ombytningen/på det gamle panel. (Hvis man ikke har kunnet konstatere pixelfejl på det gamle, fordi det slet ikke virkede, så er udgangspunktet ingen pixelfejl). Alt andet er på ingen som helst måde sammenhængende. Panelet skal se ud, som inden den fejl han fejlmeldte for. Ikke tilført nye/andre fejl. Det er en normal forventning! Faktisk vil jeg nærmest vove at påstå, at det er en solid sag, der bør/burde afprøves ved enten klagenævn eller ligefrem en domstol. Jeg håber forbrugeren har mod på at gå videre med denne sag. Den skal stoppes med det samme. Ellers udvikler sådan en sag sig til, at man (Samsung/Elgiganten i dette tilfælde) med rette kan ombytte/udskifter til 2. sorterings produkter. Og det er jeg ret sikker på ikke er meningen. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Teknikeren burde efter min mening slet ikke koncentrere sig om, hvorvidt den er hvid, grøn, gul eller en hvilken som helst farve. Han burde koncentrere sig om, hvorvidt dit gamle panel, som blev udskiftet, havde tilsvarende fejl. Og hvis ikke, så skal det nye (med pixelfejl) skiftes, indtil man rammer et panel, der er pixelmæssigt tilsvarende det gamle. Om teknikeren så skal have 250 paneler med, det er ragende ligegyldigt. Du skal ikke leve med en NY fejl i panelet, der ikke var på det gamle. Og slet ikke en fejl, du oprindeligt ville have returneret produktet for, forudsat at du havde denne mulighed, da du købte produktet (Det har du i Elgiganten). Uanset om denne fejl så er en fejl der accepteres på andre produkter under andre situationer. Hvor svært kan det her lige være! (Elgiganten, Samsung, værksted!!!!).
Producent/forhandler/værksted har efter min mening ingen retningslinjer for dette. Det er en helt anden situation, end det som pixelgaranti lægger op til. Du skal have et panel med max samme pixelfejl som dit gamle panel havde. Ellers kan værkstederne jo udskifte defekte paneler med nye paneler med indtil 6 pixelfejl, eller andre farver, helt bevidst. Og der VIL gå "sport" i denne del, hvis den nogensinde tillades. Så er det 2. sorterings paneler der lige akkurat overholder kravene, som folk SKAL leve med. Og der er ingen mulighed for at returnere produktet, fordi det er en reparation. Det er bestemt ikke min opfattelse af hensigten med pixelgaranti eller forbrugermæssige rettigheder helt generelt. Det er komplet idiotisk og misbrug af intentioner og regler, samt sund fornuft. (Sidstnævnt er dog ikke et krav nogensteder, desværre. Det ville have lukket munden på mange, hvis det var). |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Når du kalder det en selvskabt situation for branchen, så får du det til at lyde som om det er et problem for branchen selv. Det er det jo ikke, for den hovedpart af branchen der hellere vil konkurrere på noget andet end service. Jeg mener overordnet set at situationen er skidt for kunderne og ikke branchen, men da branchen giver kunderne det omsætningen siger de foretrækker, så vil jeg hellere sige at det er kunderne der har et selvskabt problem, ikke branchen.
For en butik som vores kan det siges at være et plus - hvis man gerne vil give kunderne mere end de forventer, er det jo langt billigere hvis kunderne ikke forventer ret meget. |
|||
![]() |
|||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg syntes det er noget fucking svineri og jeg ville poste på deres FB! OG indbringe det for forbrugerklagenævn....
I øvrigt burde der være 100% pixelfejls garanti men det er jo en anden historie... man sælger jo for helvede et produkt med fejl... Tillykke med din nye bil, som dog har 6 mindre fejl vi ikke mener er fejl!?!?! ![]() |
|||
![]() |
|||
nemligja ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Sted: Kalundborg Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg mener det er en sag mellem dig og Elgiganten og IKKE Samsung selv. Der er indgået handel med Elgiganten og det er dermed dem der har forpligtelserne over for dig som kunde med garantien og bør ikke som jeg har skrevet før smide dig videre til Samsung og tage sig af sine garantier selv så synes du skal brokke dig til Elgiganten og sige du er utilfreds og så må de tage det med Samsung hvordan de løser det, men det er ikke noget der må gå udover kunden. Det er Elgigantens problem !!!
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er du villig til at betale for det? Er størstedelen af forbrugerne villige til at betale for det? Jeg sidder og glor på et 42" tv de har kostet 20.000 kroner, hvilket jeg syntes var en okay pris i forhold til mit tidligere tv. I denne tråd tales der om et 46" til 12.000 kroner der omtales som dyrt. Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Klaus@ det er det vel også ift det Samsung 46F6515XXE som EG har til 6499kr i næste uge
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er næppe at betegne som "topklasse-tv" som et 46ES8005 vel reelt burde være?
Der har altid være endnu billigere (skrammel) at købe - også dengang jeg købte mit 25" "tykskærmstv" til næsten 10.000 kroner. Klaus |
|||
![]() |
|||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg ville tage en snak med forbrugerstyrelsen ang. sagen.
Jeg mener at humlen her er at du i forbindelse med reparation af dit produkt bliver stillet ringere end du var før fejlen opstod, hvilket ikke kan være rigtigt... |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |